וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לצוד: הביקורת ל-Wild Hearts

יוליה בלו

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 15:40

מה קורה כשמשחק ציד מפלצות הענק Monster Hunter שואב מכניקות בניה מפורטנייט? המשחק החדש של EA נותן לנו את התשובה

Wild Hearts/EA

משחק ציד המפלצות החדש שהגיע אלינו מבית EA והמפתחת Omega Force נחת בחודש האחרון, הוא הצליח לסקרן (ולהדאיג) הרבה מאוד מעריצי הסדרה הקלאסית Monster Hunter, שמא המשחק החדש יחליף אותו ויגנוב את קהל השחקנים שלו. אז למי שמחפש תשובה קצרה: זה כנראה לא הולך לקרות. אבל בואו נחפור ונבדוק למה.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

עולם עמוס במפלצות ענק שרק מחכות שתצודו אותן

Wild Hearts, שזמין בכל הקונסולות והפלטפורמות (פלייסטיישן 5, אקס בוקס Series X\S ובמחשב האישי) שם במרכזו ציד מפלצות, או יותר נכון חיות על מזרזי גדילה, ששמם קימונו. הסיפור סובב סביב הדמות שנבנה ונעצב בעצמנו שמנסה למנוע את ההרס המוחלט של מינאטו, היקום בו הסיפור מתרחש ,ולהציל את האנשים הנותרים שם.

בין אם אתם חוקרים את המפה בעצמכם או מתפקסים על הסיפור הראשי, הגיימפליי ישאר בגדר קרבות נגד אותן מפלצות קימונו, וההבדל היחיד זה שאם אתם דבקים עם הסיפור הראשי אתם צריכים להביס קימונו ספציפיים על המפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

המשחק משלב בתוכו אלמנטים של RPG, למשל עץ סקילים, קסטומיזציה ובחירת סיפור רקע לדמות שלכם. את המשחק אתם תתחילו עם קטאנה ושריון בסיסיים ועם ההתקדמות תוכלו לפתוח אייטמים חדשים. אלמנט נוסף וייחודי שיוצרי המשחק החליטו להכניס הוא בנייה. ממש כמו בפורטנייט. אבל נדבר עליה בהרחבה ואיך זה בדיוק עובד בהמשך.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

בעיה ראשונה ומהותית: הגרפיקה

עם כל הרצון שלי לסלוח לכל משחק שמביא מכניקות חדשניות על פני הגרפיקה, פה גם יום כיפור לא יעזור. המשחק מציג גרפיקה פשוט לא יפה שמרגישה נורא מזורזת ולא מושקעת במיוחד. בעיקר כשמסתכלים על המפלצות, קשה להגיד מה באמת קורה שם, והויזואליות מסתכמת איפשהו בין לכלוך לפרווה ממשחקים מ-2010 לטקסטורות לא גמורות או יפות.

השיא מגיע בלילה. בלילה אין גורם או אלמנט אחד במשחק שמאיר את הסצנה בצורה הגיונית (כמו פנסים, מנורות, ירח) ויש רק צבע כחול כהה שצובע את הסצנה ומעלים את כל הצללים. אם למשל יש משחקים שבהם אתם רק מחכים לסצנת גשם יפהפיה שתיתן אווירה, פה רק חיכיתי שהיא תיגמר כי לא יכולתי לראות כלום וזה היה נראה כמו לכלוך על המסך שלי.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

הדיסוננס הכי גדול שלי בסיפור הזה שהמשחק נבנה אך ורק לקונסולות הדור הבא. חשבתי שאולי יהיה תירוץ נחמד לגרפיקה, אבל התברר שאין אופטימיזציה או ניסיון להנגיש את המשחק לבעלי קונסולות ישנות או מחשבים ישנים. יתרה מזאת, למרות שאני שיחקתי בפלייסטיישן 5 ולא נתקלתי ביותר מדי בעיות FPS, ממחקר קצרצר באינטרנט נתקלתי בלא מעט תלונות של שחקני PC עם מחשבים מאוד חזקים שחוו ירידות פריימים משמעותיות במשך המשחק, ובכלל לא יכלו לשחק על הגדרות גבוהות. עוד דוגמא כיצד החברות הגדולות זונחות את הליטושים לפורטים של גרסאות המחשב בימינו.

דווקא מבחינת העיצוב של העולם והשלבים יש לי הרבה פחות טענות ומרגישים שהושקעה שם יותר מחשבה. אתם תבקרו במחנות נטושים בעיצוב יפני ומקומות עוצרי נשימה, שבלי לומר לשחקן מילה צועקים עליכם ומכריזים "מוכנים להילחם בבוס הכי אפי אי פעם?". יש מקרים שזה עובד ויש קימונו שנראים מעניין ומאיים בו זמנית, אך גם הם לצערי לא ממש הצליחו לחדש יותר מידי. "בואו ניקח חולדה, חזיר בר, זאב ונכפיל את הגודל".

בנוסף משהו שמפריע לי זה שכמשחק מתחרה למשחק Monster Hunter, הייתה לו את האופציה לחדש ולשנות דברים, כלומר לשים את השחקנים אולי בעולם חדשני או בחלל ולהילחם במפלצות חייזריות! אבל במקום הם החליטו ללכת "על מה שכבר עבד" ולשים אותנו ביער עם בעלי חיים מגודלים, לדעתי פספוס גדול.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

בואו נדבר גיימפליי

אחרי שלקח לי קצת זמן להתרגל לפריסת המקשים המוזרה והלא שגרתית של המשחק הוא התחיל לזרום, ומהר. המשחק מציע גיימפליי מהיר וכיפי, הדמות שלכם זריזה יחסית ועושה מתקפות מהירות וקומבואים שמרגישים מספקים, אבל לא לשם כך התכנסנו. זה מביא אותי למכניקה הייחודית שמבדילה את המשחק מ-Monster Hunter...

הבנייה

המכניקה הזו מתבטאת בתור קוביית עץ קטנה ופשוטה, שממנה באורך קסם תוכלו ליצור למעשה כל דבר שאתם רק יכולים לדמיין. למשל, קוביית עץ גדולה יותר (מחיאות כפיים בבקשה). כבר מההתחלה המשחק יכוון אתכם ליצור מבנים יעילים, כמו מגדל שיעזור לכם לטפס למקומות גבוהים שלא הייתם מצליחים להגיע אליהם. ככל שתתקדמו תגלו שהיצירות האלו נורא שימושיות גם בקרבות נגד הקימונו. למשל ממגדל הקוביות אתם מתזמנים קפיצה אדירה על המפלצת ומנחיתים מכה מסובבת שעושה המון נזק. כשכל הכוכבים מסתדרים (מה שנקרא) ואתם מצליחים להנחית את המכות האלה- זה ממש כיף! הייתי נורא סקפטית לגבי הפאן הזה במשחק בהתחלה, אבל אני יכולה להגיד שזה התעלה עליי.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

בהמשך המשחק אתם לומדים להכין עוד צורות ויצירות מהקוביה והופכים את כל העסק להרבה יותר אסטרטגי והגיוני. כי מי באמת צד מפלצות ענק עם חרב ענקית כשאפשר לבנות מלכודות סביבם, וזה יגרום לכם להרגיש כמו ציידי על. הפאן של הבנייה מאוד מהיר ולא פוגע בזרימה של המשחק, אך שימו לב- היצירות לא באות בחינם. בשביל להשתמש בקוביה אתם צריכים לאסוף חומר בשם קרקורי שניתן להשגה מעצים ואבנים.

אה, עצה ממני: אתם תצטרכו לבנות בעצמכם את נקודות ה-Respawn במשחק, אז אם טיילתם 20 קילומטר צפונה, אל תהיו אני. תבנו לעצמכם נקודת שמירה לפני שאתם מתים.

Wild Hearts. ea, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, ea

המולטיפלייר

כמו כל משחק שמכבד את עצמו בימינו קיים מצב מולטיפלייר שבו אתם יכולים לשחק עם חברים, או לחילופין עם אנשים שאתם לא מכירים. להפתעתי הוא ממש נגיש ועובד פשוט מצוין. ברחבי המפה אתם תמצאו טלפורטים שישלחו אתכם ליקום של שחקנים אחרים המבקשים עזרה בקרבות, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על מקש אחד ואתם שם. זה עובד גם לצד השני, אתם יכולים לבקש עזרה בעצמכם דרך לחיצה במפה על הקימונו שתרצו להביס והעזרה (בתקווה) בדרך. המפתחים עשו מאמץ רב להנגיש את מצב המולטיפלייר, ואתם צריכים להשקיע אפס מאמץ בשביל להגיע אליו.

בכלליות Wild Hearts מרגיש כמו משחק שאמור להיות משוחק עם עוד אנשים ואז אוטומטית הוא הופך להיות הרבה יותר כיף. תחשבו שכל סמוראי שאתם משחקים איתו בונה ביחד איתכם עוד ועוד מלכודות, עד שיש לא פחות מפארק שעשועים מסביב לקימונו המסכן. תוסיפו לזה גלגל תקשורת וצ'אט קולי באמת מדובר בחווית משחק משותפת מאוד מהנה, במיוחד כשהקימונו סוף סוף נופל וכולם אוספים ביחד את השלל.

Wild Hearts. EA, אתר רשמי
Wild Hearts/אתר רשמי, EA

ועכשיו לפאן הפחות כיף. הבאגים

לצערי חווית המשחק לא הייתה נקיה מתקלות. חלק היו מעיקות מידי. נתקלתי באג שלא יכולתי לקצור את חומר הקרקורי מעצים או אבנים, ולא יכולתי לבנות שום דבר עד שעשיתי ריסטארט למשחק. באג מעצבן נוסף קורה במצב המולטיפלייר כאשר מביסים את הקימונו: אם שני שחקנים נותנים את המכה האחרונה בו זמנית השחקנים נתקעים במקום לעשרות שניות.

זוכרים שאמרתי "שהכוכבים צריכים להסתדר"? אז בשביל לבצע כמו שצריך את המתקפות המסובכות בשילוב מגדלי הקוביות אתם תצטרכו לקפוץ סביב המגדל 50 פעמים לפני שבאמת תצליחו לעלות עליו. לא בטוחה אם באג או שהדמות שלנו פשוט לא ריאקטיבית מספיק לסביבה.

לסיכום

יכול להיות שאני לא קהל היעד שמפתחי המשחק ציפו לו. אני לא מעריצה שרופה של ז'אנר הצייד, ויתרתי על פורטנייט כי לא התחברתי לקונספט הבנייה. ואם כל זה לא מספיק- אני גם טבעונית. אז ההרג של חיות ענק לא קרץ לי במיוחד. הוא פונה יותר לשחקנים שאהבו את סדרת Monster Hunter וגם במקרה הזה הסדרה קיימת כמעט 20 שנים שבהם למפתחים לקחת את כל הזמן שבעולם ולחפש דרכים לשפר את המשחק, וכך הם הגיעו לרמה שלהם כיום.

אני לא יכולה לומר את אותו הדבר על Wild Hearts וקשה לי להמליץ עליו כרגע. לא בהכרח שהוא עומד על מחיר מלא כמו שאר משחקי הטריפל איי הכי מצליחים בשוק. הוא פשוט לא באותה הליגה. ל-EA יש עוד הרבה מה ללמוד מ-Monster Hunter, אז החדשות הטובות לחובבי הסדרה הן ש-Wild Hearts לא יחליף אותו בקרוב. אבל מי יודע? אולי כבר במשחק הבא נתחיל לראות מכניקות בנייה. אבל לא היינו בונים על זה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג
  • ea

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully