וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש שמרגיש כמו רימייק: הביקורת ל-Metroid Prime

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 5:55

גרסת ה-Remastered לא רק מתאימה את השליטה והסטנדרטים לימינו, היא מרגישה כאילו היא פותחה מאפס. ככה צריכים להראות חידושים בימינו

תודה לתור גיימינג ונינטנדו ישראל שסיפקו את עותק הסקירה

Metroid Prime Remastered/Nintendo

בזמן שכל המעריצים ממתינים בשקיקה למשחק הרביעי בסדרת Metroid שהוכרז להם עוד אי שם בכנס E3 2017, נינטנדו עשתה את משהו שהיא לא עשתה הרבה מאוד זמן. היא שמרה על דממת אלחוט מופתית, ושיחררה באופן מפתיע לקונסולת הנינטנדו סוויץ' הניידת את גרסת ה-Remastered של אחד המשחקים הכי אייקוניים שלה אי פעם - Metroid Prime.

המשחק (ששוחרר במקור לקונסולת ה-Gamecube בשנת 2002 ונחשב ל-Game Changer לא קטן) מגיע בגרסה מחודשת לקונסולת הסוויץ' הניידת. ואיזו גרסה נהדרת. נינטנדו הצליחה לקחת קלאסיקה שלה ולהביא אותה פעם נוספת עם כל השיפורים, השיפוצים וההתאמות לימינו. בואו נחפור.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

למי שלא מכיר, סדרת Metroid תציב אתכם בנעליים של סאמוס, ציידת הראשים הבין גלקטית (ואולי האישה הראשונה של עולם הגיימינג) שחוקרת אות מצוקה שמגיע מתחנת חלל פיראטית, רק כדי לגלות שהיא מותקפת על ידי יצורים וניסויים גנטיים מפלצתיים. לאחר קרב בוס לא קשוח במיוחד (כי עדיין מדובר בתחילת המשחק) סאמוס תמצא את עצמה בכוכב טאלון IV כשהיא חסרת יכולות מיוחדות וכוחות.

מכאן והלאה תפקידנו כשחקנים יהיה להתקדם לאט לאט, לחקור את הכוכב ואת המסתורין סביבו, לפתוח יכולות חדשות, ולהתחפף מטאלון IV. כמובן לא לפני שנביס את הפיראטים ונבין מה עומד מאחורי המעשים שלהם והניסויים הגנטיים שערכו. Prime מצליח לקחת את ז'אנר ה-Metroidvania, שנוצר בעקבות הסדרה הזו עוד מימי הדו מימד, ולהמיר אותה לתלת מימד באופן מושלם. זאת אומרת שאתם תחקרו איזורים, תפתרו פאזלים סביבתיים, תפתחו יכולות, ותחזרו למקומות שכבר ביקרתם כדי להשתמש ביכולות החדשות כדי להגיע למקומות חדשים ולהתקדם משם.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

חשוב גם לציין ש-Metroid Prime הוא משחק בגוף ראשון, אבל הוא ממש לא משחק יריות בגוף ראשון. כלומר, אתם כן יורים ונלחמים. אבל זו ממש לא המהות של המשחק או הדגש של הגיימפליי. זה מגיע בחקירת העולם ובתחושה הכללית שתלווה אתכם לאורך החוויה. כל טאלון IV מתובל בלוקיישנים שונים ומגוונים, החל מחורבות עתיקות ועד למערות מאגמה מאיימות. חקירת העולם מתבצעת באופן אורגני בלי יותר מידי מאמץ או ניסיון של המפתחים להאכיל את השחקנים בכפית את השחקנים. לסאמוס יש יכולת סריקה סביבתית בחליפה שלה, ובכל שלב השחקנים יכולים לחקור את הסביבה ולקבל מידע שיעשיר את בניית העולם הרחבה. אלמנט שממש לא רואים את זה בהרבה משחקים.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

Metroid Prime עושה הרבה דברים טוב והוא מחזיק את מבחן הזמן גם בימינו, אבל זה בהחלט תודה לכל השיפוצים וההתאמות שהגרסה המחודשת עברה. המשחק יצא במקור לקונסולת ה-Gamecube בתקופה שבה משחקים בגוף ראשון היו יחסית ניסיוניים בעולם הקונסולות. זה יצר מצבים שבהם השליטה היתה מאוד מוזרה ולא אינטואיטיבית, במיוחד אם מדברים על הסטנדרטים של היום. הגרסה לנינטנדו סוויץ' מעדכנת את השליטה בסאמוס לשני הג'וי-קונים, וזה כבר מעניק למשחק תחושה הרבה יותר סטנדרטית, מודרנית ומהנה.

כמובן שתוכלו להשתמש באופציה הפחות מועדפת עליי (שהייתה זמינה גם בגרסת ה-Wii לפני מספר שנים) וזה כמובן להשתמש בחיישני התנועה של הג'וי-קונים. אבל אני דבקתי בשליטה הקלאסית-מודרנית שלא הקלה עליי רק במהלך קרבות, אלא גם בקטעי פלטפורמה שהפכו להיות ה-ר-ב-ה יותר שחיקים בגרסה החדשה. יש לי רק תלונה אחת: לא נראה שה-AI של האויבים במשחק הותאם לגיימפליי, בעיקר כי כל העסק הרגיש הרבה יותר קל ממה שזכרתי אותו במקור. אבל יכול להיות שזו גם העובדה ששיחקתי אותו לראשונה כשהייתי בן 14.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

הכל חדש דנדש ונוצץ

מה שמדהים ב-Metroid Prime זה שלמרות שמדובר בגרסת Remastered מחודשת, זה נראה כאילו מדובר ברימייק. זה אומר שנינטנדו ו-Retro Studios לא רק עדכנו רזולוציות HD. הן עשו מייקאובר כולל לכל המשחק ועידכנו את כל המודלים והטקסטורות מהיסוד. זה גורם ל-Prime להרגיש כמו משחק שנבנה מאפס.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

את הסקירה הרצתי בעיקר על קונסולת ה-OLED, למרות שהתקנתי את המשחק גם על גרסה ישנה של הנינטנדו סוויץ' ובשניהם הגיימפליי נשאר על 60 פריימים לשנייה. כשתחברו את המשחק ל-Dock של הקונסולה הוא ירוץ ברזולוציה של 900p, לעומת 600p במצב נייד, ולא מצאתי נפילות פריימים או קרטועים באף אחד מהמצבים האלה. הכל הלך Silky Smooth בצורה מושלמת ומדובר באחד החידושים המלוטשים ביותר שחוויתי.

בין אם תשחקו במצב נייד או מחובר לטלוויזיה, אני חושב שמדובר באחד המשחקים היותר יפים ומרשימים שתמצאו על הסוויץ', והוא מצליח להוכיח איך הקונסולה הוותיקה הזו יכולה עדיין לספק משחקים מרשימים גם בלי Ray Tracing או HD או חומרה מפלצתית שמשתווה למתחרות. האם רואים שמדובר במשחק ישן? כן. האם זה נראה רע? לא. משחקים הם לא רק גרפיקה. הם שילוב של ארט ועיצוב, ו-Metroid Prime מצליח לשלב את כל החבילה.

Metroid Prime Remastered. Nintendo, אתר רשמי
Metroid Prime Remastered/אתר רשמי, Nintendo

והרע

חלק אחד שאני חייב להתלונן עליו בחידוש הזה הוא היעדר השמירות הידניות. המשחק שומר רק בנקודות מאוד ספציפיות, וזה רוב הפעמים באיזור הראשי של המשחק. זה גורם למצבים שאם אתם מתים, אז יצא שזרקתם לפח לפחות חצי שעת משחק, לפעמים יותר. זה יכול מאוד מאוד לתסכל. במיוחד אם אתם חוקרים איזור ועומדים להכנס לקרב בוס ללא ידיעה מוקדמת ונתפסתם לא מוכנים. יש שיגידו "ניסוי וטעייה", אני אומר "תוסיפו שמירה ידנית". וזה לא צריך לפגוע בחווית המשחק המקורית, כי עדיין אפשר להשאיר את השמירות האוטומטיות.

לסיכום

Metroid Prime Remastered הוא חתיכת הפתעה לאוהבי הסדרה, והוא דוגמא מופתית לאיך חידושים צריכים להראות. במיוחד בתעשייה של ימינו. נינטנדו ו-Retro Studios הצליחו לקחת משחק אייקוני, לשפץ אותו ולגרום לו להרגיש כמו חדש, ו-להנגיש אותו בצורה מושלמת לשחקנים ותיקים וחדשים כאחד על קונסולת הסוויץ'. עכשיו רק נקווה שבנינטנדו מתכוונים לשחרר את שני המשחקים הבאים בסדרה כהכנה לקראת Metroid 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully