וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות לפי הקצב: הביקורת ל-Hi-Fi RUSH

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 14:58

אקשן-קצב יחודי וצבעוני מציג *בדיוק* את המשחק שקונסולת האקס בוקס הייתה צריכה בקטלוג המשחקים הבלעדיים שלה

תודה לעדלי יונייטד שסיפקו את עותק הסקירה

צפו בטריילר של Hi-Fi RUSH

Hi-Fi RUSH/Tango Gameworks, Bethesda Softworks

Hi-Fi RUSH הוא משחק בלעדי חדש הכריזה עליו בשידור המפתחים האחרון שלה לפני כשבועיים, והוא תפס את כולם בהפתעה, מכמה סיבות. בעיקר כי אף אחד לא שמע עליו לפני והוא היה מוכן וזמין למשחק כבר בסוף השידור, וגם כי המפתחת שלו, Tango Gameworks, שאחראית בעיקר על סדרת משחקי האימה Evil Within, עשתה 180 מעלות מהסגנון המוכר שלה. אז איך המשחק הבלעדי הראשון לאקס בוקס לשנת 2023? מהנה במיוחד. בואו נצלול.

Hi-Fi RUSH. Tango Gameworks, Bethesda Softworks, אתר רשמי
Hi-Fi RUSH/אתר רשמי, Tango Gameworks, Bethesda Softworks

עלילה

ב-Hi-Fi RUSH אנחנו נשחק את צ'אי - וואנבי רוקסטאר משותק-גפה שמגיע אל קמפוס "ואנדלי טכנולוגיות" על מנת להשתתף בתכנית חדשה להשתלת גפיים קיברנטיות בשם "פרויקט ארמסטרונג". הבעיה שבזמן ההשתלה מתרחשת תקלה, ונגן המוזיקה של צ'אי מושתל בחזה שלו, מה שהעניק לו יכולת חדשה "לחוש את הקצב של העולם" (אבל על זה בהמשך), בנוסף ליד רובוטית חדשה ומגניבה.

מאותו רגע צ'אי נחשב למוצר תקול ופגום. כזה שצריך להפטר ממנו. זה שולח את כל צוות הביטחון וההנהלה הבכירה של ואנדליי טכנלוגיות למסע ציד אחרינו, שבמהלכו נפגוש חתולה רובוטית וחברי מחתרת שיעזרו לנו לנסות להמלט, אבל לא לפני שנחשוף את המניעים הסודיים של ואנדליי טכנולוגיות מאחורי פרויקט ארמסטרונג. אל תצפו לקבל את עלילת האזרח קיין. האווירה קלילה, העלילה והדמויות מאוד פשוטות, אבל מאוד מהנות. אם תבואו בציפיה לחוויה קלילה וזורמת - זה בדיוק מה שתמצאו כאן. וזה מתחבר עם...

Hi-Fi RUSH. Tango Gameworks, Bethesda Softworks, אתר רשמי
Hi-Fi RUSH/אתר רשמי, Tango Gameworks, Bethesda Softworks

הפרזנטציה והגרפיקה

הדבר הראשון שתשימו לב אליו שתתחילו את Hi-Fi RUSH הוא סגנון הסל שיידינג (Cel Shading) הייחודי שלו שמנסה להדמות ולהתחקות אחר מיטב האנימות והסגנונות המצויירים. באופן אישי, אני מאוד אוהב את הסטייל, בעיקר כשהוא מבוצע טוב. לאורך השנים ראינו עלייה דרמטית באיכות, ומשחקים כמו Dragon Ball FighterZ מבחינתי הצליחו להביאו את הסגנון לכדי שלמות. ו-Hi-Fi Rush מצליח לשמור על עקרונות זהים, כמו הגבלת קצב הפריימים של האנימציה, משחק עם זוויות מצלמה ועיוותי מודלים של דמויות ברגעים מסויימים להדגשת הפוזיציות - הכל טוב, ומבוצע באופן מופתי ומלא סטייל. מי שיאהב, יתלהב. אבל מי שלא מתחבר לסגנון, ספק שיתחבר כאן. אבל בואו נגיע לעיקר...

Hi-Fi RUSH. Tango Gameworks, Bethesda Softworks, אתר רשמי
Hi-Fi RUSH/אתר רשמי, Tango Gameworks, Bethesda Softworks

הגיימפליי

Hi-Fi RUSH הוא משחק אקשן-קצב בגוף שלישי. תחשבו על סגנון Beat em Up שבו המצלמה ממוקמת מאחורי הגב שלכם. אז איפה בעצם הקצב נכנס? זוכרים שאמרנו שצ'אי קיבל את היכולת "להרגיש את הקצב של העולם"? אז המטרה שלנו היא להסתנכרן עם המוזיקה, ובעצם לזוז, להתחמק ולהכות גלים של אוייבים לפי הקצב של השלב.

כמו כל משחק בז'אנר עומדות לרשותכם מכה רגילה וחזקה, אבל ככל שתקפידו לדייק בזמנים ותכו לפי הקצב ככה תגרמו ליותר נזק. המשחק לא יעניש אתכם אם לא תדייקו, אבל אם כן אתם תקבלו ניקוד גבוה יותר, תבצעו קומבואים מרשימים וססגוניים יותר, ותגרמו לפסקול של המשחק להכנס לפעולה. וכאן בעצם הסטייל האמיתי של המשחק מתחבא.

לשם ההשוואה, משחקים אחרים שעבדו על עקרונות דומים הם BPM: Bullets Per Minute ו-Metal: Hellsinger, רק בז'אנר היריות. שילוב הקצב-אקשן לא בהכרח ממציא את הגלגל מחדש וזה בטח לא השינוי הגדול שיציל את התעשייה, אבל הוא מצליח לתת טוויסט מעניין שדורש מהשחקן באמת "להכנס" לאווירה ולא סתם ללחוץ על כפתורים רנדומליים. באופן אישי, אני מאוד מתחבר ונהנה.

Hi-Fi RUSH. Tango Gameworks, Bethesda Softworks, אתר רשמי
Hi-Fi RUSH/אתר רשמי, Tango Gameworks, Bethesda Softworks

Hi-Fi RUSH ימשיך להציג לכם מכניקות חדשות ככל שתתקדמו, ויציג לכם הזדמנויות חדשות בקרב שיעשירו את מערכת הקרב שלכם ויהפכו אותה לאפקטיבית יותר. לא מדובר בהכרח בעץ יכולות, אלא בתור מכניקה חדשה שתתן נפח נוסף לכל העסק: ביט נוסף שאם תתזמנו אותו כראוי תקבלו נזק וניקוד גבוה יותר (ואנימציה ססגונית ומרשימה) או וו תפיסה (Grapling Hook) שישתלב אל תוך הקרבות והגיימפליי.

צ'אי לא ילחם לבדו, וכל הדמויות הצדדיות שיפגוש (כולל 808, החתולה הרובוטית) יעזרו לו במהלך הקרבות כשלכל אחד מהם יכולות מיוחדות שאפשר לנצלץ חלק ישביתו מגנים של יריבים ויהפכו את מלאכת המכות לקלילה יותר, חלק יסבו יותר נזק, ועם כולם נוכל לבצע שלל מתקפות משולבות. גם הבוסים עצמם מצליחים להציג טוויסט מהנה במיוחד שמשלב את אלמנט הקצב והמוזיקה בצורה נהדרת לתוך הקרבות - ואתם חייבים לנסות את זה בעצמכם.

Hi-Fi RUSH. Tango Gameworks, Bethesda Softworks, אתר רשמי
Hi-Fi RUSH/אתר רשמי, Tango Gameworks, Bethesda Softworks

והשלילי?

Hi-Fi RUSH הוא משחק קצר, בטח לימינו. מדובר בחוויה של 8-9 שעות, שבמהלכן ככל הנראה לקראת האמצע תרגישו שראיתם את כל מה שיש למשחק להציע. בשלב מסויים הוא הופך להיות מעט רפטטיבי, אבל בכנות אפשר לומר את זה כמעט על כל משחק. גם קטעי פלטפורמה לא בדיוק נחשבים למדוייקים או מלוטשים. בעיקר כי הקפיצה לא מרגישה גבוהה או מספקת במיוחד, אבל לא היה מדובר בהיבט ששברתי עליו את הראש יותר מידי.

מערכת הקרב גם עשויה להיות מעט כאוטית ומסובכת, ושחקנים לא מנוסים בז'אנר לא בהכרח יצליחו להשתלט על כל העסק מההתחלה. אבל חשוב לזכור שהמשחק לא מעניש את השחקנים - אז זה פלוס מאוד חיובי עבורו. אה, וגם הדמות הראשית של צ'אי היא עניין של טעם. והוא מאוד לא הטעם שלי. וחבל, כי שאר הדמויות במשחק הרבה פחות מעיקות.

לסיכום

בסך הכל Hi-Fi Rush מציג חוויה מאוד מלוטשת וייחודית שאין הרבה שלילי למצוא בה. הוא מציג אקשן-קצב מהנה וממכר וטוויסט מהנה על נוסחא מוכרת. הסטייל והסגנון שלו מדבר בעד בעצמו, ולמרות שלא מדובר בטעם שכל אחד יתחבר אליו, הוא עדיין נחשב לאחד המשחקים היותר יחודיים שראינו בשנים האחרונות. הוא מקורי, הוא מרענן ומדובר במקרה נהדר של משחק שיודע לאן הוא מכוון ומה הוא רוצה לעשות, ופוגע בצורה מושלמת.

המשחק זמין לקונסולות האקס בוקס, ולמחשב האישי בפלטפורמות Game Pass, Epic Games Store ו-Steam.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully