וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס: איך Among Us הצליח להפר את אמנת ז'נבה?

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 22:46

מפתחי המשחק מסבירים איך הסתבכו ונאלצו לשנות קטנטן שאולי לא נראה רציני, אבל מסתבר שזה ביג דיל

Among Us/InnerSloth

שחקני Among Us יכירו היטב את חדרי הרפואה שמופיעים במספר מפות במשחק, שם הם יכולים להשלים מטלות למשך הסיבוב. אותם חדרים לא מיוחדים או יוצאי דופן, אבל העיצוב שלהם כן השתנה מאז שהמשחק צבר תאוצה ופופולאריות . אז מה היה השינוי? הצלבים באותם חדרי רפואה מדוברים, שמזוהים עם בתי חולים, אמבולנסים ועולם הרפואה ברחבי העולם, שינו את הצבע שלהם מאדום לכחול.

אבל למה, אתם בטח שואלים את עצמכם? זה הרי שינוי קטנטן ולא משמעותי במיוחד. אז מסתבר שבאופן לא מודע, המפתחים של המשחק, InnerSloth, הפרו את אמנת ז'נבה. ואת זה הם אומרים בעצמם בתור "עובדה משעשעת" שפרסמו השבוע בטוויטר: "מאז שהמשחק גדל וצמח בשנת 2020 נאלצנו לשנות את צבע סמלי הצלב בחדרי הרפואה בגלל שהפרנו את חוקי אמנת ז'נבה??? אופס".

הלכנו לאמנת ז'נבה ובדקנו. זה אמיתי. מסתבר. לפי חוק מס' 1957 באמנת ז'נבה מ-2010, אסור לאף גורם להשתמש בסמל "צלב אדום עם זרועות אנכיות ואופקיות באורך זהה, המוכר בכינוי 'צלב אדום' או 'צלב ז'נבה'". מצחיק לחשוב שאם המשחק לא היה זוכה לתהודה שצבר, הנושא מעולם לא היה מגיע לתשומת ליבם של הגורמים שאוכפים את הנושא.

ארגון הצלב האדום בקנדה מרחיב ומסביר שהשימוש בצלב אדום במשחקי מחשב ובשאר המדיה בפרט נמצא תחת פיקוח כבד, וזה נושא די רציני: "מדובר בסמל חשוב להגנה הומניטרית. הוא מוכר ככזה בחוק הבינלאומי האוסר על שימוש בלתי מורשה בו. שימוש לרעה בסמל המוערך הזה מעוות את משמעותו ואת ערכו עבור הקורבנות ועובדי הסיוע המסייעים להם".

מכירים משחקים שעדיין משתמשים בצלב אדום בשביל Medkits? הם מפירים את אמנת ז'נבה. למרות התקרית המשעשעת הזו והדעיכה היחסית של Among Us, הוא עדיין זוכה להצלחה אדירה ברחבי העולם. לאחרונה התווסף לו מצב משחק חדש שמזכיר משחק מחבואים עם מפלצת שצדה את השחקנים, ואפילו השיק גרסת מציאות מדומה בנובמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully