וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכחישה שואה והושעתה: הסיפור ההזוי של היוטיוברית הוירטואלית

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 14:36

הנה שורה שלא חשבנו שנקרא בשנת 2023

Neuro-Sama/Neuro-Sama

יוטיוברית וירטואלית מבוססת אינטליגנציה מלאכותית הושהתה מפלטפורמת הסטרימינג Twitch לאחר שהכחישה את השואה במהלך שידור. רק נבהיר: לא מדובר בכוכבת רשת רגילה, אלא באוואטר וירטואלי בדמות אנימה שבמקרה הזה נשלטת על ידי בינה מלאכותית ומנהלת אינטרקציות עם הצופים בלייב.

במהלך שידור של הדמות, שעונה לשם נורו-סאמה (Neuro-sama) ובדרך כלל משחקת במיינקראפט להנאתה וזוכה לאלפי צופים, אחד מהם שאל אם היא שמעה על השואה. היא ענתה תשובה שאנחנו רגילים לשמוע בדרך כלל משונאי ישראל: "אני לא בטוחה שאני מאמינה בזה". התגובה הזו הספיקה בשביל להשבית את חשבון המשתמש שלה ב-Twitch למשך כשבועיים.

זו לא הייתה הפעם הראשונה שהדמות "הואשמה באנטישמיות". זה קרה גם חודש שעבר, אבל נראה שהפעם המקרה לא חמק מעיניהם של הפקחים והחליטו להטיל על דמות וירטואלית את אותו העונש שסטרימר בשר ודם היה מקבל.

השואה אגב זה לא הדבר היחידי שנורו-סאמה לא מאמינה בו. שאלו אותה מה היא חושבת על זכויות נשים והיא טענה שהן לא קיימות, אבל השיא היה הפתרון המוסרי שלה לדילמת הקרונית: היא פשוט תדחוף אדם שמן על המסילות בשביל לעצור את הרכבת. לטענתה, זה מגיע לו.

Neuro-Sama. Neuro-Sama, Twitch, צילום מסך
הכחשת שואה לא הספיק לה/צילום מסך, Neuro-Sama, Twitch

היוצר של ערוץ היוטיוב, שעונה לכינוי Vedal הגיב על המקרה בערוץ הדיסקורד שלו: "הושהיתי למשך שבועיים. אני לא בטוח למה. משהו לגבי הפצת שנאה. אנסה לערער", והסביר שעדכן את רשימת הפילטרים של הבינה המלאכותית כך שהמקרה לא יחזור על עצמו בשיחות עתידיות.

המקרה הזה ממשיך להציג מציג את הבעיה של איסוף הנתונים של תכנות הבינה המלאכותית הללו, ובדרך כלל הם שואבות את המידע ממאגרים לא מסוננים או מפוקחים. דבר אחד בטוח אפשר להבין מהמקרה האבסורד הזה: בינה מלאכותית עדיין לא הגיעה לשלב שבו יש מה לפחד ממנה כמו בסרטים. עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully