וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתחת של Steam חוותה את הדליפה הגדולה ביותר שידעה מאז 2003

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 8:31

קבצי מקור וערכות מפתחים של המשחקים הגדולים ביותר של Valve דלפו לרשת. האם יש שם רמז ל-Half-Life 3? ספויילר: לא

Valve Games. Valve, אתר רשמי
Valve Games/אתר רשמי, Valve

חברת Valve, שאחראית על פלטפורמת סטים למחשב האישי ועל כמה מהמשחקים הגדולים ביותר בתעשייה חווה את אחת ההדלפות הגדולות שידעה בהיסטוריה שלה. קבצי מקור למשחקים כמו פורטל, קאונטר סטרייק, Half-Life 2 (חבילות ההרחבה), Team Fortress 2 ו-Day of Defeat מצאו את עצמם ברשת.

הדליפה הזו הגיעה מקבוצת WandererLeaker בדיסקורד, ומדובר במאגרי נכסים חשובים ביותר וערכות מפתחים, ולמעשה כל משחק של Valve שבנוי על מנוע Source הפרטי שלה חווה דליפת מידע. מדובר בדליפה החמורה ביותר שידעה החברה, אולי מאז שנת 2003 בה קוד המקור של Half-Life 2 הופץ ברשת.

הקבצים שדלפו שוקלים יותר מ-61 גיגה בייט והם מכילים מפות, מודלים של דמויות, עיצובים ואפקטים מיוחדים שמעולם לא נחשפו או הגיעו למוצר הסופי. חלק מהתוכן בסופו של דבר כן אומץ למשחקים בצורה כזו אחרת, אבל לרוב עם שינויים קלים. זה נותן לשחקנים הצצה נדירה להרבה תוכן שמעולם לא נכנס למשחקי החברה, בדגש על Team Fortress 2.

בקבוצת הדיסקורד של המדליפים ציינו שהם מחזיקים בקבצים עוד משנת 2016 ולא העלו אותם עד היום מכיוון ולטענתם "ספגו איומים" (ככל הנראה משפטיים). קהילת שחקני Valve חוגגת על "האוצר" שנחשף בפניהם, והפורומים ברדיט מוצפים בדיונים ותכנים שנחשפו.

למי שקיווה לקבל מעט מידע לגבי Half-Life, Portal או Left 4 Dead 3 ככל הנראה יתאכזב, ואין שום אזכור לאף אחד מהפרויקטים הללו בקבצים. אבל הם בהחלט סוגרים מעגל לקהילת TR2, והם נחשפים לכל להרבה מאוד סודות ש-Valve שמרה לעצמה במשך השנים. הדליפה הזו מצטרפת לאב הטיפוס של המשחק Left 4 Dead מתחילת שבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully