וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פורטנייט יחזור השנה לאייפונים ולטאבלטים של אפל?

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 15:57

מנכ"ל אפיק גיימס בטוח שהסכסוך עם אפל יסתיים ושמשחק הבאטל רויאל יחזור ל-App Store

Fortnite/Epic Games

כולם זוכרים את התקרית המשפטית של אפיק נגד אפל שבה פורטנייט הוסר מהמכשירים האייפון והטאבלטים של ענקית הטכנולוגיה, וזאת לאור הסכסוך עם מפתחת המשחק על תשלום עמלות האחוזים. אפל טענה שעל כל רכישה דיגטלית שמתבצעת בפורטנייט באמצעות הפלטפורמה שלה, אפיק מחויבת לשלם לה 30% עמלה. אפיק טענה שהיא לא, דרשה מאפל לאפשר לשחקנים דרכים להתקין את המשחק ולשלם מחוץ לפלטפורמות שלה, וזה גרר את והשתיים לויכוח משפטי ענק.

בסופו של דבר, אפל הסירה את פורטנייט מהמכשירים שלה, אבל נראה שהשנה מנכ"ל אפיק, טים סוויני, מאמין שפורטנייט יחזור לאפל בגדול. הוא פירסם בטוויטר את המשפט "בשנה הבאה ב-iOS" בצירוף תמונה מתוך המשחק, וזכה ליותר ממיליון וחצי צפיות ועשרות לייקים ותגובות.

אז איך זה אמור לקרות? הרגולטורים באיחוד האירופאי קידמו בחודש שעבר חוק שקובע שעל אפל לפתוח את המערכות שלה ולאפשר התקנת אפליקציות צד שלישי. כלומר כאלו שלא משווקות דרך ה-App Store. נראה שסוויני מעריך שעוד השנה אפל תאפשר את התקנת פורטנייט על המכשירים שלה, אבל דבר לא סופי או אושר באופן רשמי. גורמים אחרים סבורים שאפל תתנגד למהלך ככל שניתן, והיא תנסה למשוך את השינויים הללו עד 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully