וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט טוענת שסוני מונעת ממשחקים להגיע לאקס בוקס

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 14:17

בתגובה לתביעת ההגבלים העסקית שהוגשה מטעם הרשות המסחר הפדרלית, מיקרוסופט מציינת שלסוני יש הסכמים עם חברות שלא בבעלותה שמונעות ממשחקים כמו פיינל פנטזי וסיילנט היל להגיע לקונסולות האקס בוקס

מוקדם יותר בתחילת החודש, רשות המסחר הפדרלית החליטה להגיש תביעת הגבלים עסקית על רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על ידי מיקרוסופט, בניסיון לעצור את העסקה מחשש לפגיעה בתחרות. מיקרוסופט הגיבה השבוע לטענות רשות המסחר הפדרלית, וציינה שדווקא סוני היא זו שפוגעת בתחרות מכיוון והיא קיימה עסקה עם מספר מפתחות צד שלישי שהפכה מספר משחקים לבלעדיים, ומעולם לא הגיעו לקונסולות האקס בוקס.

מיקרוסופט טוענת במסמך התגובה (לחצו כאן על מנת לקרוא אותו במלואו) שלמרות שחברות פיתוח בלעדיות הן דבר נפוץ בתעשייה, לסוני יש הסכמים יוצאי דופן עם מפיצות כמו סקוור אניקס, קונאמי או FromSoft, והיא זו שמונעת ממשחקים מסוימים להגיע לקונסולות האקס בוקס, למרות שבפועל, מהחברות הללו אינן בבעלות בלעדית של סוני.

"מעבר לתוכן הבלעדי שסוני מציעה, היא הגיעה להסכמים עם מפיצות צד שלישי שמדלגות על האקס בוקס ומוציאות אותו מכלל הפלטפורמות שעבורן ניתן לשווק את המשחקים. דוגמאות בולטות לכך הם הרימייק של פיינט פנטזי 7 ופיינל פנטזי 16 שהוכרז לאחרונה (סקוור אניקס), בלאדבורן (FromSoft), והרימייק של סיילנט היל 2 (Bloober Team)", נכתב.

microsoft ftc allegations. מיקרוסופט, צילום מסך
סוני משבחת את הבלעדיים של סוני, ומציינת את הכותרים מצד מפתחות שלא בבעלות מלאה של סוני והמשחקים שלא יגיעו לאקס בוקס./צילום מסך, מיקרוסופט

חלק מהמקרים שצוינו על ידי מיקרוסופט הם למעשה הסכמים שסוני הגיעה אליהם עם חלק מהמפיצות והמפתחות, שבהם היא מקבלת בלעדיות של שנה על משחקים. למשל, הרימייק של סיילנט היל 2 ישוחרר לאקס בוקס לאחר תקופת הזמן הזו. כך למשל היה גם עם Deathloop של המפיצה בת'סדה (לפני שנרכשה על ידי מיקרוסופט). משחקים נוספים שלא צויינו הם Forspoken של סקוור אניקס, שנכון לעכשיו יגיע רק לפלייסטיישן 5 ולמחשב.

אבל לא מדובר רק במשחקים בלעדיים, במקרים מסוימים מדובר גם בתוכן. סדרת קול אוף דיוטי לדורותיה קיבלה בשנים האחרונות תוכן יחודי שרק שחקני הפלייסטיישן זהו להנות ממנו כמו סקינים, אייטמים, ואפילו בלעדיות על מצב הזומבים למשך כשנה. גם המשחק ביקום של הארי פוטר, Hogwarts Legacy, יקבל קווסט ותוכן בלעדי על הפלטפורמה של סוני.

מצד הבלעדיות של מיקרוסופט, היא כבר הכריזה שמשחקים של בת'סדה כמו Elders Scroll 6, Starfield, או Redfall לא יגיעו לפלייסטיישן. מבחינת מפתחות שלא בבעלותה, משחקי אינדי בולטים כמו Scorn או High On Life קיבלו בלעדיות לאקס בוקס ולשירותי ה-Game Pass והם לא זמינים אצל סוני, נכון לעכשיו.

Redfall\Starfield. Bethesda, אתר רשמי
Starfield ו-Redfall: המשחקים של בת'סדה שיהיו בלעדיים לאקס בוקס/אתר רשמי, Bethesda

במידה ומיקרוסופט לא תגיע להסדר עם רשות המסחר הפדרלית, היא תאלץ לפתור את העניין בבית המשפט, וזהו תרחיש שהתכוננו אליו בכירים באקטיוויז'ן-בליזארד ומיקרוסופט שהצהירו שהם מוכנים להיאבק על הרכישה במידת הצורך. בראד סמית', הנשיא של מיקרוסופט, טען שלדעתו אפשר להגיע להסכם שבו כל הצדדים מרוצים ומרוויחים, גם סוני וגם הרגולטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully