וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: מפתחת פורטנייט תשלם פיצויים בסך 520 מיליון דולר

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 16:17

ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב הגישה שתי תלונות על חברת אפיק גיימס: הראשונה על הפרת החוק להגנת שלום הילד ברשת והגנה על הפרטיות, והשניה בגין הולכת שולל של המשתמשים וחיובים לא רצויים

Fortnite/Epic Games

ועדת המסחר הפדרלית בארה"ב הגישה שתי תלונות כנגד יוצרת ומפתחת פורטנייט, אפיק גיימס, שהחליטה שלא לערער לבית המשפט, ותשלם קנס חסר תקדים בסך 520 מיליון דולר. מדובר בקנס הגדול ביותר שהוגש אי פעם ע"י ועדת המסחר הפדרלית.

התלונה הראשונה היא על הפרת חוק להגנת שלום הילד ברשת, עליה אפיק תשלם כ-275 מיליון דולר. התביעה השנייה היא בגין החזרים כספיים ללקוחות שאפיק "הוליכה שולל" וגבתה מהם תשלומים לא מכוונים.ועדת המסחר טוענת שאפיק אספה מידע אישי של שחקנים בני 13 ומטה באמצעות חשבונות המשתמשים שלהם ללא ידיעת ההורים או קבלת אישור.

עוד נטען שמכיוון ואפיק איפשרה בהגדרות המשחק של פורטנייט צ'אט קולי וטקסט בזמן אמת בתור ברירת מחדל, לא מעט שחקנים חוו אלימות מילולית ובריונות ברשת. זה גרר למקרים קשים של טראומות פסיכולוגיות, פגיעות עצמיות והתאבדויות בקרב שחקנים צעירים.

בתלונה השנייה נטען שאפיק משתמשת ב"דפוסים אפלים" המוליכים שולל את משתמשים בפלטפורמה שלה, מה שגורר לחיובים מיותרים, ונתנו כדוגמא ילדים שמבצעים רכישות בפלטפורמה ללא ידיעת ההורים.

"אפיק השתמשה בהגדרות ברירת מחדל פולשניות לפרטיות וממשקים מטעים שהוליכו שולל את שחקני פורטנייט, כולל בני נוער וילדים. תצוגת הכפתורים הבלתי עקבית והמבלבלת של פורטנייט הובילה שחקנים לחיובים לא רצויים בהתבסס לחיצה על כפתור בודד. לדוגמא, ניתן לחייב שחקנים המנסים להעיר את המשחק ממצב שינה בזמן שהיה במסך הטעינה, או על ידי לחיצה על כפתור רכישה סמוך לכפתור התצוגה המקדימה של הפריט המוצע לרכישה" נכתב בתלונה.

זו לא הפעם הראשונה שנשמעת ביקורת על אפיק ועל שיטות המכירה שלה בקרב ילדים. עד שנת 2018 היא איפשרה לילדים לרכוש מטבעות דיגטליים תמורת כסף אמיתי בלחיצת כפתור פשוטה, ללא אישור הורים או אישור מבעל כרטיס האשראי. ועדת המסחר הפדרלית טוענת שעד היום אפיק התעלמה מבקשות של יותר ממיליון משתמשים שביקשו החזרים על חיובים מיותרים. עוד נכתב בתלונה שאפיק חסמה חשבונות ומנעה גישה לתוכן לשחקנים שעירערו על החיובים אצל חברת האשראי שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

אפיק הגיבה בבלוג הרשמי שלה על כל הטענות וציינה ש"אף מפתחת לא יוצרת משחק בכוונה להגיע למצב הזה", ופירyה את שלל השינויים שהכניסה בפורטנייט בשנים האחרונות: היא כבר אינה שומרת פרטי תשלום של לקוחות כברירת מחדל, והיא הטמיעה את האפשרות לחשבונות מוגנים עבור שחקנים צעירים.

אפיק נמצאת בהליכים משפטיים גם מול אפל, והשתיים נלחמות בבית משפט על אחוז הרווחים בפלטפורמת ה-App Store. בחודש האחרון גם בית המשפט העליון בקנדה החליט לאשר תביעה ייצוגית נגד אפיק לאחר שמספר הורים התלוננו שפורטננייט ממכר ושהילדים שלהם מכורים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully