וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בובספוג ודיסני נתנו השראה למשחק האימה של השנה?

מתן בנישי

4.12.2022 / 12:20

מעצב הדמויות של קליסטו פרוטוקול על ההשפעה של אנימציה על המשחק: "סרטים מצויירים מעבירים את המסר"

The Callisto Protocol Official Launch Trailer/Striking Distance Studios

המשחק קליסטו פרוטוקול ששוחרר בסוף השבוע האחרון הנחשב לאחד מהמשחקים הכי גדולים ומצופים של השנה. מדובר בהמשך רוחני עליו אחראי גלן שופילד, היוצר המקורי של טרילוגיית האימה האייקונית דד ספייס. לקראת ההשקה של המשחק החדש, התראיין מעצב הדמויות הראשי של קליסטו פרוטוקול, גלאוקו לונגי (שגם עבד על משחקים כמו God of War ו-Uncharted) ודיבר על חלק מההשראה שקיבל ליצורים האימתיים במשחק. או יותר נכון לדרך שבה הם זזים ומתנהגים.

רוב ההשראה אמנם הגיעה מסרטי מדע בדיוני כמו הנוסע השמיני או סיוט בקצה האופק, אבל חלקה הגיעה ממקור לא צפוי, כמו סדרות וסרטים מצויירים: "את כל היצורים במשחק עיצבנו לפי צרכים שונים. למשל עיצבנו דמות שהולכת ורצה על הקירות. אז היינו צריכים לחשוב על דרך שבה היצור וירוץ ויטפס מהר יותר. שאבנו השראה ממצויירים. אפילו בוב ספוג. הסתכלנו על הסטייל ועל הדרך שבה הדמויות זזות. גם בתנועה, אבל גם בהיבטי האימה, כמו הדם, הדרך שבה מסירים איברים, דחקנו את הסטייל ושמנו דגש על הפעולות הללו. סרטים מצויירים עושים זאת היטב. פיקסר, דיסני, מי שלא יהיה - הם 'מעבירים את המסר', חד וחלק". סיכם.

The Callisto Protocol. ערוץ הגיימינג, מערכת וואלה
The Callisto Protocol/מערכת וואלה, ערוץ הגיימינג

אז למרות העיצוב המאוד ריאליסטי שקליסטו פרוטוקול מאמץ, סרטים מצויירים (ואנימציה בפרט) מאפשרים לחרוג מגבולות המציאות, וכשמדובר במשחק אימה-הישרדות-מדע בדיוני, ההחלטה לשאוב השראה מאנימציה היא בהחלט מרעננת. דוגמא נוספת למשחק ששאב השראה מסרטים מצויירים הוא קאפהד, שאימץ עד הסוף את הסטייל של אולפני אנימציה כמו דיסני, פליישר ו-MGM מסרטונים מצויירים בשנות ה-30. קאפהד זכה מאז גם לסדרת אנימציה לילדים בנטפליקס. למרות הציפיה הרבה שהייתה לקליסטו פרוטוקול, הוא קיבל ברובו ביקורות ממוצעות. רוב התלונות הגיעו משחקני האקס בוקס והמחשב, שהתלוננו על בעיות ביצועים ויציבות של המשחק.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully