וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הטרדות מיניות: הצבא האמריקאי הסיר חסות מליגת קול אוף דיוטי

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 12:45

הצבא הגדול בעולם אמור היה להעניק חסות לליגת ה-eSports של קול אוף דיוטי, אבל חזר בו לאחר שהוגש השנה כתב אישום על הטרדות מיניות כנגד המפיצה אקטיוויז'ן

CALL OF DUTY: WARZONE 2.0/Activision

צבא ארה"ב השהה פעילות עם חברת אקטיוויז'ן ואת החסות המתכוננת שהתכוון להעניק לליגת הספורט האלקטרוני של קול אוף דיוטי, וזאת לאחר פרשת ההטרדות המיניות שהתפוצצה שנה שעברה והגשת כתב האישום החריף כנגד חברת הענק.

בפרשה שטילטלה את עולם הגיימינג נמסרו עדויות רבות מצד עובדות ועובדים שבאקטיוויז'ן השתררה אווירה קבועה שמעודדת הטרדות מיניות. בכירים הואשמו שלא רק ידעו על הטרדות שהתרחשו, הם גם הטרידו מינית בעצמם. ההאשמות הללו הגיעו עד לדרגים הבכירים ביותר, וגם כנגד מנכ"ל החברה, בובי קוטיק, שהוגש נגדו כתב אישום.

מגזין Vice פרסם בסוף השבוע האחרון כתבה המתארת את הדרכים החדשות שבהן צבא ארה"ב מנסה לעודד גיוס בקרב צעירי דור ה-Z. כחלק מהאסטרטגיה הוחלט בצבא להשקיע ולתת חסויות לסטרימרים ואירועי eSports פופולאריים, כמו לליגת קול אוף דיוטי שמנוהלת על ידי אקטיוויז'ן.

אתר Verge פנה לדוברות בניסיון לברר האם צבא ארה"ב עדיין מתכנן להמשיך להעניק חסות לאקטיוויז'ן-בליזארד, במיוחד לאחר שבשנה שעברה הוגש נגדה כתב תביעה מצד משרד התובע המחוזי בקליפורניה, שהאשים את הבכירים בהטרדות מיניות מתמשכות, עידוד תרבות של הטרדה ואפליה מגדרית בתוך החברה.

בתגובה נמסר שהוחלט "להשהות כל פעילות ולבטל את החסות העתידית עם אקטיוויז'ן", ושהמשך שיתוף הפעולה עם המפיצה עלול לגרום ל"פגיעה במותג". עוד הומלץ שלא לשלוח את קבוצת U.S. eSports, שהצבא הקים כחלק מאותם ניסיונות לעודד גיוס בקרב צעירים, להשתתף בטורנירים של הליגה.

צבא ארה"ב הוא לא הגוף הראשון שמנתק את הקשרים עם אקטיוויז'ן-בליזארד. כשהנושא עלה לכותרות בשנה שעברה, חברת קוקה קולה ביטלה את החסות שתכננה להעניק לליגת Overwatch בטענות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully