וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GTA אונליין: רוקסטאר נותנת את ברכתה לשרתי RP

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 17:39

שרתים מותאמים אישית עד עכשיו היו תחום אפור, אבל המפתחת מבהירה שאין לה בעיות איתם כל עוד הם לא מפרים את החוקים שהציבה

GTA V Next Gen Trailer/Rockstar Games

מאז ש-GTA אונליין שוחרר בשנת 2013 הוא זכה לשלל עדכונים ותוכן מרוקסטאר. גם קהילת המשחק והמודרים סיפקו שרתי משחק מותאמים אישית (שרתי תפקידים, RP Servers) שמציעים לשחקנים חוויות משחק שונות, ולאו דווקא אלו שפותחו על ידי רוקסטאר. דוגמא בולטת בארץ לכך היו שרתי GTA: RP שהציגו את "GTA בגרסת ישראל", והשחקנים יכלו לשחק שלל תפקידים כמו שוטר במשטרת ישראל, חובש מד"א, או אפילו אזרח מין השורה.

למרות שלרוקסטאר קיימות אחת מקהילות השחקנים והמודרים הגדולות ביותר בתעשייה, היא עדיין ידועה במאבקים שניהלה לאורך השנים ובתוכן שנוצר על ידי הקהילה והוסר מהרשת. לפעמים אפילו באמצעות איומים וצווים מבית משפט. עד היום שרתי ה-RP המותאמים אישית היו תחום אפור, אבל השבוע רוקסטאר דאגה לטהר את האווירה ונתנה סוף סוף את ברכתה לכל הנושא שהטריד לא מעט שחקנים שקצת מאסו מחווית המשחק הרגילה של GTA אונליין, ורצו להמשיך לשחק בשרתים באותם שרתים מותאמים אישית.

בפוסט שרוקסטאר פירסמה באתר הרשמי שלה היא ציינה שאמנם היא מעודדת ומאשרת שרתי RP שמרחיבים ומעשירים את חוויות המשחק כל עוד הם לא מפירים את הכללים שהציבה ואינם פוגעים בשחקנים. רוקסטאר אסרה באופן גורף על שימוש מסחרי למטרות רווח אישי כמו שרתים שמציעים תיבות שלל, מטבע קריפטו דיגיטלי ו-NFT. עוד הוסיפה שהיא שומרת לעצמה את הזכות לרדוף משפטית כל מי שיפר את אות כללים והנחיות.

למרות שההנחיה הזו ככל הנראה לא תשפיע על השחקן הממוצע, היא מופנית בעיקר כלפי כל אותם מנהלי שרתים שהשתמשו ב-GTA אונליין למטרות רווח. דוגמא בולטת לכך היא שרת RP שהראפר ליל' דרק הקים בחודש שעבר, שם מכר NFT לשחקנים. תחת ההנחיות החדשות, שרתים כאלו הופכים ללא חוקיים, וברוקסטאר מעוניינת לשים סוף לתופעה, אך באותה הנשימה היא כן מעודדת את השחקנים להמשיך ליצור על הפלטפורמה שלה. פשוט ללא מטרות רווח על חשבון הפלטפורמה שבנתה.

  • עוד באותו נושא:
  • gta
  • רוקסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully