וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני, מיקי גופי וכל החבר'ה: Disney Dreamlight Valley

ענבר ארוסי

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 14:44

חובבי דיסני מושבעים? המשחק החדש יציג לכם שילוב של לייף סים עם הרפתקאות, קווסטים וחקירת עולמות קסומים

צפו בטריילר של Disney Dreamlight Valley

Disney Dreamlight Valley/Gameloft

אם תמיד חלמתם להיות שכנים של מרלין המכשף או לעשות עסקאות עם מכשפת הים אורסולה, המשחק Disney Dreamlight Valley הוא ה-משחק בשבילכם. הכותר החדש מבית העכבר נמצא כרגע עדיין בגישה מוקדמת והוא עוד לא "מוכן", אבל איזה משחק יוצא מוכן כבר בימינו? חה חה *אנחה*. אז לפי Gameloft המפתחת, המשחק הולך להיות חינמי במהלך שנת 2023. אז אולי הוא יהיה זמין לכולם ממש עוד חודשיים, ואולי עוד שנה. לא ידוע. אבל אם אתם כמוני ואין לכם דחיית סיפוקים - הוא זמין עכשיו במחירים שונים. תלוי בחבילה שתרכשו כמובן.

הזולה מביניהן עולה בסטים כרגע 110 שקלים חדשים, ועם המשחק אתם מקבלים פריטים קוסמטיים אקסקלוסיביים וגם מטבעות מיוחדות של המשחק שבעתיד תצטרכו לשלם כסף כדי להשיג אותו. שתי החבילות היקרות כוללות עוד פריטים יפים ועוד מטבעות מיוחדות, אבל זהו זה ההבדל. לי אישית לא קריטי אם אני מקבלת מיטה אקסקלוסיבית שגם ככה אי אפשר לישון בה, או שמלה שנראית כאילו הפיה הטובה הקיאה עליה, אז הלכתי על החבילה הבסיסית.

צפו בביקורת של Disney Dreamlight Valley

לא סתם חיקוי אנימל קרוסינג או סימס

כשהמשחק הוכרז ישר השוו אותו לאנימל קרוסינג של נינטנדו, או לסדרת סימס האייקונית של EA, בעיקר בגלל שמדובר בסימולציית חיים שבה אתה גם מגדל ירקות ודג דגים. אגב, אני אישית מצאתי את עצמי משווה אותו גם למיינקראפט לפעמים כשכריתי אבנים. אפשר להאשים אותי? השוואות זה דבר נפוץ והכרחי כשמנסים להסביר לחברים למה לצפות ממשחק כשאתם ממליצים עליו (או מלכלכים עליו). ככה נוצרו גם תת-ז'אנרים שלמים בסגנון "Souls-Like" או "Doom Clone", ששואבים השראה מהמשחקים המקוריים, אבל עדיין מוסיפים טוויסט ונפח משלהם.

אז קיימים בין המשחקים קווי דמיון ברורים וההשוואה בלתי נמנעת. אבל מה שיש לדרימלייט להציע שאין לקרוסינג, זה דבר אחד פשוט: ד-י-ס-נ-י. עם כל הכבוד לטום נוק החמדן והקפיטליסט, הוא כלום ליד סקרוג' מק'דאק. אחד מהדברים שהמעריצים מבקשים כבר המון זמן מנינטנדו זה להכניס באנימל קרוסינג סיפור יותר מרגש, כזה שמתבטא בלא רק "שפר את העיר שלך". במקרה הזה דרימלייט ואלי זורח. יש עלילה, והיא בהחלט טובה בעיניי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

עמק החלומות של דיסני

אחרי שעיצבתם את הדמות שלכם (ואל דאגה יש שם מספיק צבעי עור בשביל כולם) תיכנסו לעיירה המנומנמת דרך חלום. כמה דיסני זה, אה? בעיירה, הברנש הראשון שאתם פוגשים הוא קוסם קשיש עם זקן לבן וארוך- לא, לא גנדלף, לא גם לא דמבלדור, האחד והיחיד, המקורי, מרלין. הוא כמובן לא דמות מקורית של דיסני אבל בסדר אני מעלימה עין. הוא היה ב"החרב באבן", אז משנת 1963 הוא של דיסני.

מרלין מספר שהשליט/ה של העיירה נעלם וה-Forgotten השתלט. תושבים שהיו נעלמו ומי שכן נשאר מאבד את הזיכרון ככל שהזמן עובר. העיירה מלאה בגפנים קוצניים וסגולים שמזכירים באווירה שלהם את מליפיסנט המרשעת, והם בעצם ההשתלטות הפיזית של אותה ישות. פה הדמות שלכם נכנסת לתמונה והיא צריכה להציל את העיירה מהמצב הנוכחי ולהחזיר אותה לימי הזוהר.

מאותו הרגע כל ה-NPC כבר לא עצמאיים והם לא יכולים להשיג או לעשות יותר שום דבר בלעדיכם. זה כולל שלל מטלות, גם אם הכי פשוטות: לדוג דגים מאוד ספציפיים, לגדל גידולים שונים או אפילו פשוט לראות כמה טלסקופים יש למרלין בבית (זה כולה ללכת לראות את סקרוג', תעשה את זה לבד). ניהול משימות שוטף במלוא מובן המילה. "מיקרו מנג'ינג" בשפה המקצועית. זה אומר שתמיד תמצאו מה לעשות במשחק. תוך שבועיים הגעתי ל-30 שעות, ויש לי עוד המון מה לעשות.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

אני, גופי, מיקי וכל החבר'ה

אז כן, שחקנים עשויים להתלונן על הגריינד האינסופי, אבל במקרה הנקודתי הוא כיף. כיף לי לבשל כשרמי העכברוש עומד לידי ומריח את הסיר בשמחה, כיף לי לחצוב כשקריסטוף מפרוזן מעודד אותי, ובמיוחד כיף לי כשסקאר הולך אחריי בחוסר רצון כשאני מגדלת גזרים. הפעולות הכי פשוטות וההליכה בעולם הזה הן אוטומטית יותר נחמדות כשיש לך את הדמויות האייקוניות האלה באות להגיד לך שלום ונמצדות אלייך לסלפי משותף. המוזיקה הקסומה שגדלתי עליה ומעלה לי דמעות, לא מפסיקה להתנגן באוזניים בזמן שאני מסדרת את התיבות עם כל החומרים שהשגתי. הכל במשחק הזה פשוט הופך לקסום יותר.

בדומה לאנימל קרוסינג, גם פה יש מערכת חברות עם השכנים, רק שבדרימלייט על כל רמת חברות תקבלו פרס שתואם את הדמות, וכמובן תפתחו את המשימות החדשות של אותה הדמות (בהתאם לרמת החברות שלכם). בקרוסינג אתם תקבלו תמונה של השכן, ועוד... רגשות? לא כל כך הבנתי. אני ממש מקווה שבעתיד יוסיפו לדרימלייט גם את האופציה שאחרי רמה 10 בחברות נוכל לבחור דמות אחת שתהיה החברה "הכי טובה", וככה לקבל עוד פריטים ויתרונות דרכה. כי מי לא רוצה להיות החבר הכי טוב של הג'יני? התוספת הזאת גם תוכל אולי להשאיר את העניין של השחקן בדמויות שהוא כבר הגיע איתם לרמה 10 ואין בהם יותר צורך. כן, אתם עדיין יכולים לנהל איתם שיחה יומית, אבל אחרי רמה 10 זה מרגיש שכבר אין טעם ומדובר בביזבוז זמן.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft
Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

התאמה אישית מגוונת

בדיסני דרימלייט ואלי יש המון התאמה אישית. בין אם זה בעיצוב הדמות, עיצוב הבית שלכם או עיצוב כל האזורים בעיירה. אתם יכולים להשתמש בשולחן המלאכה ולהכין הכל בערך: החל מרדיו חדש לשים בבית או סתם שולחן אוכל רגיל. והכל כמובן יעלה לכם משאבים שבשבילם תעבדו שעות. לא המציאו את הגלגל, אבל בסדר.

תפריט העיצוב נוח ברמות. קודם כל נורא קל להזיז פריטים. פשוט בוחרים ומזיזים. כולם גם מסודרים בשיטה מאוד ברורה וקל למצוא כל דבר, במיוחד כשפריט מסויים הוא חלק ממשימה, ואז הוא יקפוץ לראש הרשימה עם סימון עליו בשביל להקל על השחקן. אי אפשר לטעות. עוד התאמה אישית ששימחה אותי זה שבתוך המשחק אפשר לעצב בגדים, תיקים ונעליים. להחליט על הצבע שלהם ולשים עליהם הדפסים שונים ומגניבים שאת חלקם משיגים דרך משימות במשחק.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

עדכונים נוספים בדרך

מאז שהוא יצא בגישה המוקדמת יצאו כבר שני אירועים חודשיים גדולים ועדכוני דמויות וידוע לנו כבר על האירוע הבא. החודש, הנוצרים חגגו את חג ליל כל הקדושים ובהתאם לכך המשחק השיק אירוע שדרכו אפשר להשיג פריטים ייחודיים לחג, כמו המראה הקסומה של המלכה הרעה בשלגיה או מדבקה מגניבה של האדס בהרקולס לשים על החולצה של הדמות שלכם. לא רק זה, הדוד הכי תחמן בממלכה, סקאר, הצטרף למשחק ואיתו עוד משימות. האירוע הבא אגב יהיה של "צעצוע של סיפור", עם וודי ובאז שיסתובבו בעיירה בגודלם הצעצועי והקטן והאירוע הראשון יהיה על "משפחת סופר על" הנהדר, אם כי עוד לא פגשתי את ג'אק ג'אק.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

אבל לא הכל צמר גפן מתוק

בואו רק נעשה תיאום ציפיות: המשחק הזה כנראה לא יתאים לכולם. אם אתם בעניין של משחקי לייף סימס ואוהבים את דיסני כנראה שתמצאו הרבה מה לאהוב. אני גדלתי על הדמויות האלה, על הסיפורים שלהם ועל המנגינות האייקוניות אבל יש אנשים שזה לא יזיז להם, וכנראה אין להם מה לחפש פה. המשחק הזה רגוע מאוד, אין פה לחץ וציפייה לבוס מטורף ואין התרגשות והרגשת סיפוק על זה שהצלחת להרוג אותו אחרי 5 נסיונות.

האתגר הכי רציני שתמצאו פה זה בעיקר באיסוף חומרים יותר נדירים, וגם זה לא כזה קשה. פשוט לפעמים מיני מאוס מגזימה ומבקשת 200 יחידות של חימר, אז זה לוקח זמן. ההתרגשות במשחק הזה מגיעה כשאני מקבלת עלבון על איך שאני נראית מאמא גות'ל אחרי שהיא העליבה גם את רפונזל, וממיקי מאוס שמספר כמה הסצנה האייקונית עם המטאטאים ודליי המים בפנטזיה הייתה קשה לביצוע. כשראיתי את וול-אי סוף סוף, צרחתי משמחה. מודה: אני קהל היעד ואני לא מתנצלת.

עם זאת, לטענות: אין ספק שהבעיה הכי גדולה שלי עם המשחק היא שהדמות שלכם לא רצה. כלומר, היא כן רצה. אבל זה כביכול ההליכה הרגילה שלה, ואין אופציה מהירה יותר חוץ מלשגר את עצמכם ב-quick travel במפה. זה עובד נהדר, הטעינה מהירה, האנימציה שלה יפה ואפשר להשתגר בכל שלב שתרצו בלי להגיע לנקודה קבועה ספציפית. אבל אני אישית אוהבת ללכת בין האזורים ברגל כי רובם מתחברים אחד לשני, העולם עצמו יפיפה וזו הזדמנות מצויינת לאסוף משאבים. אבל זה מחרפן אותי שאין כפתור ריצה. מפתחים יקרים, נא לשפר לדמות את הסיבולת לב ריאה בעדכונים הקרובים.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

עוד עדכון שאני אשמח לקבל זה שדרוג כלי העבודה של הדמות, מעבר לשדרוגים העלילתיים. אני מדברת על את חפירה שאחרי שידרוג תוכלו לחפור 3 בורות ולא רק אחד כל פעם, או שהמשפך אחרי שידרוג יוכל להשקות יותר מ-6 צמחים בבת אחת וכן הלאה. כל אלה יכולים להיות לנו עוד מטרה לעבוד עליה שתשפר לנו את חווית המשחק הכללית, ולא תהפוך את הגיימפליי לטרחני וסיזיפי.

העיירה אגב, מתנהלת לפי השעון בעולם האמיתי. לפעמים אני אוהבת את זה ולפעמים פחות. זאת אומרת שלצמח מסוים יכול לקחת דקה לגדול ולצמח אחר שעתיים בחיים האמיתיים. ואם אתם כמוני וכנראה יש לכם זמן לשחק בעיקר בערב, העיירה תמיד חשוכה ואת האמת שזה יכול לבאס. רק בסופ"ש אני זוכה לראות את מואנה באור יום. ולא, הטריק שבו מנסים לשנות את השעה במחשב/בקונסולה רק יוצר בעיות במשחק, וזה ולא משנה את השעה בתוך המשחק. ניסיתי.

אחד הדברים שחייבים לפתור זו המצלמה במשחק. דבר ראשון, השליטה במצלמה (בין אם אתם משחקים בעכבר או ג'וייסטיק) רגישה מידי. אפשר אפשר לשנות את רמת הרגישות בהגדרות וזה בהחלט משפר את העניינים, אבל זה לא בהכרח מספיק. זה מרגיש שהיא בקלות מאוד מסתובבת ויוצאת משליטה. גם המיקום והנראות של השחקנים צריכה להפתר. קורה שנכנסתם לפתח קטן מידי ליד הבית ועכשיו הדמות שלכם בזום מטורף. גם העצים שמסתירים ונכנסים לפריים מסוגלים לחרפן. אמנם גם אותם אפשר פשוט להסיר בזכות תפריט העיצוב, אבל לא בא לי למחוק עצים אחרי שעבדתי כל כך קשה לשתול אותם. בא לי לשתול עוד, ושהם לא יכנסו לי בעיניים, תודה.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

גרפיקה וביצועים

מהצד נשמעות לא מעט טענות על הגרפיקה של המשחק. יש הטוענים שבעולם שבו יוצאים משחקים כמו God of War: Ragnarök (שבו אני משחקת כרגע, ומאוד אהבנו ושיבחנו בערוץ הגיימינג) הגרפיקה של דרימלייט כבר לא עוברת. אני חושבת שזה שטויות, הגרפיקה של המשחק מתאימה לסגנון שלו. זה נכון שתמיד אפשר לשפר ואולי לעבוד על העומק של הדמויות, אבל הגרפיקה הקרטונית יושבת בול על סגנון המשחק. אין כאן צורך בריאליזם. עם כל הכבוד, אין שום דבר ריאליסטי בלדבר עם ברווז עצבני. אני בטח לא רוצה שאורוסולה מציאותית תחטוף עליי עצבים ותיראה כמו קרייטוס, כי אני לא אצליח להירדם אחרי זה.

אני בעד מגוון של סגנונות, במיוחד אם הן חמודות ותואמות את המותג המשפחתי התמים. בואו לא נשכח שהמשחק אמור לעבוד חלק על כל הפלטפורמות השונות (כולל הסוויץ' וככל הנראה גם מובייל בעתיד), וזה קצת משפיע על היכולות של למתוח את הגבול הגרפי. אבל זה בסדר גמור. אז כן המשחק עדיין בשלבים המוקדמים שלו ויש נפילות פריימים, אפילו חוויתי קריסה או שתיים, אבל דברים מתייצבים עם עדכונים והוא עדיין מהנה מאוד.

אני אישית משחקת את המשחק על המחשב ושהוא כבר זמין לסוויץ' ולקונסולות האחרות. זמני הטעינה יחסית מהירים מאוד גם במסכי טעינה וגם בנקודות Fast Travel במפה. למען שקיפות מלאה - קראתי שכרגע בשלב הגישה המוקדמת המשחק לא רץ כל כך חלק לשחקני הקונסולות ואני מאמינה שהם עובדים על תיקונים, כי אם יש משחק שנוצר כדי שתעבירו איתו נסיעות על הסוויץ', זה זה.

Disney Dreamlight Valley. Gameloft, אתר רשמי
Disney Dreamlight Valley/אתר רשמי, Gameloft

סיכום

כמו שכבר הבנתם, אני מאוד נהנית מהמשחק ואני כנראה לא מתכוונת להפסיק לשחק בו בקרוב. עד שיגמרו לי המשימות לפחות. המשחק מלא בקסם כיאה לדיסני עם עלילה מתפתחת, עם מערכת חברות נהדרת בין כל הדמויות האהובות והמון התאמה אישית. דרימלייט ואלי מתאים במיוחד לאנשים שגדלו על הסרטים של החברה ולאנשים שמחפשים משחק רגוע ומתוק שאפשר להיכנס ולצאת ממנו בכל שלב בלי התחייבות.

חשוב להזכיר שהמשחק עדיין בגישה המוקדמת שלו והוא עובר תיקונים ועדכונים כל הזמן, אבל כבר בשלב הזה הוא מהנה מאוד. התלבטתי הרבה לפני שקניתי את המשחק בגלל שהוא באמת עומד להיות חינמי לכולם, אבל אני בהחלט קהל היעד ורציתי אותו עכשיו. אם יש לכם יכולת איפוק, אני מקנאה בכם, ואתם יכולים לחכות שהוא יהיה בחינם. אם אתם במקרה קוראים את הביקורת בזמן שהמשחק כבר חינמי, מה אתם עושים פה? לכו לנסות, מקסימום תמחקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully