וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת ביצועים: הביקורת ל-Asus ROG 6

עופר ויזל

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 16:41

הפלאפון החדש של אסוס מציב ביצועים גבוהים ומרשימים ללא מתחרים, אבל תג המחיר הגבוה עשוי להרתיע גם את שחקני המובייל האדוקים

עולם הגיימינג המסורתי שנמצא בעלייה מטאורית, התחלק בעיקר לשחקני PC ושחקני קונסולות. אבל בשנים האחרונות, עולם המובייל גיימינג צובר יותר ויותר תאוצה, במיוחד לאור הזמינות והנגישות שלו. למעלה מ-2 מיליארד אנשים ברחבי העולם משחקים בטלפון שלהם, החל ממשחקים כמו קנדי קראש ועד PUBG MOBILE. אז נכון, ישנם אנשים שיגידו שזה לא באמת גיימינג, אבל העלייה המתמדת של התחום מלמדת אחרת. לא סתם עוד ועוד חברות מנסות להיכנס לשוק הזה כשלאחרונה ASUS חשפו את ה-ROG Phone 6, שמציב סטנדרט אחר, כבר החל מהאריזה איתו מגיע המכשיר. אחד מהם הגיע לידיים שלנו ויצאנו לבדוק אותו.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

סדרת הטלפונים של אסוס הגיעה לעולם בסוף 2018 ומאז זוכה לריענון פעם או פעמיים בשנה, עם עיצוב חדשני ובעיקר נתונים מרשימים יותר. כך גם ה-ROG 6, שלקח את הדברים הטובים מהדור הקודם שלו, ה-ROG 5, ושדרג אותם. נתחיל עם הנתונים שלו שבמילים עדינות, הם פשוט מפלצתיים. הוא מחזיק במעבד Snapdragon 8+ Gen 1, הגרסה המשודרגת למעבד הדגל של קוואלקום שמציע ביצועים משופרים.

את המכשיר ניתן לרכוש בכמה קטגוריות RAM, של 12,8 ו-16 ג'יגה בייט כשעם קצת יותר השקעה כספית תוכלו לקנות את גרסת הפרו, שלה יש 18 ג'יגה של זיכרון. לצד ה-RAM, למכשיר יש גם כמה רמות של זיכרון איחסון: 128 או 256 גיגה בייט, כשלגרסת הפרו המשודרגת יש 512GB. אלו נתונים פשוט אדירים למכשיר נייד, ברמה כזו שייתכן שחלקכם אפילו לא ינצלו אותם עד הסוף, אלא אם כן אתם מאלו שאוהבים להעמיס אפליקציות ומשחקים על המכשיר.

המסך של ה-ROG PHONE 6 הוא בגודל 6.78 אינץ' AMOLED Full HD התומך בקצב רענון של עד 165 הרץ. המסך נראה מרשים מאוד, והוא גם עובד ממש מהר בין אם מדובר במשחקים הכבדים ביותר ובין עם מדובר בהקלדה, מעבר בין תפריטים, ובכלל בפעולות שניתן לבצע במכשיר. המסך עצמו בהיר ומואר עם 800 ניטים במצב סטנדרטי ו-1,200 בשיא, המשמעות היא שהצפייה במכשיר היא קלה גם באור שמש בהיר. עם רזולוציית 1080X2448 הוא אמנם לא המסך החד ביותר, אבל הוא כן מספק צבעים מדויקים עם ניגודיות נהדרת והרבה אפשרויות להתאמה אישית בהגדרות.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

העיצוב: אסוס ממשיכה להפגין עליונות

מבחינת העיצוב אפשר לומר שאסוס מביאה איזושהי חדשנות. הפאנל האחורי יפהפה ומעוצב באורות RGB, ובדגם הפרו אפילו מסך OLED שעליו אפשר להציג ויזואליות שונות בהתאם למה שאתה עושה עם הטלפון. למשל אם נטעין אותו, הרצועה תציג את התקדמות הטעינה, בנוסף הוא גם מציג שיחות נכנסות ומידע נוסף. אחלה פיצ'ר, ובאמת שאין בן אדם שלא נתקל בי במקרה עם המכשיר ושאל על המסך הזה. ישנם כפתורים ייעודים בשני הקצוות של המסך שמתפקדים כמו טריגרים של שלט קונסולה רגיל, וזה מאוד שימושי במשחקים.

מעבר לכך, המכשיר כולל שתי יציאה USB-C, אחת בבסיס ואחרת בצד שמאל, זה כדי שתוכלו לטעון אותו תוך כדי משחק בנוחות, או בזמן שהוא מחובר לאחד מאביזרי העזר. בנוסף ישנו גם שקע אוזניות בגודל 3.5 מ"מ, למי שעדיין אוהב להשתמש באוזניות חוטיות. בנוסף ישנם עוד קצת פינוקים כמו סורק טביעות אצבע, שני רמקולי סטריאו, תמיכה ב-NFC ובבלוטות' 5.2.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

מערכת ההפעלה

חוץ מהעיצוב החיצוני, מערכת ההפעלה של אנדרואיד 12 בעיצוב שניתן למצוא במכשירי הפיקסל של גוגל, אך ניתן להוריד סקינים של ASUS ZEN UI ו-ROG UI. השינויים הגדולים מגיעים כשעוברים לX-MODE, שייעודי למשחקים. כאשר הוא מופעל, הביצועים של המכשיר משתפרים וניתן למזער את ההשפעה מסיחת הדעת של ההתראות שאנחנו מקבלים. תוספת נחמדה נוספת היא האפליקציה הנלווית Armory Crate, שמציעה מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית, ואף משמשת כספריית משחקים שניתן להוריד ממנה משחקים. מערכת הקירור של ה-ROG PHONE 6 עושה עבודה לא רעה בכלל, אך אחרי כמה שעות משחק המכשיר מתחם, לצורך כך הם מספקים גם אביזר נלווה, ה-AeroActive Cooler 6, מאורר חיצוני שידאג לקרר לכם את המכשיר ועל הדרך יוסיף לכם גם כמה כפתורים, אך זה כרוך בתוספת תשלום כמובן.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

חיי הסוללה

נעבור לסוללה, ה-ROG Phone 6 נהנה מאחת הסוללות החזקות ביותר שיש עם נפח של 6,0000 מיליאמפר. אמנם אין אפשרות לטעינה אלחוטית, אבל עם הערכה מסופק לכם מטען מהיר של 65W, שמסוגל לבצע טעינה מלאה בתוך כ-45 דקות. אם תהיתם לכמה זמן מחזיקה הסוללה אז כמובן שזה תלוי איך אתם משתמשים במכשיר, אם הצרכים שלכם הם טלפון בלבד אז הוא יכול להחזיק הרבה מאוד זמן, כשהאחוזים יורדים ב-80 אחוז אחרי קצת יותר מ-16 שעות כשהמסך פועל. זה פשוט מטורף. שימוש במשחקים וה-X-MODE בעל הביצועים הגבוהים של הטלפון מורידים את האחוזים באופן מהיר יותר אך גם אחרי שעות רבות של משחק בגרסאות מובייל PUBG, Apex Legends או קול אוף דיוטי לא מצאתי את עצמי מרוקן לגמרי את הסוללה.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

המצלמה

כמובן שבימינו אי אפשר לדבר על טלפון בלי לדבר על המצלמות שלו. נכון, במכשיר הזה הן די עניין שולי אבל בכל זאת הוא מצויד במערך של שלוש מצלמות אחוריות כשהראשית עם 50 מגה פיקסל, לצידה מצלמת 13 מגה פיקסל רחבה במיוחד ומצלמת מאקרו 5 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית הידועה כמצלמת הסלפי בעלת 12 מגה פיקסל. אפשר לומר שאיכות התמונות שיוצאות ב-ROG Phone 6 הן טובות מאוד אך לא יותירו אתכם עם פה פעור. לפחות בתנאי תאורה טובים, במצבים אחרים קצת פחות אבל זה בהחלט לא ייעודו של המכשיר.

Asus ROG Phone 6. ASUS ROG, אתר רשמי
Asus ROG Phone 6/אתר רשמי, ASUS ROG

לסיכום

אם אתם לא גיימרים שמשחקים באופן קבוע בפלאפון, כנראה ה-ROG Phone 6 פחות יתאים לכם. ניתן למצוא מכשירים בשוק המתאימים יותר לשימושי היום יום, כמו צילום למשל. בקטגוריית הטלפונים לגיימינג אין ספק שהוא הטוב ביותר, ובתור פלאפון קז'ואל שמשתמש באפליקציות בסיסיות הוא מעל ומעבר. המכשיר עוצמתי והביצועים שלו מותאמים כמו כפפה למשחקים, ובהחלט ניתן לראות את המחשבה שאסוס עשו, אך המחיר אינו זול ובזה צריך להתחשב.

מחיר הבסיס עומד על 4,599 ש"ח, כשהוא כמובן עולה בהתאם לזיכרון שבחרתם למכשיר. דגם הפרו עולה כ-5,499 ש"ח ולא דיברנו על המאוורר שעולה עוד כמה מאות שקלים, ככה שבשביל כל החבילה תצטרכו להיפרד מסכום גבוה מאוד. אין ספק שהוא ישדרג לכם את חווית המשחק, אך לא בטוח שברמה כזו ששווה את ההשקעה הכספית הכרוכה בכך. אבל אם אתם שחקני מובייל אדוקים, כנראה שלא תמצאו מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully