וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום הבוחר: איך לשחק בתור חבר כנסת בישראל?

דורן שפריר

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 7:41

אז סיימתם להכין את הדמות שלכם ושוקלים להתחיל משחק בתור חברי כנסת? המדריך על דרך המשחק היעילה ביותר בכנסת ישראל ועל ההתנהלות הנכונה ביותר סביב הבחירות

אם בחרתם לייצר את הדמות שלכם בשרת ישראל, יהיו כמה בחירות חשובות שתצטרכו לעשות. לתוך איזו קבוצה תכניסו את הדמות שלכם? האם תעדיפו להיות יהודים? ערבים? חילונים? דתיים? גברים? נשים?

כל אלו בחירות מאוד חשובות שחייבים לתת עליהן את הדעת לפני שמתחילים לשחק, אבל לא על זה המדריך של היום. היום נסביר מה הדרך הטובה ביותר לשחק בתור חבר/ת כנסת. או בקיצור, ח"כ.

בישראל, תפקיד הח"כ זמין לשחקנים של כל הקבוצות שציינתי קודם בהתחלה. זהו תפקיד חדש יחסית, שנכנס רק בעדכון האחרון של העם היהודי, שיצא לפני פחות ממאה שנים. לא פרק זמן ארוך במיוחד יחסית לזמן בו שרת ישראל רץ. אבל עדיין, לח"כים היום יש תפקיד מפתח חשוב בשרת, מכיוון שהם יכולים להכתיב חוקים ותנאים שחלים על כל השחקנים האחרים.

יחד עם היכולת הזו מגיעה גם הרבה יוקרה. ומשכורת לא רעה בכלל שתאפשר לדמויות שלכם גישה נוחה לאוכל, לבני זוג פוטנציאלים, ולמעמד חברתי נהדר. לכן ייתכן שתרצו לדעת איך לשחק בתפקיד הזה בצורה הטובה ביותר. אל דאגה. לשם כאן התכנסנו.

צפו בסרטון המלא מתוך העמוד "הדרך הקלה"

אז קודם כל לפני שאנחנו מתחילים את האופטימיזציה של המשחק שלנו בתור ח"כים, אנחנו צריכים לזכור שהדמות שלנו מתוכנתת קודם כל בתור יצור חי. ספציפית, בתור בנאדם. או בשפה המקצועית של חלק של אלו שמנסים לפצח את קוד השרת - "הומו ספיאנס". לכן אנחנו תמיד צריכים לזכור שבעוד אנחנו אולי רואים בדמויות שלנו בראש ובראשונה כח"כים, הדמויות שלנו הן קודם כל יצור ביולוגי, לפני שהן ח"כים. או כל דבר אחר. לכן אתם לזכור שגם אם בחרתם לשחק בתור ח"כים, את רוב המשחק שלכם תצטרכו להשקיע בדברים כמו מציאת תזונה, מציאת מחסה, היפטרות מזבל מטבולי, ושינה. צריך גם לזכור ששרת ישראל מוגדר לטמפרטורות גבוהות יחסית. לפחות לשחקנים שבחרו לשחק כבני אדם.

מהסיבה הזו חיפוש אחר חללים סגורים בעלי טמפרטורה נוחה זה גם חשוב, אבל אנחנו לא יכולים לצפות משחקני ח"כים לנהוג אחרת. צריך לזכור שח"כ זה בדרך כלל תפקיד ששחקנים ממלאים אחרי ששיחקו כבר די הרבה זמן בתפקידים אחרים. לכן לא תמיד נשאר להם מספיק זמן בו הם יכולים לתפקד כח"כים. השחקן הממוצע שבוחר בדמות אנושית ישתעמם ויפסיק לשחק אחרי עשרות שנים בודדות בלבד. מעטים מגיעים ל-100. אפילו גרוע מזה. לפעמים הדמות שלכם תיתקל בבאגים שיגרמו לה לסיים את המשחק מוקדם מהצפוי. ושחקני ח"כים לא חסידים לבעיות מהסוג הזה.

הדרך הקלה איך לשחק חבר כנסת ישראל?. הדרך הקלה, יוטיוב, צילום מסך
הדרך הקלה איך לשחק חבר כנסת ישראל?/צילום מסך, הדרך הקלה, יוטיוב

האמת היא שהשלב המאוחר בו רובם מתחילים לשחק את הדמות שלהם, לפעמים אפילו מוביל לכך שהרבה מהם מסיימים את המשחק עוד היותם בתפקיד הח"כים. עם זאת, כפי שכבר אמרנו, המעמד והשכר שיגיעו עם התפקיד, אמורים, לפחות ברמת העיקרון, לאפשר לכם להצליח לפנות לכל הפחות כמה שעות לעיסוק במשחק של ח"כ. בשאר הזמן כאמור תהיו צריכים פשוט להתעסק בלתחזק את הדמות החיה שלכם. אבל כמה שעות אמורות להספיק לכם?

בגדול, ח"כים הם נציגים שנבחרים על ידי שחקנים אחרים בעלי אזרחות ישראלית על מנת להיות המייצגים שלהם בקבוצת הכנסת. שזו הרשות המחוקקת של קבוצת השחקנים הגדולה יותר שנקראת ישראל. הרשות המחוקקת אמורה לקבוע את חוקי השרת, ואתם, בתור הח"כים, אמורים לנסות לנסח ולהצביע על הצעות חוק כאלו ואחרות, ובכך לעצב את דמות השרת.

אתם גם תיקחו חלק במגוון של ועדות חשובות, כך שבפועל, אתם בין השחקנים הכי חשובים ומשפיעים בשרת. גם בשרת קטן כמו ישראל, וגם אם יש עוד 119 כמוכם, ברוב המקרים אתם תהיו בין השחקנים המפורסמים ביותר בשרת. רוב השחקנים אפילו יסתכלו עליכם בהערכה רבה, או בשנאה רבה. אבל זה כבר סיפור אחר.

איך לשחק בתור חברי כנסת. הדרך הקלה, יוטיוב, צילום מסך
איך לשחק בתור חברי כנסת/צילום מסך, הדרך הקלה, יוטיוב

לפני שאתם בוחרים לשחק בתור ח"כים אתם חייבים לקחת בחשבון את אחד החסרונות הכי גדולים של הדמות, והוא ששחקנים אחרים נוהגים לבחון מאוד מקרוב התנהגות של ח"כים. יתכן שקיימות דרכי משחק שאתם משתמשים בהם כיום, אבל ברגע שתשנו את הדמות שלכם לתפקיד של ח"כ, כבר לא תוכלו להשתמש בהן. למשל אם אתם אוהבים לתדלק את הדמות שלכם באוכל לא כשר, או לצאת מועדונים, או לקלל אנשים ברחוב, או לגנוב כספים או לבקר חשפניות. יתכן מאוד שבהקשרים מסוימים זו תהיה בעיה עבורכם ברגע שתשנו את הדמות שלכם לתפקיד של ח"כ.

אבל אם כל התנאים האלו מקובלים עליכם, עכשיו הגיע השלב לבחור לאיזו מפלגה להצטרף. ח"כים לא יכולים להיבחר לבד. הם צריכים להתחבר לקבוצת שחקנים שנקראת מפלגה. יש כל מיני מפלגות שמייצגות כל מיני רעיונות, וכל מפלגה אמורה לדבר לקבוצה אחרת שהשחקנים בוחרים. המדריכים האחרים יגידו לכם שעליכם לרוץ תחת המפלגה שהכי מתאימה לערכים שלכם. אבל אל תקשיבו למדריכים האלו. אם אתם רוצים לבצע אופטימיזציה למשחק שלכם בתור ח"כים, עליכם להתאים את העמדות שלכם למפלגה, ולא ההיפך. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל תנו לי להסביר.

לאורך ההיסטוריה של המשחק היו כל מיני שיטות משחק. היו שיטות בהן כל הכוח בשרת ניתנו לשחקן אחד, או לגזע אחד של שחקנים, או לרעיון מסוים לפיו כל השחקנים שווים אבל-לא-באמת. בסוף מסתבר שהשיטה הכי טובה לשחק (לפחות מכל השיטות שנבחנו בבטא עד היום) היא השיטה בה כל השחקנים בוחרים אילו שחקנים ייצגו אותם בניהול השרת. כמו שאמרנו, זו השיטה הטובה ביותר, אבל זה מוזר מאוד שהיא עובדת. בעיקר אם מתחשבים בבאג המאוד רציני שיש לה, שאתם, בתור שחקני ח"כים, יכולים לנצל.

הבאג הוא כזה: מה שקובע את כניסתכם, הישארותכם, והתקדמותכם בתפקיד, זו לא היכולת שלכם אלא האהדה ששחקנים אחרים רוכשים כלפיכם, וכהשלכה, רוצים להצביע לכם. זה באג ברור, ומאוד מוזר שהמתכנתים טרם תיקנו אותו, אבל זה כרגע המצב. לכן מהסיבה הזו, שימו לב שזה לא משנה מה אתם עושים או חושבים, אלא רק מה אתם אומרים ומשדרים. למשל אם הדעה שלכם לא מתאימה למפלגה הפופולארית, פשוט תעשו כאילו היא מתאימה, ומשם תשפיעו. יכול להיות שגם תחליטו שעדיף לכם להיכנס למפלגה פחות פופולארית.

הדרך הקלה איך לשחק חבר כנסת ישראל?. הדרך הקלה, יוטיוב, צילום מסך
הדרך הקלה איך לשחק חבר כנסת ישראל?/צילום מסך, הדרך הקלה, יוטיוב

יכולות להיות לזה כל מיני סיבות. יכול להיות שלא תאמינו שתצליחו להיבחר למפלגה הגדולה, לכן אתם מעדיפים לנסות לקבל סטטוס של ח"כ דרך מפלגה קטנה יותר שעל המקומות בה תהיה פחות תחרות. אולי גם תגיעו למסקנה שיש ואקום באחד הצדדים של המפה הפוליטית, ובמצב כזה הכי טוב שתציגו את עצמכם כשייכים לצד בו נוצר הואקום. אחרי הכל יש שם קולות שרק מחכים שתיקחו אותם.

ושוב, זה לא באמת משנה מה העמדות שלכם. זה נכון שאם תזגזגו יותר מידי שחקנים אחרים עשויים לזקוף זאת לרעתכם, אבל יש לאותם שחקנים בוחרים עוד המון דברים אחרים לדאוג להם במשחקים האישיים שלהם. ולכן הזיכרון שלהם הוא יחסית קצר ואין להם כוח לשטויות שלכם. בהרבה מקרים, שחקני ח"כים יכולים לזגזג, לשקר, ולא לקיים את ההבטחות שלהם בלי שישלמו על כך מחיר יקר מידי. לכן אם אתם רוצים לבצע אופטימיזציה למשחק שלכם בתור ח"כים, אני מציע לכם לשקר. אם יש בזה תועלת כמובן.

יש גם מפלגות שאין בהן פריימריז, שזה בחירות פנימיות בתוך המפלגות עצמן. אם אתם רוצים להתקבל למפלגה כזו, עדיף לכם להתחבב על שליטי המפלגה. בכל מקרה גם אם תבחרו ללכת למפלגה שלא מקיימת פריימריז, עדיין שיטת המשחק הטובה ביותר עבורכם תהיה לצבור פופולאריות. אבל שימו לב: אם תתאימו את המשחק שלכם לכך שתצברו פופולאריות מהר מידי, יתכן שהשחקן שעומד בראש השרת יראה בכם כאיום. הוא יכול להציב אתכם בכל מיני מקומות שיכולים להוריד את הפופולאריות שלכם. או אפילו לגרום לכם להתפס כדמויות שלא מתאימות להנהגת השרת.

רוב שחקני הח"כים הולכים על בטוח, ופשוט מתמקדים בלהתחנף למנהיג המפלגה שלהם. בעיקר אם הוא פופולארי. תוך כדי הם כמובן ינסו לשפר את מעמדם, בתקווה להח ליפו יום אחד. את האמת, אני בכלל לא מופתע שהטקטיקה הזו מצאה את דרכה למטא. היא מצליחה לשמר את הדרכים שבהן מומלץ לשחק כח"כ תוך כדי שהיא נמנעת מהחולשות והסכנות בתפקיד. אפשר לטעון שזה גורם לשחקן הח"כ להראות כמו סמרטוט, אבל בסוף מה שחשוב זה האם אתם נשארים בכנסת ומקבלים תפקידים, או לא.

בתור שחקני ח"כים לא אמור לעניין אתכם האם אתם נתפסים כטיפשים או כסמרטוטים. אמור לשנות לכם רק אם אנשים ימשיכו להציע לכם או לא. לכן בנוסף לכך שאין בעיה שתיתפסו כשקרנים, אין בעיה שתיתפסו גם כטיפשים או כחסרי עמוד שדרה. נהפוך הוא. לפעמים להיתפס כחסר עמוד שידרה או טיפש יכול להוות יתרון לשחקן בתפקיד ח"כ. ברוב המקרים זה גורם לאוהדים שלהם להגן עליהם ולהצביע להם.

האמת שגם פה יש טקטיקה טובה שהרבה שחקני ח"כים משתמשים בה. הם יצביעו על מתנגדיהם, ויציירו את זה כאילו כל מי שתוקף אותם, תוקף את כל מי שהצביע להם. הטקטיקה הזו יעילה, ואני מאוד ממליץ להשתמש בה. הטענה אמנם לא תקפה לוגית, אבל זה בסדר. ח"כים לא צריכים לוגיקה. הם רק צריכים להבחר. כך שאתם יכולים לשכלל את כל צורת המשחק שלכם עוד יותר. אתם יכולים לשקר, וכשתיתפסו בשקר ויקראו לכם שקרנים אתם תוכלו להעלב בשם כל המצביעים שלכם, וליצור מצג בו לפיו פגעו בהם אישית.

איך לשחק בתור חברי כנסת. הדרך הקלה, יוטיוב, צילום מסך
איך לשחק בתור חברי כנסת/צילום מסך, הדרך הקלה, יוטיוב

ועם כל זאת חשוב לציין שסוג חיים שכזה יוצר הרבה מתח. שחקנים בדמות ח"כים ירגישו מותשים והרבה פעמים יהיו התפתחויות במשחק שיגרמו לכם לחשוב שזה נגמר. אבל חשוב שתזכרו שהרבה פעמים אתם תחשבו שהפסדתם במשחק למרות שהמציאות תוכיח שעוד לא מאוחר מידי. שחקני ח"כים הצליחו לחזור מהפסד כמעט ודאי כבר הרבה פעמים בעבר. לכן אל תמהרו לכתוב GG ולפרוש.

בסך הכל, אני לגמרי מבין שחקנים שמנסים ללכת על התפקיד הזה, ומאחל להם בהצלחה רבה. תמיד תזכרו שלטפס במעלה ההיררכיה של שחקנים בדמויות ח"כים זה דבר שלוקח הרבה זמן ויכול להיות שתפסיקו לשחק לפני שתגשימו את כל משאלותיכם. אבל בעיה זו לא שונה מזו של כל שאר השחקנים, שעשויים להפסיק לשחק גם הם בכל רגע נתון.

דורן שפריר הוא פעיל יוטיוב ומאמן ספורט ישראלי. שפריר מנחה את ערוץ היוטיוב הדרך הקלה (לחצו כאן על מנת לעבור אל העמוד) אשר עוסק בתכנים חינוכיים רבים כמו מדע ופילוסופיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully