וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד האלווין: עשרה משחקי אימה לשחק בהם

יוליה באלו

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 1:03

בואו לחגוג את החג הקריפי בעולם עם קצת אימה, מתח, והרבה אדרנלין

טריילרים משחקי אימה/Playdead, Devolver Digital, BANDAI NAMCO,Kepler Interactive, Capcom, Frictional Games, Bloober Team, BLOODIOUS GAMES, Red Barrels

ליל כל הקדושים מגיע אלינו מחר ב-31 באוקטובר, ומה יותר טוב מלשבת בסלון חשוך ולשחק משחק מפחיד עם חברים? אז את הרשימה אני רוצה להתחיל דווקא מהמשחקים הפחות מפחידים, שעדיין שומרים לעצמם מקום מכובד תחת קטגוריית האימה, ולעלות לאט לאט ברמת השקשוק. חשוב לציין שהמשחקים נבחרו לא רק לפי מדד "המפחידים ביותר בתעשייה", אלא משחקי אימה שקיים מאחוריהם גם סיפור מעניין ומשחקיות מהנה. בואו נתחיל.

Inside

יכול להיות שכבר שמעתם את השם הזה בעבר וסיכוי לא רע ששיחקתם בו, כי מדובר במשחק שיצא ב-2016 וגרר אחריו הרבה מאוד תוכן ושיח ברשת. Inside נחשב למשחק פאזל-פלטפורמה סינגל פלייר,שלמרות שלא כתוב בהכרח כמשחק אימה הוא בהחלט יכניס אותכם לאווירה. סיפור ספק-מדהים ספק-מזעזע על ילד שמצא את עצמו בטעות בתוך פרויקט ענק מימדים ומנסה למצוא את דרכו החוצה דרך פתירת פאזלים מאתגרים.

המשחק לא ינסה להבהיל אתכם אלא להכניס אותכם בעדינות לתוך אווירה מעוותת וחשוכה דרך עיצוב עולם מדויק ופסקול ברמה גבוה. המשחק גרר אחריו תגובות מאוד חיוביות וגם אני ממליצה עליו מנסיוני האישי, במיוחד אם אתם חובבי פאזלים, כי בהחלט תצטרכו לחשוב, והרבה. בממוצע לוקח 3.5 שעות לסיים את המשחק, מה שהופך אותו לקליל ואפשר לתפור אותו בערב האלווין אחד. המשחק זמין בסטים, וניתן למצוא אותו בחינם בגיימפאס או לבעלי מנוי פלייסטיישן פלוס.

Inside. Steam, אתר רשמי
Inside/אתר רשמי, Steam

Inscryption

אחד המשחקים שיותר קשה לתאר בפסקה אחת, אבל ננסה בכל זאת. זהו משחק סינגל פלייר שיצא בדיוק לפני שנה שבבסיסו עומד משחק קלפים שתצטרכו לשחק נגד המחשב, בנוסף לחדרי בריחה וסיפור אימתי רב רבדים שיקח אותכם כל הדרך לשבירת הקיר הרביעי והסתכלות לעולם האמיתי.

בשלב מסוים מבינים שהמטרה האמיתית היא למוטט כל ציפייה אפשרית ולהפתיע את השחקן בטוויסטים שלעולם לא חשב שיקרו. קשה להסביר על המשחק מבלי לעשות לו ספויילרים, אבל לפי הביקורות ברשת שהיו מאוד חיוביות - מדובר במשחק לא רגיל שיקח אותכם למסע ברוח אימתית שעוד לא חוויתם.

את הסיפור הראשי של Inscryption לוקח בערך 12-15 שעות לסיים אם אתם מנוסים בז'אנר (קלפים וחדרי בריחה), אך לחסרי הניסיון יכול לקחת גם 30-40 שעות לסיים אותו. ואם מנסים למצוא את כל הסודות וללכת על ריצה של 100% - אפילו יותר. אולי פחות מתאים לערב הלווין אחד. אפשר פשוט להפוך את זה לחודש הלווין. המשחק זמין למחשב האישי בסטים ובפלטפורמה של סוני.

Inscryption. Steam, אתר רשמי
Inscryption/אתר רשמי, Steam

Little Nightmares

"סיוטים קטנים" הוא משחק שמאוד דומה לראשון ברשימה הזו, INSIDE. גם כאן מדובר במשחק פאזל-פלטפורמה סינגל פלייר, אך הפעם נשחק דמות קטנטנה (בקושי בגודל כף יד) שמטיילת בעולם מלא מפלצות רעבות שיעשו הכל בשביל לצוד ולשים אותכם בצלחת. בקיצור הפעם אין ספק שמדובר במשחק אימה.

תצטרכו לפתור פאזלים מאתגרים ולברוח הרבה ממפלצות שקיימות רק בסיוטים (קטנים). עד כה יצאו כבר שני משחקים לסדרה ושניהם מספרים סיפור מרתק וכמובן מזעזע. זמן הממוצע להשלמת המשחק הראשון הוא 6 שעות אם אתם מפוקסים רק על הסיפור הראשי. מצד שני, אם מנסים לסיים את כל המשחק על 100%, זה יכול לקחת אפילו כפול מהזמן. הכל תלוי ברמות הסקרנות שלכם. את המשחק הראשון והשני ניתן לרכוש בסטים במחשב האישי ובחנויות של אקס בוקס וסוני. המשחק הראשון זמין בחינם למנוי פלייסטיישן פלוס.

Little Nightmares 1+2. Steam, אתר רשמי
Little Nightmares 1+2/אתר רשמי, Steam

Scorn

משחק האימה החדש שיצא ממש החודש כבר גרר אחריו לא מעט תגובות (רובן חיוביות) שחלקן אפילו מתארות אותו בתור "משחק האימה המגעיל ביותר אי פעם". חתיכת כותרת. זהו סינגל פלייר בגוף ראשון בו אתם משחקים דמות מסתורית בעולם עוד יותר מסתורי וחייזרי אותו אתם מנסים לפענח תוך כדי תנועה.

הגיימפליי נע בין פאזלים סביבתיים לחקר הסביבה למשחק זומבים עם שוטגאן (חייזרי) בידיים. אל תצפו להיבהל בזמן שאתם משחקים ב-Scorn, זו לא המטרה שלו, יותר לראות פירוט מוגזם של חלקי גוף, דם ונוזלים דביקים כאלה ואחרים. את המשחק לוקח בממוצע בין 6-8 שעות לסיים והוא זמין לרכישה בסטים, או בחינם ב-Game Pass.

Scorn. Steam, אתר רשמי
Scorn/אתר רשמי, Steam

The Dark Pictures Anthology

בתור ילדים היינו מתאספים מספר חברים בסלון בשביל לשבת מתחת לשמיכות ולראות סרט מפחיד. זו בדיוק החוויה שסדרת המשחקים הזו מנסה לשחזר ואם כבר- לשפר. היא כוללת בתוכה כבר שלושה משחקים של סדרת האימה הקלאסית, ומציגה לנו בכל אחד מהם סיפור ודמויות חדשות לשלוט במעשים ובבחירות שלהן, ולחרוץ את גזר דינן בסוף המשחק, שמשתנה כל הזמן בהתאם לבחירות שלכם.

החלק הכי טוב בסדרה הזו שהיא נותנת את האופציה לשחק במצב מולטיפלייר של עד ארבעה שחקנים, כאשר כל שחקן שולט על דמות אחרת במשחק, ושאר השחקנים יושבים ליד וצוחקים על הצרחות של חבריהם. אלו המשחקים שקיימים בסדרה כיום.

Man of Maden - קבוצת חברים שמצאו את עצמם תקועים בספינה ענקית נטושה בדרום האוקיינוס השקט, בה הם לאט לאט מגלים שהם ממש לא לבד.
Little Hope - קבוצת חברים שנתקעו במקרה בעיירה קטנה ונטושה. כל מה שהם צריכים לעשות זה לנסות לשרוד את הלילה אך זה אף פעם לא כזה פשוט.
House of Ashes - צוות צבאי מגיע למבנים עתיקים מתחת לאדמה בעקבות חיפוש אחר נשקים כימיים, בדרך הם נתקלים במשהו הרבה יותר גרוע.
The Devil In Me - משחק חדש בסדרה שהוכרז ממש בשישי האחרון (28.10) ועוקב אחר קבוצת צלמי סרטים דוקומנטריים שקיבלו הזמנה לרפליקה של ארמון שהיה שייך לרוצח סדרתי.

כל אחד מהמשחקים לוקח בממוצע כ-4 שעות לסיים והם ניתנים לרכישה בסטים, בחנות של אקס בוקס ובחנות של סוני.

The Dark Pictures Anthology. Steam, אתר רשמי
The Dark Pictures Anthology/אתר רשמי, Steam

Resident Evil 7 ו-8

איך אפשר לעשות רשימת משחקי אימה ולא להזכיר את הסדרה הקלאסית הזו. אז לפני שהמעריצים הותיקים קוטלים אותי: נכון, גם המשחקים שלפני 7 ו-8 היו מצויינים (חלקם) ושווים אזכור, אבל אני רוצה להתפקס דווקא בחדשים שעוקבים אחר הסיפור המצמרר של איתן ווינטרס ואשתו, מיה.

עלילת שני המשחקים מתחילה כשאיתן מקבל מסר מאשתו שנעלמה למשך שנים, בו היא מבקשת שיבוא למיקום ספציפי, בלי לחשוב פעמיים איתן יוצא למסע שמוביל אותו לבית שמתגלה מאוחר יותר כמקום מקולל ביותר.

אם המשחק השביעי יעניק לכם את החויה האלימה הקלאסית של בית אימתי ו-Jump Scares מפה ועד מחר, במשחק השמיני תתקלו בסיפור כמעט פנטזי (מאוד חשוך אבל עדיין), שאת רובו תבלו עם נשק בידיכם ולחימה אקטיבית במפלצות מכל הסוגים והגוונים.

את שני המשחקים לוקח בערך כתשע שעות לסיים אם מתמקדים על הסיפור הראשי. אם חוקרים את התוכן הצדדי זה עלול להכפיל או אפילו לשלש את זמן המשחקים. שניהם ניתנים לרכישה בסטים, ובחנויות של סוני ואקס בוקס.

Resident Evil VII & VIII. Steam, אתר רשמי
Resident Evil VII & VIII/אתר רשמי, Steam

Amnesia: Rebirth

אני כנראה לא אאמין לכם אם תגידו שלעולם לא שמעתם על המשחק. רובנו חווינו אותו אי שם ב-2010 בצפייה בסרטונים של PewDiePie כשעוד היו לו רק כמה אלפי צפיות (אחח הזמנים הטובים). בכל מקרה אל תדאגו, לא הגעתי לכאן להמליץ על משחק שיצא לפני יותר מעשור, אלא על הסיקוול השלישי בסדרה - ולדעתי המוצלח ביניהם.

עלילת המשחק עוקבת אחרי הסיפור של טאזי, מהנדסת צרפתיה שהייתה בדרכה למשלחת באפריקה כאשר המטוס שלה עבר תקלה והתרסק במדבר. טאזי מתעוררת במטוס רק כדי לגלות ששאר הקולגות שלה נעלמו ויוצאת לחפש אחריהם במנהרות עתיקות אי שם במדבר של אלגריה.

הדבר המרכזי שהופך את הסדרה לכל כך מפחידה זה הז'אנר- אימה הישרדותית. אתם לא רק צריכים למצוא את האומץ להתקדם הלאה בסיפור, אתם גם צריכים למצוא מקורות אור שדועכים והופכים את החוויה למירוץ תמידי נגד הזמן. ואם לא תצליחו? תשארו לבד, בחושך, מוקפים בלא נודע.

איפה המשחק הזה ממקום בסקאלת הפחד? בואו נגיד שפה אנחנו נכנסים כבר למים העמוקים: Jump Scares, חושך, קולות ומראות שאף אחד לא רוצה לחוות. את המשחק לוקח בממוצע כשמונה וחצי שעות לסיים אם מתמקדים על על הסיפור הראשי, ואלו שירצו לסיים על 100% ישקיעו כ-13 שעות. המשחק זמין לרכישה בסטים, בחנות של סוני ובחינם ב-Game Pass.

Amnesia: Rebirth. Steam, אתר רשמי
Amnesia: Rebirth/אתר רשמי, Steam

Layers Of Fear

כמו שהשם מרמז, סדרת המשחקים Layers of Fear מעניקה לשחקן חוויה מגוונת של פחד ואימה. כל דבר שאתם יכולים לדמיין שאנשים מפחדים ממנו כנראה יהיה שם בשלב כזה או אחר. זהו משחק סינגל פלייר פאזל שעוקב אחרי מגנום, צייר שמטייל בביתו החסר גבולות בכדי לגלות רמזים על העבר שלו, שאותם שכח.

המשחק מציע מראות שכנראה נתקלנו בהם רק בסיוטים, ובין כל האימה (ויש הרבה ממנה) קיים גם פאן מאוד אומנותי ומעניין לסדרת וסיפור מרתק ששווה לעקוב אחריו ולפענח אותו. כרגע יש לסדרה שני משחקים. הראשון יקח לכם בממוצע שלוש וחצי שעות, השני יקח לכם חמש שעות, ואם תנסו לסיים אותם על 100% זה יקח בערך כ-10 שעות. המשחקים זמינים לרכישה בסטים, בחנות של סוני ואקס בוקס.

Layers Of Fear. Steam, אתר רשמי
Layers Of Fear/אתר רשמי, Steam

MADiSON

משחק אימה קלאסי ומלחיץ ביותר שיצא לפני מספר חודשים, מודה שאפילו אני כחובבת אימה מושבעת סירבתי לשחק בו ובמקום זה צפיתי בסטרימר אחר סובל. משחק אימה לא לבעלי לב חלש, הקפיצות יהיו רועשות, המראות יהיו מאוד חשוכים ומפחידים, ואתם תצטרכו להתגבר על הרבה שקשוק בזמן שאתם מנסים ללכת קדימה.

למרות שהמשחק מביא את השחקן לרמת פחד מאוד גבוהה, הוא לא פוטר את השחקן מחשיבה מתמדת ופאזלים מאוד מאתגרים שתוקעים אותכם באותו חדר קטן ונורא. המשחק עוקב אחרי לוקה, נער שמגיע לדירה שהייתה שייכת לסבא וסבתא שלו, ולפניהם לרוצחת סדרתית בשם מדיסון. הנער שמנסה לפענח את הסיפור המלא שעומד מאחורי הרציחות מתחיל לחוות תסמינים מוזרים ולצפות במראות קשים.

זהו משחק שלא מתאים לכולם, בעיקר בגלל קושי הפאזלים, אבל אני כן מעריכה חשיבה מורכבת וסיפור מעניין ולכן המשחק מקבל את המקום המכובד ברשימה הזו, ולא רק פה, מדיסון הוכרז בהרבה מקומות בתור המשחק הכי מפחיד לשנת 2022. לוקח בממוצע שמונה שעות לסיים את המשחק, וניתן לרכוש אותו בסטים, בחנות של סוני ואקס בוקס.

MADiSON. Steam, אתר רשמי
MADiSON/אתר רשמי, Steam

Outlast

והגענו אליהם. שני משחקי האימה הידועים לשמצה מסדרת Outlast, שלוקחים את המקום הנמוך ברשימה ונותרים לקומץ הגיימרים האמיצים שביניכם. המשחק הראשון שיצא אי שם ב-2013 עד היום נחשב לאחד המשחקים הכי מפחידים בתעשייה.

המשחק הראשון מתחיל בעיתונאי שנסע לבד לחקור מוסד פסיכיאטרי מרוחק ונטוש בשביל לגלות מה קורה בפנים ולתעד עם מצלמת ווידאו. כמובן שמהר מאוד הוא מצטער על ההחלטה הזו. מה שהופך את המשחק לכל כך קשוחים זו המכניקה של מצלמת הווידאו, שמאפשרת ראיית לילה. בשלב מסוים כבר לא בטוחים מה עדיף: חושך מוחלט או לראות את מי (או מה) ששם.

דבר נוסף שמבדיל את המשחקים מהרבה משחקי אימה אחרים זו העובדה שאפשר לרוץ, להתחבא, להימצא, להיפגע ולמות במשחק. חופש התנועה אולי נשמע כמו דבר חיובי, אבל בפועל כשהשליטה נמצאת בידיים שלנו הכל הרבה יותר מפחיד, סמכו עליי.

אבל לא אשקר לכם. הגרפיקה שם היא לא Unreal 5, ולמרות הכל זה מוכיח שלפעמים פיקסלים מטושטשים יכולים להיות יותר מפחידים מתמונה ברורה. לאלו שביניכם שמעדיפים משחק חדשני יותר יכולים לשחק את השני בסדרה שיצא ב-2017, עליו כבר נאמר לא אחת שהוא עוד יותר מפחיד. אתם לא חייבים לשחק במשחק הראשון בשביל השני.

את המשחק הראשון תסיימו תוך 5 שעות בממוצע, ו-10 שעות בשביל לסיים את המשחק על 100%. השני יקח לכם בממוצע 7 שעות, ו-13 שעות בשביל 100%. שני המשחקים זמינים בסטים, בחנות של סוני ובחנות של אקס בוקס במחירים מוזלים.

Outlast. Steam, אתר רשמי
Outlast/אתר רשמי, Steam

אז זה נכון שז'אנר האימה הוא לא לכולם, אבל לאלו שכן אוהבים את האדרנלין-ראש והפחד, את בניית העולם האפלה והעל טבעית, ואת הסיפור שלא תמיד נגמר בסוף-טוב-הכל-טוב, אני ממליצה בחום לנסות משחקי אימה. לדעתי זו הדרך הכי טובה להכנס באמת לסיפור ולהרגיש אותו על בשרכם. ולאלו שמפחדים? תשחקו עם חברים, זה תמיד הופך להיות יותר מצחיק ממפחיד בשלב מסוים, הלווין שמח לכולם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully