וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח דיאבלו לשעבר פותח פה על רכישת בליזארד ע"י אקטיוויז'ן

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 15:14

"היינו כמו צפרדע מתבשלת בסיר של מים רותחים. בהתחלה לא שמנו לב": לאיחוד של שתי החברות בשנת 2008 היו השפעות מאוד גדולות על האיכות והמודל הכלכלי של המשחקים

Activision-Blizzard. Activision-Blizzard, אתר רשמי
Activision-Blizzard/אתר רשמי, Activision-Blizzard

אחת מהרכישות הכי משמעותיות בעולם הגיימינג היו כשאקטיוויז'ן רכשה את בליזארד בשנת 2008. מעריצים רבים תהו מה יעלה בגורלה של בליזארד לאחר שתתאחד עם אקטיוויז'ן, ואת ההשלכות על כך אנחנו חווים על בשרינו, לאחר שמאוד ירדה מגדולתה בעשור האחרון.

כעת אנחנו מקבלים אמירה מעניינת מצד ג'יי וילסון, מי שהיה המעצב הראשי של דיאבלו 3, ועזב את החברה ב-2016. לאחרונה השיב לשאלות מעריצים על הרכישה ביחד עם יוצרים נוספים של המשחק בכנס גיימינג שהתקיים בפורטלנד.

לחצים גדולים מצד הדרג הבכיר

"הרכישה של בליזארד על ידי אקטיוויז'ן הייתה כמו הצרפדע שמתבשלת בסיר מים רותחים. בהתחלה לא הרגשנו שינוי. אבל בשלב מאוחר יותר המודל העסקי הפך לקשוח. הופעל לחץ מאוד כבד על המשחקים הרווחיים ועל המשחקים שהיו בפיתוח ראשוני".

לטענתו דיאבלו 3 לא הושפע יותר מידי מהחלטות ולחצים של הדרגים הבכירים מכיוון ובאותה התקופה מודל המשחק השתלם, אך משחק שכן סבל היה Heroes of The Storm שהיה בשלבים מוקדמים: "בכל פגישה של צוות הפיתוח עם הדרג הבכיר דיברו רק על השורה התחתונה, איך למקסם כמה שיותר". ככל הנראה התכוון למכניקות המיקרו-רכישות ולמטבע הדיגיטלי של המשחק.

Heroes of The Storm. Blizzard, אתר רשמי
משחק ה-MOBA של בליזארד Heroes of The Storm סבל מלחצים של הדרג הבכיר שדרש למקסם רווחים/אתר רשמי, Blizzard

גרסת המובייל של דיאבלו הובילה לנטישה של בכירים בחברה

וילסון ציין שגרסת המובייל של דיאבלו הגיע מכיוונה של אקטיוויז'ן, והיא זו שגם גרמה לעזיבה של בכירים בבליזארד: "אקטיוויז'ן רק דיברה על גרסת מובייל לדיאבלו. זה הכל החלטה שלהם. הם ממש רצו גרסה חינמית של דיאבלו, ואני לא. מאז עזבתי את החברה. כל ההחלטות על המודלים העסקיים החדשים הגיעו מהדרג הבכיר, וזה יצר לא מעט תסכול אצל המפתחים, שעזבו גם הם. אני לא חושב שההחלטות האלו הופכות את המשחקים שלהם לטובים יותר".

מיותר לציין שגרסת המובייל של דיאבלו קיבלה ביקורות נוקשות על המוניטזציה ועל הסכומים אותם שחקנים נאלצים לשלם על מנת להתקדם במשחק. אבל למרות המילים הקשות וילסון סיכם: "יש אמנם הרבה דברים רעים בבליזארד, אבל יש גם המון דברים טובים. אני חושב שהדבר הכי טוב שהיה בתקופתי הוא הרצון של החברה להיות חלק מ'החברה הטובים', אלה שפועלים לטובת השחקנים".

Diablo Immortal. Blizzard, אתר רשמי
שחקנים לא אהבו את המוניטיזציה של דיאבלו אימורטל במובייל/אתר רשמי, Blizzard

אקטיוויז'ן-בליזארד חוותה לא מעט טלטלות בעשור וחצי האחרון. לא רק שמשחקי החברה קיבלו ביקורות קשות מצד המעריצים נוכח ההחלטות של הדרג הבכיר לשים דגש על מיקרו-רכישות ומוניטיזציה, בשנה שעברה היא ספגה תביעת ענק מצד עובדי החברה שהתלוננו כי בחברה עודדו תרבות של הטרדות מיניות ואפליה מגדרית. ניתן רק לקוות שהרכישה שלה על ידי מיקרוסופט תועיל לה ולתרבות הארגונית שלה, אך לפני שזה יקרה צריך שהעסקה תאושר על ידי הגורמים הרגולטורים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully