וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלץ, אבל לא לכל אחד: מה חשבנו על ה-G502 X?

לירז בן נון

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 12:58

Logitech G מציגה את הדגם החדש של אחד מעכברי הגיימינג הפופולאריים בעולם שמתגאה בביצועים עצמתיים, אבל תווית המחיר ומבנה העכבר לא בהכרח מתאימים לכל שחקן

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

חברת אביזרי הגיימינג העולמית הותיקה Logitech G מוכרת לשחקנים עם ליין מוצרים מיועד במיוחד עבור גיימרים שמשלב בין סטייל וביצועים. בינינם גם עכבר הגיימינג החדש, ה-G502X, שממשיך את דרכו של אחד העכברי גיימינג הכי טובים ופופולאריים בשוק. הוא מציג ביצועים חדשים, טכנולוגיה חדשה, יכולות אלחוטיות, ולמרות הכל... הוא פשוט לא בשבילי.

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

אבל רגע לפני שנתחיל עם החוויה שלי, בואו נעבור על המפרט

ה-G502 X מגיע בשלוש תצורות: דגם הבסיס G502 X (שעולה כ-329 שקלים), דגם G502 X LightSpeed (שעולה כ-599 שקלים) ודגם ה-G502 X Plus (שעולה כ-679 שקלים). אנחנו קיבלנו לצורך הביקורת הזו את דגם ה-Plus.

העכבר החדש מתהדר בטכנולוגיית ה- Lightforce, שמשלבת כפתור פיזי רגיל כמו שאנחנו מכירים וכפתור אופטי. השילוב של שניהם נותן הרגשה מעולה ואמור למנוע טעויות של לחיצות כפולות. החיישן של העכבר שודרג לחיישן החדש שלהם, HERO25k, לדיוק מקסימלי וכיוון DPI עד ל 25,600.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

בנוסף החיישן החדש הרבה יותר חסכוני בצריכת החשמל שלו, וטכנולוגיית השידור האלחוטית שופרה גם היא. ביחס לדור הקודם של ה-G502, החיבור האלחוטי מהיר יותר בקצת פחות מ 70%, והשילוב בין שתי הטכנולוגיות מביא את חיי הסוללה של העכבר לזמן שיא של 140 שעות עבודה. כיאה לציוד דגל של חברה גדולה הוא גם תומך בהטענה אלחוטית, שכמובן גם שם ללוגיטק יש מוצר משלים.

העכבר גם מרגיש הרבה יותר קל ביחס למשקל שלו (106 גרם), ובניגוד לדגם מהדור הקודם, לוג'יטק הסירו את האפשרות לשנות את המשקל שלו על ידי הוספה והסרה של משקולות. יש עוד כמה שינויים קטנים: המשטח שהשחקן מניח עליו את הבוהן הוחלף, והוא מרגיש הרבה יותר נוח. כעת גם ניתן לסובב את הכפתור כוונות שלא יילחץ בטעות לכאלה עם יד גדולה (כמוני), או להחליפו לחלוטין לכפתור דמה.

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

ועכשיו לחווית המשתמש

כשאנחנו משתמשים במחשב עכבר הוא השלוחה של היד שלנו, כל תנועה קטנה משפיעה עליו ודיוק זה המפתח לעכבר טוב. אבל לא כל עכבר מתאים לכל משתמש. ישנם בעיקר שלוש אחיזות עיקריות: טפרים, כף היד, ואחיזה עם קצות האצבעות, ושלושתן משתנות תוך כדי השימוש. למשל בשביל דיוק מירבי יותר אנשים ישתמשו באחיזת "טפרים", אבל בשביל לנוח יעברו לאחיזת כף יד.

כמו בדגם הקודם, גם ב-G502X Plus המבנה הכללי נשאר זהה וישנם 4 כפתורים שממוקמים בין הבוהן לאצבע המורה, גלגלת עם 2 מצבים גלגול וכפתור כוונות.כבר מתחילת השימוש האחיזה לא הסתדרה עבורי. הייתי חייב להחליף את כפתור הכוונות לכפתור דמה, מה שגם נתן לי יותר מקום לתפוס את העכבר. בתור אחד שמשתמש באחיזת כף יד מלאה, כל הזמן חיפשתי איפה אני מניח את האצבעות, איך אני משעין את היד על העכבר, אבל זה פשוט לא היה אפשרי או נוח עבורי.

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

בזמן שימוש העכבר פשוט לא הרגיש לי טבעי ביד, וכשהתחלתי לשחק, התחילו הבעיות: בתנועות מהירות עם העכבר הכפתורים שבין האצבעות נלחצו סתם, וכמובן שאחד מהם היה מכוון מהמפעל לשנות את ההגדרות DPI, שכמובן שינה את המהירות של העכבר על המסך בזמנים הכי מלחיצים שאפשר. אחרי חודש של שימוש בעכבר עדיין יוצא שאני לוחץ על כמה מקשים לא רצויים בכל תנועה אגרסיבית ומהירה.

בנוסף השקע של הפס לדים קצת מציק שהנחתי עליו את היד. זה אמנם לא מאוד מפריע ואחרי כמה ימים מתרגלים, אבל אנחנו פה בשביל ביצועים ולא קוסמטיקה. Logitech מפרסמים שהעכבר מתאים לאחיזת כף יד, אבל כנראה רק לאנשים עם כף יד קטנה. שחקן אחר אצלנו בערוץ (קטן מימדים ממני יש לציין) טען שלא סבל מאותן בעיות כשלקח את העכבר לסיבוב, אז נראה שמדובר פה בטעם אישי.

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

תלונה אחת אחרונה, ואולי היא תשמע מעט קטנונית, אבל לתכנה הנלווית של לוג'יטק לוקח איזה שנייה או שתיים להתעורר. כלומר, אם העכבר במצב המתנה המהירות של הסמן שלכם תשתנה אוטומטית לברירת המחדל שלו, ורק אחרי איזה כמה רגעים הוא יעבור למהירות שאתם קבעתם. שלא נדבר על זה על כל עדכון ותיקונים לתכנה שלה שיותר הורסים מאשר מתקנים. זה מחרפן בכל פעם מחדש.

Logitech G502 X. Logitech G, אתר רשמי
Logitech G502 X/אתר רשמי, Logitech G

בשורה התחתונה

ה-G502X הוא עכבר מעולה עם טכנולוגיה חדישה שבאמת מצליחה להציב סטנדרט גבוה מול המתחרים. מי שכבר מכיר ורגיל אל הדגם ככל הנראה ימצא את הדגם החדש בתור אופציה טובה ומומלצת. אני יודע שבאופן אישי גם המחיר של ה-Plus פחות קרץ לי (בטח בהשוואה לשאר השוק), ובנוסף, החוויה הרגישה לי הרבה פחות טבעית מבחינת המבנה של העכבר וההעדפות האישיות שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully