וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתחים מאשימים את אקס בוקס שמעכבת את משחקי הדור הבא

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 18:32

קונסולת ה-Series S הדיגיטלית תחת מתקפה, אבל זה ממש לא אשמתה

לא רק המשחק Gotham Knights הוגבל ל-30 פריימים לשנייה בקונסולות. גם המשחק A Plague Tale: Requiem שהושק בסמוך סבל מאותה מחלה שבה שחקני הדור הבא בקונסולות זוכים לקבל חווית משחק שמחזירה אותם אחורה.

מצד המפתחים של Gotham Knights נמסר כי הגבלת קצב הפריימים נובעת מסיבה שלא הרבה ציפו לה: קונסולת האקס בוקס Series S והעובדה שמיקרוסופט מתעקשת שהמפתחות לא ידלגו על שיחרור משחקים לקונסולה. ה-Series S נחשבת לאופציה הזולה מבין קונסולות הדור הבא, אך היא לא תומכת ברזולוציות 4K ובעלת חומרה חלשה ביחס ל-Series X או לפלייסטיישן 5.

A Plague Tale: Requiem. Asobo Studio, אתר רשמי
לא רק Gotham Knights: גם A Plague Tale: Requiem נעול על 30 פריימים לשנייה בקונסולות הדור הבא/אתר רשמי, Asobo Studio

מפתחים מכנים את הקונסולה "תפוח אדמה"

מי שהתבטא נגד ה-Series S היה המעצב הטכני ב-Rocksteady, לי דבונלד, שטען כי פיתוח עבור הקונסולה יוצר "צוואר בקבוק" עבור המפתחים כשהם מפתחים עבור קונסולת ביניים שכזו, והם נאלצים להתפשר על לא מעט היבטים במשחק. כולל הגבלת קצב הפריימים על מנת לשמור על יציבות.

בחשבון הטוויטר שלו כתב: "ברוב המקרים משחקים היוצאים למספר פלטפורמות במקביל עוברים אופטימיזציה עבור המערכת הכי חלשה. מיקרוסופט לא תאפשר השקה לקונסולה אחת (החזקה יותר, ה-Series X) ללא השנייה (החלשה, ה-Series S). זה גורם לדור שלם של משחקים להיפגע בגלל תפוח האדמה הזה"

XBOX series S. מיקרוסופט, אתר רשמי
קונסולת האקס בוקס Series S של מיקרוסופט תחת מתקפה/אתר רשמי, מיקרוסופט

גורמים בתעשייה יוצאים להגנת ה-Series S

מסתבר שבדור האחרון המפתחים מיואשים מהדגש על קונסולת ה-Series S. ערוץ היוטיוב Digital Foundry אישר שלא מעט מפתחים טענו בימים האחרונים שההתעסקות הממושכת עם הקונסולה יוצר עבורם לא מעט תקלות והגבלים שנובעים מנפח הזיכרון של הקונסולה ביחס ל-Series X ופלייסטיישן 5.

לפי בדיקות וטסטים של הערוץ, המשחק Gotham Knights לא מצליח להחזיק גם את 30 הפריימים בצורה קבועה על הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X. בבדיקות ניתן למצוא עוד שלל תקלות טכניות כמו תקיעות והאטות כלליות במשחק, כך שהאשמה היא לא בהכרח בחומרה של האקס בוקס Series S.

XBOX Series X\S. מיקרוסופט, אתר רשמי
XBOX Series X\S/אתר רשמי, מיקרוסופט

מי שעוד יצא להגנה של הקונסולה הוא העיתונאי ג'ף גרטסמן, שטען בטוויטר: "הטיעון שה-Series S מעכב את משחקי הדור הבא לא מחזיק. רוב המשחקים הללו יוצאים גם למחשב האישי, שתומך במגוון הרבה יותר רחב של חומרה והגדרות. קחו כדוגמא סקר חומרה של פלטפורמת סטים. ותראו את כמות האחוזים של המחשבים עם חומרה ישנה".

משתמשים אחרים גיבו את גרטסמן וטענו כי כרטיסי מסך כמו ה-RTX 1060 של אנבידיה עדיין נחשבים לנפוצים מאוד בקרב שחקני המחשב. רק לשם ההשוואה, כרטיס המסך של ה-Series S משתווה לאותו הדגם. מיקרוסופט הוסיפה ביוני האחרון אפשרויות שמעניקות למפתחים יותר שליטה ובקרה על הזיכרון של הקונסולה.

XBOX Series S. מיקרוסופט, אתר רשמי
XBOX Series S/אתר רשמי, מיקרוסופט

לפי הטענות שצצות בטוויטר בימים האחרונים נראה שהמפתחים לא מרוצים, ומנסים לשכנע את מיקרוסופט לא לכפות עליהם פיתוח ל-Series S, אך גם אם ישיגו את מבוקשם זה לא בהכרח יפתור אותם מאופטימיזציה למחשב האישי, או אפילו לקונסולות הדור הקודם, שעדיין לא נעלמו מהשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully