וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מושלם, אבל בכיוון הנכון: מה חשבנו על Overwatch 2

יוליה בלו

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 15:16

מה השתנה מהמשחק הראשון? הטיפים שיעזרו לכם לנצח והמטא החדשה של המשחק. הפרטים בפנים

צפו בטריילר של Overwatch 2

Overwatch 2 Launch Trailer/Blizzard

Overwatch 2 שוחרר בשבוע שעבר לאחר ציפייה של לא פחות משלוש שנים מהרגע שהוכרז. לא מעט ביקורת נשמעה ברשת על כך שבליזארד לא חידשה יותר מידי עם המשחק החדש ואפשר היה לפתור את העניין בעדכונים וחבילות הרחבה, אבל כמו שהובטח: קיבלנו מפות חדשות, דמויות חדשות, ושינוי של מערכת המשחק מסיבובים של 6 כנגד 6 ל-5 נגד 5. זה משנה את המשחק בצורה מאוד מהותית מהרבה היבטים אחרים שהתרגלנו אליהם. בואו נחפור לעומק.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

ממשחק שעולה 60 דולר למשחק חינמי

כנראה מדובר בשינוי הכי בולט שהתרחש ב-Overwatch 2. את המשחק הראשון היה ניתן לרכישה דרך הבאטל.נט (הפלטפורמה של בליזארד) וכל התוכן היה זמין לשחקנים בחינם, אך הוא כן דרש מהשחקנים לפתוח לוטבוקסים חינמיים. לא נדרש מהשחקנים לשים כסף על המשחק לאחר הרכישה בשום שלב.

עכשיו Overwatch 2 מגיע והוא אמנם בחינם, אבל אלו לאו דווקא חדשות טובות. בליזארד, כמו הרבה חברות גיימינג אחרות, עוברת למודל של מיקרו תשלומים. לדוגמא, מכירות של Battle Pass, ונעילה של הדמויות והסקינים תחת תגית מחיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

ה-Battle Pass. (כן, כמו ב-Valorant)

הבאטל פאס אמור להיות החלופה ללוט בוקסים, החבילות דרכן השחקנים יכלו לקבל סקינים, אימוטים ועוד כל מיני תוספים לגיבורים שלהם. זו מערכת שעובדת על XP (נקודות ניסיון), ובעצם כל משחק שתשחקו יתן לכם כמות מסוימת עד שתגיעו למספיק בשביל לפתוח את השלב הבא של ה-Battle Pass, ואת הפרסים של אותו השלב.

ה-Battle Pass מתעדכן ומתחדש כל כמה חודשים, וכשזה יקרה הפרסים לא יהיו זמינים יותר. עד כה סטנדרטי. קיימים לו שני מסלולים: הראשון הוא כמובן, חינמי, בו לא תשקיעו שקל במשחק. אבל הוא כן ידרוש מכם להשקיע זמן, והרבה ממנו: בעונה הראשונה והנוכחית של המשחק כדי לקבל את הדמות החדשה (קיריקו) ב-Battle Pass תצטרכו להגיע לרמה 55. רוצים את הסקין המרשים של גנג'י? רמה 80.

המסלול השני הוא לאלו שאין 300 שעות פנויות בחודש לשחק במשחק. בליזארד דאגו לאותם שחקנים (או לעצמם), והוציאו מסלול פרימיום, שניתן לרכישה תמורת 10 דולרים ופותח ישר את קיריקו, וגם נותן בוסט של 20% ל-XP שלכם עד סוף העונה.

ברשת נשמעו לא מעט קולות שקראו נגד המהלך הזה, מהסיבה שכל מי שרוצה להישאר בעניינים ולא יכול להשקיע כל כך הרבה שעות בעצם מחוייב לשלם סכום כספי כל כמה חודשים. אבל זה עובד, ואפשר להסתכל על הרבה משחקים מצליחים כיום שמשתמשים בדיוק באותו המודל (Valorant, פורטנייט). וכל עוד בליזארד תרוויח מהמשחק, אנחנו נמשיך לקבל תוכן חדש.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

פחות טנק, יותר נחמד?

כפי שכבר ציינו, אחד הדברים שמשנה את Overwatch 2 והופך אותו למשחק שונה לחלוטין היא העובדה שעכשיו Overwatch 2 הופך למשחק של 5 נגד 5. עד עכשיו התרגלנו למשחק עם קבוצות של שישה שחקנים, כאשר בכל קבוצה יש שני טנקים (גיבורים עם הרבה חיים שהולכים לרוב בראש הקבוצה), שני DPS (גיבורים שהמטרה שלהם לעשות כמה שיותר נזק ליריבים), ושני סאפורטים ( גיבורים שהמטרה שלהם להשאיר את הקבוצה חיה, למשל הילרים).

עכשיו בליזארד לקחו טנק אחד והוציאו אותו מהמשחק. אולי לשחקנים חדשים זה לא נשמע כמו שינוי גדול מדי, אבל לאלו שכן שיחקו במשחק הראשון באופן עקבי - זה כמעט מרגיש כמו משחק אחר לחלוטין. על כך נפרט במהשך.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

מוד שלם שהוסר מהמשחק

ב-Overwatch המקורי היו מספר מפות תחת המוד 2Capture Point (כמו Temple of anubis, Hanamura, Volskaya Industries ועוד מספר מפות שהוסרו כבר במשחק הראשון). השחקנים לא חיבבו במיוחד את המוד הזה, וטענו שהוא חוזר על עצמו ולא כיף.

בליזארד, שלא תמיד ידועה כחברה קשובה לקהל השחקנים שלה, החליטה הפעם כן להרים את הכפפה והסירה את המוד לחלוטין מהמשחק השני. כן קיימות שמועות שהם ינסו לעבוד מחדש על המפות המדוברות ויהפכו אותם למותאמות למודים האחרים ב-Overwatch 2.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

מוד חדש - תדחפו!

בליזארד לא יכלו פשוט להוציא מוד שלם מהמשחק ולהשאיר חלל ריק, אז הם חשבו על אחד חדש. PUSH. והוא כולל בתוכו רובוט עצום. המטרה של כל קבוצה היא להישאר ליד הרובוט כמה שיותר זמן כדי לאפשר לו לדחוף את המחסום, והקבוצה שהמחסום שלה מגיע הכי רחוק כאשר נגמר הזמן - מנצחת.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

מפות ודמויות חדשות

עם ההכרזה של המשחק החדש בליזארד הפסיקה לעדכן את Overwatch 1. הכל במטרה להזרים את כל התוכן החדש ל-Overwatch 2 ולהרוג לאט לאט את המשחק המקורי. המהלך הזה
היה מאוד מייאש בשביל שחקנים שאהבו את המשחק וראו אותו דועך לאט לאט וסובל ממחסור בהתחדשות, וזו הייתה הסיבה שרבים פשוט הפסיקו לשחק.

אבל עכשיו ש-Overwatch 2 כבר פה, כל התוכן החדש יצא בוא זמנית וקיבלנו 6(!) מפות חדשות, כאשר שתיים מתוכן מפות של המוד PUSH החדש, 3 דמויות חדשות והמון שינויים בדמויות הישנות. השאלה אם זה שווה את הזמן ה"מת" של המשחק הראשון? זה כבר להחלטתכם.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

המטא החדשה

"מטא" הוא מושג שמתאר את הסט כלים הנוכחי במשחק שנחשב להכי חזק, ומביא להכי הרבה נצחונות. אחד השינויים הדראסטיים שהשפיעו על המטא הוא המעבר למשחק 5V5, אם פעם היו שני טנקים שתלויים אחד בשני בשביל לפרוץ לשטחי הקבוצה היריבה, היום יש רק טנק אחד שצריך להיעזר בשאר חברי הקבוצה.

מהסיבה הזו אחת האסטרטגיות שחוזרות חזק למשחק היא "Dive" (צלילה). כמו השם, האסטרטגיה מבוססת על קבוצה שמשחקת בצורה אגרסיבית ו"צוללת" ביחד לתוך הקבוצה היריבה. בקבוצה כזו לוקחים לרוב דמויות עם יכולת תנועה מרובה כמו ווינסטון, דיווה, טרייסר, לוסיו, גנג'י וסומברה. המטרה היא לנסות להגיע לסאפורטים של הקבוצה היריבה ולמחוק אותם לפני שהם יכולים לעשות משהו, חשוב שהקבוצה תהיה בתקשורת מתמדת מתי ועל מי לעשות את הצלילה אחרת זה ייכשל.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

כמו בכל משחק, כאשר יש אסטרטגיה אחת חזקה - יהיה לה גם קאונטר חזק, ולקאונטר הזה קוראים כרגע זאריה - אחת מעשרת הטנקים באוברוואץ שעם הוצאת המשחק החדש עברה שינוי
שחיזק אותה מאוד. היא לדוגמא, חזקה בלהשאיר את הקבוצה שלה בחיים נגד צלילות, ואז לעשות הרבה מאוד נזק לכל מי שניסה.

דוגמא נוספת לדמות שהפכה לבלתי ניתנת לעצירה ב-Overwatch 2 זו סומברה, שכרגע גם מחזיקה בתואר "הדמות הכי מעצבנת במשחק" (מסיבה טובה). היא והדמות החדשה סוג'ורן נמצאות ב-S TIER של ה-Damage Dealers במשחק.

שווה לזכור שלמרות שתמיד יהיו דמויות ואסטרטגיות יותר חזקות מאחרות (לפי ממוצע) לא אומר שאתם לא יכולים לנצח עם הדמויות האהובות עליכם. בסופו של דבר- סטטיסטיקה זה לא הכל.

Overwatch 2. Blizzard, אתר רשמי
Overwatch 2/אתר רשמי, Blizzard

בשורה התחתונה: מה חשבנו על Overwatch 2?

בתור שחקנית ותיקה, מבחינתי האישית ל-Overwatch תמיד היה קסם שהשאיר אותי שעות ארוכות מול המסך. כשרק הכריזו על המשחק החדש, הבנתי שזה ככל הנראה הולך להפסק בגלל עניין זרימת התוכן העקבי שדיברנו עליו, והכעס כלפי בליזארד רק גדל.

אבל אם נשים בצד את המכשולים שעברנו בשביל להגיע לאיפה שאנחנו היום, Overwatch 2 נראה מעולה, מרגיש מעולה ומובטח בו הרבה מאוד תוכן חדש שיגיע בתדירות גבוהה מפעם. אמנם כרגע קיימים מספר דברים שמרגישים "לא אפויים" עד הסוף, אבל בליזארד מודעת לבעיות ומבטיחה לפתור את התקלות.

אם היו לי ספקות לגבי שינוי מספר השחקנים בקבוצות, היום דעתי היא שזה שינוי לטובה שנותן כיוון מרענן למשחק ומקום לאסטרטגיות חדשות. כל מה שנשאר לקוות לו זה שהפעם בליזארד לא יתנו למשחק לדעוך ויעניקו למשחק החדש את ההשקעה שמגיעה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully