וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.9 מיליארד דולר: הרווחים של מיקרוסופט מה-Game Pass נחשפים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 3:25

משרד ההגנה לצרכנות בברזיל אישר את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד וחושף נתונים מעניינים

Game Pass/Microsoft

בינואר האחרון מיקרוסופט ביצעה את אחת העסקאות הגדולות ביותר שתעשיית הגיימינג אי פעם ידעה ורכשה את ענקית המשחקים אקטיוויז'ן-בליזארד בסכום עתק של 68.9 מיליארד דולר. בחודשים האחרונים לא מעט גורמים רגולטורים ברחבי העולם בוחנים את הנושא, ולאחרונה משרד ההגנה לצרכנות כלכלית בברזיל אישר את העסקה ומשחרר מסמכי סיכום שפתוחים לציבור וחושפים לנו כמה נתונים מעניינים - כמו הרווחים של מיקרוסופט משירות ה-Game Pass שלה.

לפי הנתונים נראה שעד סוף ינואר 2021 הרווחים של מיקרוסופט עמדו על כ-2.9 מיליארד דולר. עוד נחשף חושפים כי שכלל הרווחים מסתכם בסכום של 16.28 מיליארד דולר (כולל הקונסולות ושירותים נוספים), ה-Game Pass מהווה כ-18% מהסכום. בהתחשב שעברה כמעט שנה מאז, אין הרבה ספק שהמספרים האלו רק גדלו. לשם ההשוואה אפשר לראות שנינטנדו הרוויחה 932 מיליון דולר, EA 356 מיליון דולר, וסוני לא חשפה מספרים.

Game Pass Revenue. Tweaktown, צילום מסך
המסמכים שהגיש משרד ההגנה לצרכנות בברזיל/צילום מסך, Tweaktown
Game Pass Revenue. Tweaktown, צילום מסך
המסמכים שהגיש משרד ההגנה לצרכנות בברזיל/צילום מסך, Tweaktown

בינואר אותה השנה מיקרוסופט טענה שמנויים לשירות שלה כ-18 מיליון שחקנים. בינואר השנה מיקרוסופט דיווחה שהמספר הזה קפץ ל-25 מיליון שחקנים. הדו"ח מציין שהסכום המלא (2.9 מיל') מתייחס לשחקנים שמנויים לשירות דרך הקונסולות, ואין כל התייחסות לשחקני המחשב האישי.

הדו"ח הזה עדיין משאיר מספר שאלות ותהיות. לא קיימת התייחסות למיקרו-רכישות ורכישות DLC שנעשו דרך השירות, או להנחות משחקים שהוצעו לשחקנים. גם מספר המנויים ברמות השונות (סטנדרט או אולטימייט) לא נחשף במדויק.

Game Pass Revenue. tweaktown, צילום מסך
המסמכים שהגיש משרד ההגנה לצרכנות בברזיל/צילום מסך, tweaktown

מאז שתהליכי האישור החלו סוני לא מפסיקה לנסות ולמנוע את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד. ראשית היא טענה שבלעדיות של מותג כמו קול אוף דיוטי עבור קונסולת האקס בוקס תיפגע במכירות ותטה את הכף לטובת מיקרוסופט במלחמת הקונסולות. סוני פנתה בבקשות למשרדי התחרות בברזיל ואנגליה, שנענו בשלילה. לאחרונה דווח שמנכ"ל סוני (ג'ים ריאן) טס לבריסל להיפגש עם רגולטורים באיחוד האירופי "והביע בפניהם חשש" על העסקה.

מיקרוסופט מצידה טענה כי ההצלחה של כותרי קול אוף דיוטי מנופחת על ידי סוני, וההצלחה של שירות ה-Game Pass הגיעה עוד לפני הרכישה של אקטיוויז'ן-בליזארד, שגם עוד לא יצאה לפועל. עוד מיקרוסופט טענה שסוני לא מפחדת מהרכישה עצמה, אלא מהעובדה ששירות ה-Game Pass מערער את המודל שבו סוני דוגלת - שבו שחקנים נדרשים לרכוש את הקונסולה ואת התכנים הבלעדיים לה.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
סוני מנסה למנוע את עסקת אקטיוויז'ן-בליזארד ואת הפיכת קול אוף דיוטי למותג בלעדי לאקס בוקס/אתר רשמי, Activision

יתרה מזאת, מיקרוסופט ציינה בדו"ח כי המהלך של הפיכת קול אוף דיוטי לבלעדי אינו רווחי עבורה כמו שסוני טוענת, וקיים הגיון מאחוריו: החברה תפספס את שחקני הפלייסטיישן שירכשו בחנויות הדיגיטליות של המשחק. יתרה מזאת, פיל ספנסר כבר ציין בעבר באופן מפורש שלאקס בוקס אין כל כוונה "לפרק קהילות שחקנים", ואמר שהמותג יישאר אצל סוני לעוד מספר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully