וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא לקח הרבה זמן: קונסולת הפלייסטיישן 5 נפרצה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 15:01

הפירצה מאפשרת כרגע גישה לתפריטי מפתחים והתקנת משחקים ואפליקציות שלא אושרו דרך החנות של סוני, אבל זו רק ההתחלה

PS5 September System Software Update/סוני

זה לא לקח יותר מידי זמן, אבל עברה שנה ו-11 חודשים (אם לדייק) מאז שהפלייסטיישן 5 שווק, והשבוע זה קרה: קונסולת ה-PS5 נפרצה. זה אומר שתאורטית ניתן להתקין על הקונסולה משחקים פרוצים ותוכנות, אבל לפני שאתם נזכרים בימי הדיסקים הצרובים של הפלייסטיישן 2 חכו, זה לא כזה פשוט.

על הפירצה אחראי חוקר אבטחה חובב ברשת בשם SpectorDev, שעלה על חולשה בדפדפן הפנימי של הקונסולה דרכה ניתן להריץ קוד שיעניק גישה למערכת הפנימית של הקונסולה, וכך לאפשר התקנות חיצוניות של אפליקציות ומשחקים.

שחקן בטוויטר הדגים כיצד הפירצה הזו מאפשרת להתקין את הדמו של P.T. - משחק שנאלץ להתקין דרך כונן USB, מכיוון והוא כבר לא קיים בחנות של סוני באופן רשמי. הבעיה היא שנכון לעכשיו ניתן להתקין את האפליקציות והמשחקים אבל לא לשחק בהם. בנוסף הדגים גם כיצד הפירצה הזו מאפשרת להגיע אל תפריט debug, שבדרך כלל רק למפתחים קיימת גישה אליו.

בכל מקרה גם אם אתם מרגישים הרפתקנים, לא מומלץ כלל להתקין את הפירצה. מדובר בגרסה מאוד ראשונית שתקפה רק עבור גרסת קושחה 4.03 מאוקטובר שנה שעברה, ונכון לעכשיו היא לא מעניקה לשחקנים דבר. אך כן מדובר בצעד משמעותי עבור האקרים ומודרים, שלא ינוחו עד שיצליחו לפרוץ את הפלייסטיישן 5 באופן מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully