וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיראו מופתעים: גוגל סוגרת את שירות הגיימינג שלה

מתן בנישי

2.10.2022 / 16:30

הפרוייקט השאפתני ליצור פלטפורמת סטרימינג שמציע ספריית משחקים רחבה לא צלח, וגוגל מודיעה שהיא סוגרת את השירות לאחר שלוש שנים של פעילות

זו הייתה רק שאלה של זמן, ועכשיו הרגע הגיע: חברת גוגל משחררת הצהרה רשמית ומודיעה שהיא סוגרת את שירות הגיימינג-סטרימינג שלה - ה-Stadia. מנכ"ל החברה, פיל הריסון, שיחרר במהלך סוף השבוע האחרון הצהרה בה פירט כי השירות לא צבר את כמות המשתמשים שציפו לה בגוגל, והוחלט לסגור אותו לאחר 3 שנים של פעילות מדשדשת.

גוגל ציינה שהיא תחזיר את כספם של כל המשתמשים שרכשו משחקים וחבילות הרחבה בפלטפורמה, ותהיה להם גישה לספריית המשחקים שלהם עד שהשירות יסגור את שעריו ב-18 בינואר 2023. ההחלטה הזו לא מפתיעה, ועוד בהשקה משתמשים דיווחו על חווית משחק איטית ומקרטעת, ובחברה לא הצליחו למשוך אליהם את השחקנים בהמוניהם.

Google Stadia. Google, אתר רשמי
Google Stadia/אתר רשמי, Google

חוסר ההצלחה של הפלטפורמה הפך לברור ברגע שגוגל צימצמה את השאיפות שלה וסגרה סטודיו לפיתוח משחקים, שנה בלבד לאחר שהוקם במיוחד עבור הפרוייקט השאפתני. המטרה של גוגל הייתה ליצור משחקים בלעדיים ממש כמו בסוני, נינטנדו, או מיקרוסופט, אך חוסר העניין מצד הקהל גרם לחברה לוותר מהר מאוד על הרעיון, והיא עברה לאסטרטגיה שבה היא תשווק משחקים צד שלישי בלבד.

למרות ששירות ה-Stadia לא צבר תאוצה, בגוגל מציינים כי הטכנולוגיה שמאחורי הפלטפורמה הוכיחה את עצמה והיא תמשיך להשתמש בה גם בפלטפורמות נוספות כמו יוטיוב, גוגל פליי או אפילו טכנולוגיית ה-AR (מציאות רבודה, Augmented Reality) שהיא מפתחת.

הפסקת הפעילות של Stadia עוררה דיון ישן-חדש ברשת מאז שעברנו לצרכנות דיגיטלית: מכיוון ומדובר במוצר דיגיטלי, ברגע שהחברה מחליטה לסגור את השרתים, למעשה לצרכנים אין יותר גישה לתוכן שעליו שילמו ממיטב כספם. גוגל אמנם הצהירה שתחזיר את כספם של המנויים, אך חברות כמו יוביסופוט שמפיצות את משחקיהן בשירות כבר ציינו שהם מעוניינים להמיר מנויים מ-Stadia אל שירות היוביסופט פלוס שלהם.

Google Stadia. Google, אתר רשמי
Google Stadia/אתר רשמי, Google

יוביסופט למעשה מעוניינת ששחקנים המנויים לשירות היוביסופט + דרך ה-Stadia, יבצעו מעבר אל יוביסופט+ במחשב ברגע שהשירות יסגר. מכיוון ו-Stadia היא פלטפורמת סטרימינג שהייתה פעילה בעיקר במובייל ובטלוויזיות חכמות - היו לא מעט שחקנים שהגיבו לחברה בשלילה וציינו כי הם פשוט מעדיפים לקבל החזר כספי.

למרות חוסר ההצלחה של שירות ה-Stadia, לא נראה שטכנולוגיית הגיימינג באמצעות טכנולוגיית ענן תיעלם. לא מין הנמנע להסיק שככל שהזמנים יתקדמו השימוש בסטרימינג יהפוך להרבה יותר נפוץ ורחב - עד רמה שבהן קונסולות משחק יהיו נחלת העבר, ולא יהיה צורך בקונסולה פיזית. למרות שיש עוד זמן עד שזה יקרה, וככל הנראה לא נזכה לחוות זאת בדור הבא, או שאחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully