וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגיון של לנובו: הביקורת ל-Legion 5 Pro

דמיאן גוטמן

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 16:36

ענקית הטכנולוגיה מציגה את הדגם החדש ללפטופ הגיימינג שמכיל את המעבדים מהדור ה-12 של אינטל

חברת לנובו הציגה בשנים האחרונות את Legion. מותג הגיימינג היוקרתי שלה שנועד לתת פייט לענקיות כמו Asus עם מותג ROG או אפילו Alienware. השנה היא הציגה את הדגמים החדש שלה למחשבי ה-Legion 5 Pro, בעלי מעבדי אינטל מהדור ה-12. יצא לנו להתנסות איתם במהלך החודש האחרון, וזה מה שחשבנו עליו.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

אמל"ק: תכונות עיקריות ועיצוב

מפרט גיימינג מוצק ואמין: כרטיס ה-Nvidia GeForce RTX 3060 יריץ כל משחק מיינסטרים, מעבד ה-Core i7-12700H רב עוצמה ורב-תכליתי ואחסון מהיר אומר שאתה מקבל זמני אתחול והתקנה מהירים. התצוגה גבוהה, חדה ומרשימה ומציגה יחס רוחב-גובה של 16:10 של המסך מוסיף לנו עוד קצת נדלן ויזואלי.

יחד עם רזולוציה של 1600 על 2560 המשחקים נראים חדים עם צבעים מדויקים וניגודיות מרשימה. גם העיצוב שומר על מראה חיצוני חזק ובוגר, וגם אם המכונה הזו קצת יותר כבדה מהמתחרים, הלפטופ נראה חכם יותר ומעודן יותר מיריביו, איכות הבנייה שלו מעולה והמקלדת חדה ומשביעה.

באופן לא מפתיע, עבור מחשב נייד של לנובו, אסדת המשחקים הזו חולקת שפע של DNA עם חבריה ממחלקת העסקים - וזה לא דבר רע. גוף האלומיניום מגיע בגימור בגוון שלנובו מכנה Storm Grey, והוא מנוגד היטב ללוגו אם אפקט כרום על המכסה ולאורות ה-RGB של המקלדת.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

מקלדת ו-Trackpad

ה-LEGION5 PRO הוא בחירה מצוינת אם אתם מעדיפים שאסדת המשחקים שלכם תיראה מעודנת יותר. הלפטופ מאופק יותר מה-Asus Zephyrus או מחשבי גיימינג דומים כמו של ALIENWARE.

המקלדת כוללת לוח NUMPAD מלא לצד מקשי שליטה בגודל מלא וכמעט לא מורגשת הפשרה בעיצוב המקלדת כאן. בסיס המקלדת יציב וללחצנים יש תנועה ומהירות נאותים ומספקים בצלילם, זאת ללא ספק אחת ממקלדות הלפטופ הנעימות שיצא לי להרגיש תחת כריות האצבע שלי, בהחלט אחד הפיצ'רים שהכי השאירו עלי חותם.

הטראקפד כאמור, מרגיש ספוגי וממוקם בצד שמאל של המכשיר, כך שהוא יכול לעצבן במהלך המשחק ובכללי מצאתי את המיקום והגודל שלו מוזרים ולא נעימים. אם אתם רציניים לגבי ההנאה מהמשחקים שלכם, מומלץ להצטייד בעכבר עכבר USB.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

חיבורים ותכונות

בקצה השמאלי של הלגיון יש יציאת Thunderbolt 4 וחיבור USB-C 3.2 Gen 2, שניהם מתמודדים עם פונקציות DisplayPort ואספקת חשמל. בצד ימין יש את שקע האודיו ויציאת USB נוספת ןלמרבה השמחה, עוד יציאות נמצאות בחלק האחורי, שם תמצאו יציאת USB-C נוספת שמוסיפה אספקת חשמל לצד שתי יציאות USB 3.2 Gen 1 נוספות.

מבפנים, ל-Lenovo יש Gigabit Ethernet, Dual-band Wi-Fi 6 ו-Bluetooth 5.1, ושאר התכונות של המכשיר לא מפתיעות. מצלמת הרשת צנועה מגיעה ב-720p אבל יש לה כפתור פרטיות פיזי שזה פיצ'ר ממש חמוד ומספק עבור מי שחושש לפרטיות שלו, והרמקולים מתאימים למדיה ולמשחקים, אם כי הם קצת "בוציים" בצליל.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

מסך

מסך Lenovo Legion 5i Pro בגודל 16 אינץ' משתמש ביחס רוחב-גובה של 16:10, מה שאומר שאתה מקבל יותר מקום אנכי למשחקים ודפדפנים, בעוד שהרזולוציה של 1600 על 2560 מספקת חוויה חדה יותר מאשר מסכי HD רגילים.

רמת הבהירות של 476 nits היא מרשימה וגבוהה מספיק לשימוש פנימי וחיצוני, ויחס הניגודיות של 1190:1 הוא טוב בהחלט - הוא מספק עומק מוצק וחיות, גם אם אזורים כהים יותר יכולים להיות קצת יותר עמוקים.

הנתונים האלה גורמים למשחקי המיינסטרים להיראות מעולה, אבל לאסוס יש מסך קצת יותר טוב - נתוני הניגודיות וכיסוי ה-sRGB שלו קצת יותר טובים, כך שמשחקים ייראו נוקבים וצבעוניים יותר.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

חומרה וביצועים

ה-RTX 3060 הוא ליבה גרפית בינונית עם ליבות בינוניות של 3,840 Nvidia Ampere לצד זיכרון של 6GB, ובמחשב הנייד הזה עומד רשות ה-RTX 3060 הספק מרבי של 115W - שלמען ההגינות מול לנובו, זה בערך כל מה שהמעבד הזה יכול לקחת.

ל-Core i7-12700H יש שש ליבות Hyper-Threaded P-core למטלות מרכזיות כבדות לצד שמונה ליבות E-COREיעילות למשימות רקע, וה-CPU מגיע לשיא של 4.7GHz. זה לא מפתיע לראות את השבב הרב-תכליתי הזה בתוך מחשב נייד גיימינג של אמצע הדרך, וההכללה של 16GB של DDR5 כפול-ערוץ היא לא מפתיע באופן דומה.

מה שכן מפתיע יותר הוא האחסון: לנובו בנתה את כונן האתחול של Legion בנפח 2TB משני PCI-E 4 SSDs בסידור RAID 0. כונני ה-SSD משתלבים במהירויות קריאה וכתיבה מדהימות של 11,621MB/s ו-10,132MB/s, אז צפו להתקנות משחקים וזמני אתחול מהירים - אך שימו לב ש-RAID 0 אומר שאף SSD אינו כולל יתירות נתונים כלשהי, אז היזהר לגבי גיבויים.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

ה-RTX 3060 הוא GPU סביר והגון. הוא שיחק את Horizon Zero Dawn ב-2560 x 1600 והגדרות Ultimate עם ממוצע של 65fps והוא קיבל 46fps ב-Borderlands 3, כך שתוכלו להיות בטוחים שהמחשב הנייד הזה יריץ משחקי מיינסטרים באופן חלק ונעים.

כן תצטרכו להתפשר על הגדרות הרזולוציה או הגרפיקה אם אתה רוצה להפעיל כותרים מתקדמים במחשב הנייד הזה, כמו משחקים עם RAYTRACING תובעני. ואם אתה מוכן להתמודד עם קצת רעש מאוורר נוסף, מצב האוברקלוק של לנובו ראה את ציון ה-3D Mark Time Spy של המחשב עלה מ-8448 ל-9654, כך שתקבלו קצת אקסטרא "oomf" בחוויה שלכם.

כמובן שאם אתם לא רוצים בכלל להתפשר אז לנובו ישמחו לשדרג אתכם לכרטיס 3070 או 3070TI… עבור מה וכמה שקלים נוספים כמובן.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

ובכל זאת, ה-RTX 3060 הצנוע יחסית של Legion אכן אומר שלמחשב הנייד הזה אין בעיות תרמיות רציניות. רעש מאוורר קיים בזמן משחק אבל הוא אף פעם לא חזק או מסיח את הדעת, אפילו במצב אוברקלוק - הרמקולים או האוזניות יטביעו את הרעש. החלק התחתון של המתקן הופך חם, אבל זו לא בעיה כאשר המחשב הנייד הזה צפוי להישאר מושרש לשולחן העבודה שלך ולא לחיקך.

גם המעבד מרשים. תוצאות ה-Geekbench ,עבור חד ליבה ורב ליבה, של 1628 ו-11265 תקינות לחלוטין עבור Core i7-12700H, מה שאומר שאין בעיות מצערת רציניות, והתוצאות אינן רחוקות מה-Core i9-12900H שתמצא במחשבים ניידים יקרים יותר. הליגיון יעשה את העבודה אם אתה רוצה מחשב נייד שיכול לנהל ריבוי משימות, המון כרטיסיות דפדפן ויצירת תוכן לצד משחקים.

Lenovo Legion 5 Pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5 Pro/אתר רשמי, Lenovo

מחיר וחיי הסוללה

מחיר של ה-Lenovo Legion 5 Pro עומד על 8,977 שקלים. לא האופציה הכי זולה, אבל גם לא מהיקרות עבור החבילה שהוא מספק, בטח בהשוואה למתחרות. הסוללה מספקת אריכות ימים כדי להתמודד עם חצי יום עבודה, אבל אל תצפו ליותר משעה למשחקים. היא בסדר ועושה את העבודה. לא משהו מרשים או מטורף, פשוט מספיק טובה, למרות שמתאם הכח העצום לא נוח בעליל.

לסיכום

והשורה הזאת גם קצת מסכמת את כל המחשב הזה "בסדר, לא משהו מרשים או מטורף, פשוט מספיק טוב" ולמזלו עבור הביצועים הוא מגיע במחיר נוח שהופך אותו למתנה לא רע בכלל עבור שנת הלימודים החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully