וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוני תשיק דגם חדש של PS5 בעל כונן דיסקים נשלף

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 13:15

צעד מיותר או הדרך של סוני להוזיל את העלויות בייצור הקונסולות?

עברו שנתיים מאז שקונסולות הדור הבא הושקו, והפלייסטיישן 5 הושק עם שני דגמים, קונסולה בעלת כונן דיסקים וקונסולה דיגיטלית בלבד. כעת לפי דיווחים נראה שבסוני עובדים על דגם נוסף שיצטרף לרשימה: דגם בעל כונן דיסקים שגם ניתן להסרה.

לפי האתר Insider Gaming הדגם החדש יהיה זהה מבחינת החומרה לדגמים הקיימים כשההבדל היחידי הוא כונן הדיסקים שניתן לנתק מהקונסולה באופן ידני, בנוסף לחיבור USB-C אליו יתחבר הכונן. הדיווח טוען שהדגם החדש יימכר עם, וללא כונן הדיסקים.

Playstation 5. סוני, צילום מסך
דגם חדש יצטרף לרשימה: פלייסטיישן 5 בעל כונן דיסקים נשלף/צילום מסך, סוני

מה ההגיון בצעד שכזה?

אז למה בעצם לייצר דגם חדש? ככל הנראה מדובר בעליית המחירים של הפלייסטיישן 5 מחודש שעבר, והדרך של סוני "למתן" הייצור מהצד שלה, ומכיוון ובמצב כזה היא תצטרך להפעיל פס ייצור אחד עבור דגם אחד - הדגם החדש, ולא עבור שני דגמים שונים של קונסולות (פיזית ודיגיטלית).

כחושבים על כך לעומק, מדובר בצעד הגיוני בהחלט שיכול לחסוך לחברה לא מעט עלויות, במיוחד עם המעבר של התעשייה לצרכנות דיגיטלית. סוני עדיין תשאיר לשחקנים את האופציה לבחור בקונסולה עם כונן דיסקים, אך כעת הוא יהיה זמין לרכישה נפרדת.

רק לשם ההשוואה, מיקרוסופט מציעה שני דגמים בדור החדש: קונסולת האקס בוקס Series X, בעלת החומרה המפלצתית שמתחרה ב-PS5 שלה קיים כונן דיסקים, או ה-Series S שמציעה חומרה חלשה יותר, אך נחשבת לקונסולה דיגיטלית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully