וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו גמורים. תעשיית הגיימינג תסיים תחת מונופול"

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 17:47

מנהל חטיבת המשחקים של אמזון מגיב לשמועות שכמעט רכשו את חברת EA, ויש לו גם תחזית עגומה לעתיד של התעשייה

במהלך השנים האחרונות מתקיים לו סוג של מירוץ חימוש בתעשיית הגיימינג, ולא מעט חברות מבצעות רכישות ענק. הדוגמאות מהשנים האחרונות כוללות את רכישות אקטיוויז'ן-בליזארד ובת'סדה על ידי מיקרוסופט, או סוני שרכשה את Insomniac, Bungie ועוד מספר מפתחות בפרק זמן יחסית קצרצר.

גם רכישת המפתחות המערביות של Square Enix על ידי קבוצת האחזקות השוודית Embracer Groups היא דוגמא נהדרת, ולא נראה סוף באופק לתופעה בקרוב. בחודש האחרון פורסמה שמועה שאמזון מתכננת לרכוש את חברת EA. זה בסופו של דבר לא קרה, אבל לרגע אחד, היה נורא קל להאמין שזה באמת יהיה המצב. במיוחד עם המצב של התעשייה היום.

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

כעת המנהל של חטיבת המשחקים של אמזון, כריסטוף הארטמן, מגיב על השמועה בראיון ומציין שלדעתו עתיד התעשייה הוא לסיים תחת מונופול, וכיצד היא נמצאת במצב שונה לחלוטין ממה שהייתה בעבר, לפני כשני עשורים: "בטווח הרחוק, כולנו גמורים. כל עסק גמור. כל עוד לא תהיה התערבות חוקתית, סופינו לסיים תחת מונופול".

הארטמן המשיך: "אני לא אומר שאמזון בדרך לשם. אני אומר שיש פחות ופחות שחקנים על המגרש. אני בתעשייה כבר 25 שנים, וכמות חברות המשחקים והמפתחות שראיתי אז בהשוואה לימינו... ועכשיו אקטיוויז'ן נמכרה. מי נשאר? Take-Two ו-EA". משם הארטמן ציין כי כל עניין הרכישה עם EA היו שמועות בלבד.

Amazon Games. Amazon Games, אתר רשמי
מנהל חטיבת המשחקים של אמזון: "תעשיית הגיימינג תסיים תחת מונופול"/אתר רשמי, Amazon Games

הארטמן לא פסל את העובדה שאמזון כן עשויה לרכוש מפתחות בעתיד, אך בתור מנהלת חטיבת המשחקים הוא מאמין שהצמיחה והגדילה תבוא מתוך כישרון שהחברה תטפח ותבנה מותגים בלעדיים, ולא מתוך רכישת גורם חיצוני. לטענתו, מדובר בצמיחה אורגנית שקוסמת לו יותר: "לפי הניסיון שלי, כשאתה רוכש מפתחות משחקים, עם חצי מהן זה לא עובד. זה דורש המון עבודה, ולפעמים עדיף להתחיל מאפס".

חלוקת המפיצות והמפתחות בתעשייה (נכון לפברואר 2022)

אז האם עתיד התעשייה הוא באמת לסיים תחת מונופול? התשובה העגומה היא שכנראה שכן.אם נסתכל לשם ההשוואה על תעשיית הקולנוע, דיסני רכשה בערך כמעט כל דבר אפשרי והיא כרגע הענקית שמחזיקה במארוול, סטאר וורס, סימפסונס, ועוד כל כך הרבה מותגים. למישהו יש ספק שהיא תעצור כאן?

אפשר להתנחם בכך שרשות ההגבלים בוחנת את המיזוג של אקטיוויז'ן-בליזארד עם מיקרוסופט כדי למנוע מצב שכזה. אז אולי זה ייקח הרבה מאוד שנים והתקדמות הטכנולוגיה בהחלט תשפיע על התוצאה הסופית, אבל זה לא נראה שהמצב עומד להשתנות. אנחנו הולכים לשמוע עוד הרבה על רכישות והשקעות של חברות שונות בעתיד הקרוב-רחוק.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully