וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטנייט כבר מזמן הפך לתופעה שקשה להתעלם ממנה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 13:31

המשחק של אפיק גיימס הפך ככל שהתקדם עם השנים ליותר יצירתי ומשוגע, ועל הדרך יצר פלטפורמת גיימינג שהמטאוורס של צוקרברג יכול ללמוד ממנה הרבה

Fortnite Chapter 3 Season 3 Gameplay Trailer/Epic Games

לפני שנתחיל כמה מילות הבהרה: אני ממש ממש אבל מ-מ-ש לא שחקן פורטנייט, וככל הנראה לא מתכוון להיות. שעות המשחק שלי בפורטנייט מסתכמות בשעתיים בלבד, וזה לא שאני מתנגד נחרצות למשחק, כמו הרבה גיימרים אחרים (שבכנות אני לא מבין למה). פשוט הבנתי שבגילי המזדקן (34), לפורטנייט אין יותר מידי מה להציע לי בתור שחקן-סינגל-פליירים-בעיקר-ואולי-מידי-פעם-ברשת-עם-חברים.

ועדיין, פורטנייט הופך עם השנים לתופעה שגם אני כבר לא בהכרח יכול להתעלם מהקיום שלה. הוא כבר ממש לא סתם עוד באטל רויאל מתחרה ל-PUBG פשוט שמציג פה ושם דמויות מוכרות. הוא מזמן פלטפורמה חברתית שלמה שחברת אפיק גיימס בנתה, והיא מאפשרת לקהילה ליצור ולשתף תוכן שבו ניתן לשחק עם שאר השחקנים, שכוללת גם אירועי ענק ושיתופי פעולה עם כמה מהמותגים המובילים בעולם.

Fortnite Creative. Epic Games, אתר רשמי
מצב ה-Creative מאפשר לקהילה ליצור תכנים ולשתף שחקנים/אתר רשמי, Epic Games

ותבינו, זה ממש לא שאני חי בבועה. אני במשך מספר שנים מסקר את תעשיית הגיימינג ואני בהחלט עקבתי, ועדיין עוקב כל הזמן הזה אחר ההתפתחות של המשחק. מהרגע שהתפוצץ בשנת 2018 ועד לתקופה שהחל לבצע הופעות חיות והקרנות סרטים. הנוקמים, ה-NFL, דיג'יי מרשמלו, טראוויס סקוט, לברון ג'יימס, אריאנה גראנדה, ניימאר, דה רוק, סילק סוניק, מלחמת הכוכבים, גיבורי DC, קרייטוס, מאסטר צ'יף, נארוטו, דרגון בול - אלו רק חלק משיתופי הפעולה הרחבים שפורטנייט עשה עד היום. והיד חזקה והזרוע עוד נטויה.

ואפיק מגוונת ומעדכנת את המשחק באופן קבוע. וזה מפתיע אותי כמה היא יצירתית בנושא ועם המונח "פלטפורמת גיימינג" והשירותים שהוא מספק. מה לא היה שם? הרי געש מתפרצים, חור שחור שבלע את היקום, קרבות עם רובוטים ענקיים, ובאיזשהו שלב הם פשוט היו Chill. אני באמת חושב שהאבסורד של המשחק נפל לי כשראיתי שהשחקנים פתאום יכולים לשחק את גוקו מדרגון בול. עם אקדח. בתור חובב דרגון בול, זה שיעשע אותי קשות, והבנתי כמה המשחק הזה משוגע. ו-וואלה אני לא חובב של המשחק, אבל איך אפשר לא להעריך את ההשקעה המתמדת?

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
travis scott concert fortnite. Epic Games, צילום מסך
טרוויס סקוט.../צילום מסך, Epic Games
Fortnite Rift Tour. Epic Games, אתר רשמי
...אריאנה גראנדה..../אתר רשמי, Epic Games
Silk Sonic Fortnite. Epic Games, אתר רשמי
...סילק סוניק.../אתר רשמי, Epic Games
Fortnite x John Cena. Epic Games, אתר רשמי
...וג'ון סינה?! הם רק חלק משיתופי הפעולה של אפיק עם מוזיקאים, מפורסמים, ומותגים/אתר רשמי, Epic Games

אפיק לא המציאה את הגלגל, אבל היא בהחלט שיכללה אותו. ומסחרה אותו

פלטפורמת סטים של Valve קיימת מאז 2004, והיא עשתה מהפכה רצינית כשהיא יצרה את ה-Steam Workshop שמאפשר לשחקנים את החופש היצירתי לבנות מודים ולשתף אותם עם הקהילה. וזה עוד בכלל לפני שהזכרנו את Garry's Mod ו-Source Film Making. אין ספק שהיסודות ש-Valve הקימה בהחלט קיימים כיום באופן שבו פורטנייט מתפקד. אפיק למדה והשכילה, ולקחה את הרעיון כמה רמות מעל.

Garry's Mod. Valve, Steam, אתר רשמי
Garry's Mod: האב הרוחני של Fortnite Creative/אתר רשמי, Valve, Steam

אני לא באמת מנסה להכנס לויכוח האין סופי של Valve נגד אפיק. אין באמת ספק שהמטרה של אפיק עם כל שיתופי הפעולה המסחריים האלה היא מין הסתם, כסף. תאהבו או לא תאהבו. אבל נקודה למחשבה: אחרי כל השנים של שיתופי פעולה עם תכנים שהתווספו למשחק עוד ועוד - איזה עוד כותר מאפשר לילדים היום לשחק את ג'ון סינה עם תת מקלע, לירות קמהאמהא על דארת' ויידר, לנצח את הסיבוב, ולדפוק ריקוד ניצחון על זה? אתם קראתם את המשפט? אתם שמתם לב כמה משוגע ומופרך הוא נשמע? עכשיו נראה אתכם אומרים לילד הפנימי שבכם שזה מטומטם. כן. פורטנייט זה לילדים. אז מה?

Fortnite x Dragon Ball. Epic Games, אתר רשמי
Fortnite x Dragon Ball/אתר רשמי, Epic Games

אז כמו שאני רואה את זה, יש שתי דרכים לתאר את פורטנייט: פלטפורמת גיימינג שמזמן נחשבת למטאוורס שעומד ומתחזק את עצמו. כזה שצוקרברג יכול ללמוד דבר או שניים מאפיק על הנושא. או הדבר הכי קרוב שתמצאו בעולם הגיימינג שדומה לילד שמשחק עם כל הבובות שלו ומטיח אותן אחת בשנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully