וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי שובר שורות: "רצינו ליצור משחק בסגנון GTA"

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 18:57

וינס גיליגאן מסביר בפודקסט מעריצים על התכנונים שלא צלחו להפוך את יקום האלבקרקי למשחק מחשב, כולל חווית מציאות מדומה לפלייסטיישן VR

"שובר שורות" נחשבת לאחת מסדרות המופת של העשור האחרון, וכך גם סדרת הספין אוף שלה, "סמוך על סול", ומחר ישודר פרק הסיום שלה. במיוחד לכבוד האירוע התראיינו היוצרים וינס גיליגאן ופיטר גולד בפודקאסט Inside the Gilliverse, שם הוא חשפו שהם השתעשעו בעבר עם הרעיון של ליצור משחק שיבוסס על "יקום האלבקרקי", שבו מתקיימות שתי הסדרות.

במהלך סבב שאלות עם הצופים גיליגאן נשאל האם אי פעם חשב להפוך את שובר שורות או סמוך על סול למשחק מחשב בסגנון של GTA, והתשובה של גיליגאן הייתה מפתיעה: "אני לא אדם של משחקי מחשב יותר מידי, אבל איך אפשר לא להכיר את GTA? אני זוכר שאמרתי לשני הג'נטלמנים איתם ניהלתי שיח בנושא, ועכשיו מנהלים את אפל: 'מי מחזיק בזכויות של GTA? אין לכם איזה מודול שיבוסס על שובר שורות?'. זה עדיין נשמע הגיוני בשבילי. זה אף פעם לא יצא לאור".

צפו בראיון המלא עם וינס גיליגאן ופיטר גולד (קפצו ל-50:50)

למרות שאף פעם לא קיבלנו משחק AAA ביקום האלבקרקי, גיליגאן חשף כי הם חשבו לא מעט על הקונספט וחלק מהרעיונות שלהם כן שוחררו: "היו מספר נסיונות ליצור משחק מחשב, חלקם יצאו לשוק, חלקם לא. ניסינו ליצור חווית מציאות מדומה עם סוני בפלייסטיישן VR, זה לא צלח, והיה לנו משחק מובייל שהחזיק" . (Breaking Bad: Criminal Elements, שיצא לאנדרואיד ו-iOS).

גיליגאן המשיך: "צוות הכתיבה שלנו השקיע לא מעט מאמצים בשביל לכתוב שלושה או ארבעה סיפורים למשחקים שונים, כולל משחק המציאות המדומה. הרבה שעות עבודה הושקעו בתהליך. ליצור משחק מחשב זה מאוד קשה, אבל מהמעט שלמדתי זה שלוקח שנים ומיליוני דולרים שיושקעו בתהליך. במיוחד אם מנסים לבחון קרקע חדשה עם מציאות מדומה. זה אף פעם לא יצא לאור וחבל".

המנחה של הפודקסט הראה בקיאות בתעשיית הגיימינג והשלים את גיליגאן: "לפעמים גם אם המותג והשמות מאחוריו מוכרים, הוא עדיין יכול לצאת לא טוב במידה והקונטקסט מאחוריו לא טוב. אתה לא יכול רק להסתמך על השם של המותג". לאמירה הזו הגיב היוצר: "הכל נכון. אם עושים משחק חייבים שהוא יהיה נהדר. השטן נמצא בפרטים הקטנים, והביצוע הוא הכל. אין לנו אתה מה שדרוש בשביל לגרום לזה להצליח, אז אל תצפו למשחק ".

וינס גיליגן ופיטר גולד, יוצרי "סמוך על סול". Frederick M. Brown/Getty Images, GettyImages
וינס גיליגאן ופיטר גולד: "השקענו מאמצים בלכתוב סיפורים לשלושה-ארבעה משחקים שונים. מדובר בתהליך מסובך, זה אף פעם לא יצא לאור, וחבל"./GettyImages, Frederick M. Brown/Getty Images

נראה שגיליגאן וגולד הבינו מהר מאוד כמה תהליך פיתוח משחקים נחשב למורכב ויקר בתעשייה. גם אם היינו מקבלים משחק שמבוסס על הסדרה, דבר לא היה מבטיח לנו שהמוצר הסופי היה עומד בסטנדרטים. דרוש לא מעט כישרון והבנה בשביל ליצור חוויה קוהרנטית ומלאה של משחק מחשב. התאמה בין מדיום הטלוויזיה לעולם הגיימינג הוא מרקם שברירי בהחלט, ויכול להיות מסובך מאוד לביצוע. לא כל משחק עולם פתוח בסגנון של GTA או חווית מציאות מדומה נחשבים למוצלחים.

אם נסתכל על סדרת דרמה אחרת שקיבלה משחק משלה היא הסופרנוס, עם הכותר Road to Respect משנת 2005 שיצא לפלייסטיישן 2, ובו השתתפו צוות השחקנים כמו ג'יימס גנדולפיני, סטיבן ואן זאנדט, טוני סיריקו וכל שאר הקאסט. דיוויד צ'ייס (כותב הסדרה) אינו היה מעורב בפרוייקט והמשחק קיבל ביקורות כושלות.

משחק המחשב שבוסס על הסדרה "אבודים" מ-2008 אותו פיתחה יוביסופט נוצר בהשתתפות הכותבים קרולטון קיוז ודיימון לינדולף, וקיבל ביקורות ממוצעות במקרה הטוב. אז כמו שגיליגאן אמר: פיתוח משחקים הוא תהליך ארוך, יקר, ומסובך, ואמנם לא מדובר במשימה בלתי אפשרית (שגם המשחק שלו לא היה משהו בכלל), אך היא בהחלט דורשת את הכישרון וההבנה בתחום בשביל ליצור משחק טוב.

Lost Via Domus\Sopranos Road to Respect. THQ Nordic\Ubisoft, צילום מסך
שם המותג הוא לא הכל. The Sopranos: Road to Respect ו-Lost: Via Domus הם דוגמאות לסדרות שקיבלו משחק מחשב, ולא זכו להצלחה/צילום מסך, THQ Nordic\Ubisoft

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully