וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני עושה זאת שוב: ספיידרמן למחשב נשאר מדהים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 18:10

משחק דגל נוסף של הפלייסטיישן מגיע עם תמיכה מלאה בכל ההגדרות המתקדמות ששחקני ה-PC מחפשים, והגיימפליי עדיין ממכר ומהנה. הביקורת לגרסת המחשב של Spider-Man Remastered

עותק הסקירה סופק על ידי ישפאר. תודה רבה!

Spider-Man Remastered/Playstation

לפני 5 שנים חברת Insomniac Games לקחה את אחד מגיבורי העל הכי אהובים אי פעם, ונתנה לו את הטיפול ש-Rocksteady נתנה לבטמן עם סדרת Arkham. זאת אומרת שהיא יצרה משחק סופר גיבורים טוב בכיכובו של ספיידרמן, כזה שתופס את המהות של הדמות, ומכניס את השחקנים לתוך הפנטזיה הזו שגורמת להם להרגיש שהם משחקים את גיבור העל עד הסוף. עם כל השאבנג.

ספיידרמן היה בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן, אבל כמו שהבנתם, מאז סוני התחילה לשחרר גרסאות ללהיטים הכי גדולים שלה גם למחשב האישי. את המשחק שיחקתי לראשונה עוד ב-2018, כשגם אז את קוד הסקירה קיבלתי מטעם ישפאר עבור אתר אחר בו כתבתי על גיימינג, וגם באותה ביקורת פרגנתי למשחק. מאוד פירגנתי. ולמיילס מורלס אחריו, גם באותו האתר.

אני חושב שמדובר באחד המשחקים שהצדיקו את רכישת הקונסולה, ו-Insomniac הצליחו לעלות על הנוסחה. מאז סיימתי את המשחק עוד כמה פעמים, אז כמו שאתם מבינים, מאוד אהבתי את המשחק. אז למה לא לבדוק אותו פעם חמישית (או שישית, מי סופר?) על הפלטפורמה המועדפת עליי? בואו נצלול.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

עלילה: סיפור הספיידרמן המושלם

המשחק מתחיל כשספיידרמן, שלובש את המסיכה כבר שמונה שנים, מביא למעצרו של הקינגפין, השליט העליון של עולם הפשע המאורגן בניו יורק. המעצר הזה יוצר ואקום בעולם התחתון ומתחילים מאבקים בין גורמים שונים המנסים לתפוס שליטה על העיר, כולל עלייתם של הנבלים שמגבירים נוכחות ומתאגדים ביניהם. גם אם הסיפור לפעמים צפוי, הוא מבוצע בצורה נהדרת שמבססת את היקום הזה של ספיידרמן בתור אחד שעומד בפני עצמו. אשתדל להימנע מפרטים נוספים וספויילרים, ואמליץ לכם פשוט לחוות את החוויה בעצמכם.

מדובר בגרסת ה-Remastered שיצאה לפלייסטיישן 5, והיא מגיעה יחד עם שלושת חבילות ההרחבה שמרכיבות סיפור משלהן וממשיכות להרחיב את העולם ש-Insomniac בנתה, וסוגרות קצוות מהעלילה הראשית. לצערי גרסת ה-Remastered מגיעה גם עם גרסת המודל של פיטר פארקר שהוחלפה מהמקור, וכעת נראית כמו טום הולנד. בתור אחד שנמנע ושיחק עד עכשיו בגרסה המקורית - וואו. אין מה להשוות. זה פשוט לא עובד. המודל המקורי היה טוב בהרבה. מקווה שמודרים ימצאו דרך לשחזר את הפרצוף הישן של פיטר במהרה.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

אז, אני אדגיש: אם אתם שחקני PC שאוהבים את ספיידרמן, והתירוץ ללמה פספסתם את המשחק הוא "עד היום הוא לא היה זמין" - אתם חייבים לשחק בו. במיוחד אם אתם אוהבים את הדמות. מדובר לטעמי באחד מסיפורי הספיידרמן המוצלחים שמצליחים לתפוס בצורה מדהימה את המהות ואת כובד האחריות שלה בצורה מושלמת. פייר? התרגשתי גם בפעם החמישית (או השישית, כבר אמרנו שאני לא סופר).

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

גיימפליי-לופ ממכר

מהבחינה הזו, ספיידרמן שואב לא מעט השראה ממשחקי Arkham של בטמן, וגם ספיידרמן זוכה למערכת קרב פלואידית ורגעי התגנבות עם שימוש בגאדג'טים. אבל בניגוד לעטלף שנכנס בכל הכוח באויבים שלו, מערכת הקרב של העכביש מתאפיינת במכות אקרובטיות באוויר, שימוש בקורים, תרגילים מרשימים או קפיצה וזינוק ממטרה למטרה. כיאה לדמות. מערכת ההתגנבות לעומת זאת הרבה יותר פשוטה ולא בהכרח מספקת את הסחורה, אבל המקרים בהם השחקנים מחויבים לשמור על אנונימיות מועטים, וכמעט ולא מורגשים. וזה בסדר, זו לא אמורה להיות המכניקה העיקרית שבה אני משתמש. אחרי הכל אנחנו משחקים עכביש, לא עטלף שעורב בצללים.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

מכניקת משחק בולטת במיוחד היא כמובן "טוויית הקורים" שאיתה ננווט ברחבי המפה, ולטעמי Insomniac הצליחו בענק. כל העסק מתבטא באנימציות יפיפיות ומומנטום עם כל כך הרבה סטייל ופוזות אייקוניות שנראות כאילו הן לקוחות ישר מהקומיקס. זו דרך כל כך מהנה ומרעננת לנוע במפה, שהיא גורמת לי לשכוח שאני בתכלס משחק בעוד משחק-עולם-פתוח-עם-מלא-משימות-צדדיות-ודברים-לנקות-במפה. שבפועל, לא שונה ממשחקי יוביסופט שאני לא ממש מחבב. אבל ספיידרמן מצליח ליצור פלואידיות נהדרת בין הקרבות לטוויות קורים, שאתם באמת... תסלחו לי, כן זה משפט מעיק ומעייף, אבל "אתם באמת מרגישים כמו ספיידרמן". שנייה, הלכתי להקיא בצד.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

כמו כל משחק אקשן-תפקידים, ספיידרמן זוכה לסולם יכולות שיכול לשפר את, ובכן, היכולות שלו, והשחקנים ירגישו הבדלים משמעותיים ככל שיתקדמו במשחק. תכלו לפתוח גם חליפות חדשות שמעניקות יכולות מיוחדות ככל שתתקדמו, יחד עם גאדג'טים ו-Perks מגוונים שיעזרו לכם למצוא את סגנון המשחק המועדף עליכם. לא מדובר באיזו משחקיות מהפכנית ו-Insomniac לא המציאה את הגלגל מחדש, אבל מדובר ב-Gameplay-Loop ממכר, במיוחד אם אתם מחובבי הז'אנר.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

איך העסק רץ על המחשב?

Nixxes, החברה שביצעה את הפורט למחשב עשתה עבודה נהדרת. הבייבי שלי אמנם לא נחשב למפלצת הכי חזקה בשוק. הוא כבר בן שבע (ושיבדל לחיים ארוכים אמן. אוהב אותך) ומכיל מעבד i7, לוח אם GA-Z97-HD3 וכרטיס Radeon RX 5700 XT. עם החומרה הזו שיחקתי על הגדרות שנעות בין Medium ל-High, ולפי הלאנצ'ר של הכרטיס שלי הרצתי את המשחק על ממוצע של 150 פריימים ב-1080p. נפלאות ה-Master Race.

המשחק כן קרס לי בהפעלה הראשונה ועבד לאחר מכן, ופעם נוספת לאחר כמה ימים, אבל זה תוקן עם עדכוני משחק ודרייברים. אני זוכר לפחות שלושה מקרים בהם נתקלתי בבאגים ויזואליים שגרמו למכוניות בעולם הפתוח להשתגע. אבל זה באג שאני זוכר עוד מהפלייסטיישן 4 טרום ההשקה שסקרתי את המשחק ב-2018, והוא תוקן מאז בעדכונים. אין לי ספק שזה יתוקן גם עכשיו מהר מאוד.

אין לי תלונות וסוני באמת מצליחה להרשים אותי עם הפורטים שלה. הם מגיעים עם כל התמיכה וההגדרות ששחקני המחשב יצפו להם, וגם השליטה עם עכבר ומקלדת מרגישה טבעית. בטח בהשוואה למשחקים של מפתחות צד שלישי, שגרסאות המחשב שלהם פחות מספקות.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
דרישות המערכת של המשחק/אתר רשמי, Playstation

שחקני המחשב זוכים גם לתצוגת צללים עמוקה ומרשימה יותר, תמיכה ב-Ultrawide Display, והשתקפויות אמינות יותר. ואם אתם מאותם השחקנים ברי המזל שהצליחו להשיג כרטיס מסך של NVIDIA מסדרת ה-3000, אתם תקבלו גם תמיכה ב-DLSS וב-DLAA. לצערי, אני בעל כרטיס AMD, אז אולי בעתיד, כשהמחירים ירדו בארץ. וכשיהיה מלאי.

ספיידרמן למחשב מספק גם תמיכה מלאה בשלט ה-DualSense של הפלייסטיישן 5, כולל כל היכולות שלו. אני את רוב החוויה העברתי עם עכבר ומקלדת, אבל אם אתם מרגישים ממש "אדוני הכאוס" אז אתם יכולים לחבר גם שלטים של אקס בוקס או נינטנדו סוויץ'. בשביל הכיף. תחשבו על זה רגע: משחק של סוני על המחשב עם שלט של אקס בוקס. What a time to be alive.

Spider-Man Remastered. Playstation, אתר רשמי
Spider-Man Remastered/אתר רשמי, Playstation

בשורה התחתונה

יש משהו מאוד סוריאליסטי לשחק במשחקים בלעדיים של סוני על המחשב האישי, שמשחררים גרסאות יציבות שנהנות מכל היכולות המתקדמות והחומרה של ה-PC, ועל הדרך גם מוכיחה כמה הקונסולות מוגבלות לעומתן. אם אתם חובבים את ז'אנר האקשן-תפקידים-עולם-פתוח-עץ-יכולות-ומשימות-צדדיות אז Insomniac הצליחה ליצור לופ משחקיות ממכר ומהנה ברמות.

הוא לא מחדש או ממציא את הנוסחה מחדש, אבל מה שהוא עושה, הוא עושה טוב, ורואים שהמפתחים אוהבים את הדמות ואת העולם שהם בנו. אם אתם מחובבי ספיידרמן, אז בכלל המשחק הוא Must עבורכם. מדובר באדפטציה נהדרת לדמות, והלוואי וסוני הייתה מצליחה לעשות את אותו הדבר עם הסרטים שלה, ויסלח לי טום הולנד. יאללה, סוני, תני כבר עוד פרטים על ספיידרמן 2!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully