וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ה-NFT: מפתחת Fortnite בעד, מפתחת Minecraft נגד

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 15:21

יותר ויותר חברות מתחילות לתפוס עמדות ברורות כלפי שימוש במטבע קריפטו וטכנולוגיית בלוקצ'יין

תופעת ה-NFT נכנסה לחיינו במהלך החודשים האחרונים, והמטבע הדיגיטלי שבעזרתו ניתן לרכוש יצירות דיגיטליות רכש לא מעט תומכים ומתנגדים. בזמן שחברות כמו יוביסופט כבר החלו להטמיע NFT במשחק Ghost Recon Breakpoint, ו-EA כבר הכריזו כי מדובר ב"תחום של העתיד", נראה שהקרב על טכנולוגיית הבלוקצ'יין ממשיך להחריף.

במהלך השבוע האחרון שתי חברות ענק התבטאו לגבי הנושא: הראשונה היא חברת Mojang (שפיתחה את Minecraft הפופולארי בקרב ילדים) שטענה כנגד השימוש ב-NFT, בזמן שמהצד השני הייתה את חברת Epic Games Store, שציינה כי לא תאסור על המשתמשים שלה להוסיף את הטכנולוגיה למשחקים שלהם.

מפתחת Minecraft לא מתלהבת

Mojang שיחררה בעמוד הטוויטר הרשמי שלה עדכונים לגבי אופן השימוש ב-Minecraft, והבהירה כי היא אוסרת על שימוש ב-NFT או טכנולוגיות בלוקצ'יין, הכל על מנת למנוע הונאות וזיופים ולשמור על קהילת השחקנים שלה בטוחה.

"ב-Minecraft אנו עוקבים אחר כללים שיוודעו כי לכולם בקהילה יש את הגישה לאותו התוכן. לעומת זאת, NFT's עשויים ליצור מודלים של מחסור והדרה המתנגשים עם הכללים והגישה של המשחק"

"כדי להבטיח שלכלל שחקני Minecraft תהיה חוויה בטוחה ומכילה, טכנולוגיות בלוקצ'יין אינן מורשות להשתלב בשרתים שלנו או במשחק, בכל דרך - בין אם מדובר בעולמות שהשחקנים יוצרים, סקינים, אייטמים, או מודים".

בשורה התחתונה נראה כי יוצרי Minecraft אינם חסידים גדולים של NFT, אך היא כן ציינה באותה נשימה כי תעקוב אחר ההתפתחויות בעתיד, והחלטתם בנושא בהחלט עשוייה להשתנות.

Minecraft: Java and Bedrock Editions. מיקרוסופט, אתר רשמי
"NFT's עשויים ליצור מודלים של מחסור והדרה המתנגשים עם הכללים והגישה של המשחק" - Mojang בהצהרה כנגד טכנולוגיות מבוססות בלוקצ'יין/אתר רשמי, מיקרוסופט

מפתחת Fortnite, דווקא כן

דווקא Epic Games (המפתחת של Fortnite, כותר פופולארי נוסף בקרב ילדים) תפסה את הצד השני, ומנכ"ל החברה טים סוויני ציין כי לדעתו "למפתחים צריך להיות את החופש להחליט איך הם מעוניינים לפתח את המשחקים שלהם".

כשסוויני נשאל בטוויטר האם פלטפורמת Epic Game Store תנקוט בגישה דומה לזו Mojang, הוא השיב: "אני מאמין החנויות הדיגיטליות והפלטפורמות לא צריכות להתערב ולכפות את השקפת העולם שלהם על המשתמשים. אנחנו לא נעשה זאת".

סוויני המשיך וציין כי NFT אינם עוברים על התקנות והחוקים שפלטפורמת Epic Games Store הציבה: "חנות יכולה לבחור שלא לארח על השרתים שלה כל דבר שאינו חוקי, או לבחור למתוח את הקרב על הנורמות המקובלות, או לאשר רק משחקים התואמים את האמונות האישיות של הבעלים".

Epic Games Store. Epic Games, אתר רשמי
טים סוויני: "החנויות הדיגיטליות והפלטפורמות לא צריכות להתערב ולכפות את השקפת העולם שלהם על המשתמשים"/אתר רשמי, Epic Games

נראה שטים סוויני שינה את דעתו מאז, ובעבר הביע התנגדות נחרצת בנושא. רק בשנה שעברה כתב פוסט בחשבון הטוויטר הפרטי שלו וציין: "אנחנו לא מתקרבים ל-NFT וכל התחום נכון לעכשיו הוא שילוב בלתי פתיר של יסודות טכנולוגיים מבוזרים והונאות".

קשה להתעלם משינוי העמדה של Epic Games, במיוחד נוכח העובדה שסערת ה-NFT מתחילה לדעוך במהלך החודשים האחרונים. לפי סקר שנערך בקרב קבוצות מפתחים שונות, כ-70% הגיבו בשלילה וטענו כי הם אינם מעוניינים לפתח משחקים המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין או משחקים המכילים מיקרו רכישות.

לשם ההשוואה, המתחרה הגדולה של Epic Games היא Valve עם פלטפורמת סטים, שכבר הצהירה כי לא תתמוך ב-NFT ובלוקצ'יין בפלטפורמה שלה. נכון לעכשיו, נראה כי שנת 2023 היא זו השנה של "להיות או לחדול" בתחום הקריפטו וה-NFT, ולאט לאט אנחנו מבינים איזו עמדה כל חברה ומפיצה תופסות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully