וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בזיהוי: יוצר המשחקים הידאו קוג'ימה הואשם ברצח שינזו אבה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 15:29

פוליטיקאי צרפתי וגופי שידור זרים פירסמו את תמונתו של היוצר ברשתות החברות ובמהדורות החדשות כשדיווחו על הרצח. חברת ההפקות של קוג'ימה בתגובה: "ננקוט בהליכים משפטיים על הפצת פייק ניוז"

ביום שישי האחרון נורה ומת מפצעיו ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, במהלך נאום לקראת הבחירות לבית העליון של הפרלמנט. החשוד נעצר במקום ואף הודה במעשיו, אך זה לא הפריע למשתמשים ברשתות החברתיות להפיץ שמועות ושקרים.

אחד מאותם אנשים היו הפוליטיקאי הצרפתי דמיאן ריו, המזוהה עם הימין הקיצוני, שפירסם תמונות של יוצר המשחקים המפורסם הידאו קוג'ימה (סדרת מטאל גיר סוליד, Death Stranding) כשהוא חובש כובע סובייטי או מצטלם עם חולצה או תמונה של צ'ה גווארה, בצירוף המשפט "השמאל הקיצוני רוצח".

התגובה ממעריצי הידאו קוג'ימה לא איחרה לבוא והם העמידו את הפוליטיקאי על טעותו. בסופו של דבר הציוץ נמחק והפוליטיקאי התנצל, אבל אפשר לומר שהנזק כבר נעשה. בחלק מהמדינות לקחו את הציוץ ברצינות, וביוון רשת החדשות Ant1 פרסמה את תמונתו של קוג'ימה בתור החשוד שרצח את שינזו אבה, וטענו כי "פעולותיו בוצעו בהשראת צ'ה גווארה". משתמשים ברשת הבחינו כי גם באתרי החדשות האירניים דיווחו את אותן הטענות.

Hideo Kojima ANT1. ANT1, צילום מסך
תמונתו של קוג'ימה במהדורת החדשות היוונית ANT1/צילום מסך, ANT1

הידאו קוג'ימה בעצמו לא בהכרח היה מודע באופן מיידי לדרמה שהתחוללה סביבו, אך במהלך השבת כבר פירסם הצהרה בטוויטר שינקוט בצעדים משפטיים על הפצת "פייק ניוז" בחלק מהגופים ששיתפו את המידע הכוזב: "חברת Kojima Productions מגנה בכל תוקף את הפצת השמועות והשקרים המספקים מידע כוזב. אנו לא נסבול הוצאת דיבה שכזו ואנו נשקול לנקוט בהליכים משפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully