וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים שלחו תמונות של איברי מין למפתחים של God of War

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 19:43

יוצרי משחקים כמו קורי ברלוג או רון גילברט (Monkey Island) תחת מתקפה חריפה ברשת מצד מעריצים רעילים. בכירים בתעשייה יוצאים להגנה: "תהיו טובים יותר"

God Of War PC. סוני, אתר רשמי
God Of War PC/אתר רשמי, סוני

סוף השבוע האחרון היה בהחלט סוף שבוע מאוד עצוב לתעשיית הגיימינג. בתוך פחות מ-24 שעות, נתקלנו בשני תרחישים שונים שכללו יוצרים בתעשיית הגיימינג הסובלים ממה שמכונה "מעריצים רעילים" - שחקנים בעלי תשוקה קצת יותר מידי לוהטת לנושאים שהם אוהבים, שלא מוכנים לקבל "לא" כתשובה.

סנטה מוניקה מקבלת תמונות שהייתה מעדיפה לשכוח

המקרה הראשון שהתרחש במהלך סוף השבוע האחרון היה כשקורי ברלוג, במאי המשחק God of War (2018) ציין בפני המעריצים כי עליהם להתאזר מעט בסבלנות עם חדשות לגבי Ragnarök, משחק ההמשך שלו כל שחקני הפלייסטיישן מצפים. חלק מההייפ וההתלהבות בסוף השבוע נוצר מכיוון ובמהלך החודש האחרון המדליף (היחסית אמין) בתעשייה, ג'ייסון שרייר, ציין כי סוני תשחרר הצהרה על מועד שיחרור של Ragnarök ב-30 ביוני. דבר שכמובן לא קרה בסופו של דבר.

ברלוג נאלץ לשחרר הצהרה בעמוד הטוויטר שלו על מנת להרגיע את המעריצים הלהוטים: "אם זה היה תלוי בי, הייתי משתף אתכם בכל המידע. אבל זה לא תלוי בי. אז אנא, תהיו סבלניים. אני מבטיח שנשתף כל מה שנוכל ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אנחנו מכינים משחקים עבורכם, ואנו מכינים משחקים בגללכם". ברלוג נאלץ גם להתווכח עם חלק מהמעריצים שהמשיכו להתעקש ולא ידעו לקבל "לא" כתשובה, ואפילו ענה למדליף ישירות וציין שהמשחק לא נדחה.

מסתבר שהתשובות של קורי ברלוג לא בהכרח הספיקו, וקומץ מעריצים החליטו לאמץ טקטיקות של עולם הדייטים, ולשלוח תמונות של האיברים הפרטיים שלהם למפתחים בסנטה מוניקה. כנראה במחשבה שתמונה של איבר מין זה מה שיגרום להם לשחרר את המידע שהם "מחזיקים בשבי". ואנחנו לא יכולים שלא לתהות... למה?

God Of War PC. סוני, אתר רשמי
קורי ברלוג למעריצים: "אם זה היה תלוי בי, הייתי משתף אתכם בכל המידע. אבל זה לא תלוי בי. אז אנא, תהיו סבלניים."/אתר רשמי, סוני

יוצר Monkey Island חוסם מעריצים

המקרה השני היה כשרון גילברט, היוצר של סדרת הפוינט אנד קליק המיתולוגית Monkey Island חטף אש מצד המעריצים שלא היו מרוצים מהכיוון האמנותי (ארט) שהמשחק החדש בסדרה מאמץ. גילברט נאלץ לפרסם הצהרה בבלוג הרשמי שלו שהוא חוסם את האפשרות לתגובות משתמשים: "אני משבית את התגובות. אנשים פשוט מתנהגים ברשעות והייתי צריך למחוק תגובות שתקפו אותי אישית".

אל הגנתו של גילברט הצטרף גם דומיניק ארמטו, המדובב את דמותו של גאיבראש ת'ריפווד במשחקי Monkey Island, שהגיב בטוויטר: "עבודה נהדרת כולם. ראיתי דיונים נלהבים, חלקם מנומסים, חלקם פחות, אבל התגובות בבלוג של רון היו בלאגן רציני. לא משנה איך אתם רוצים ש-Monkey Island יראה, להפוך את החיים של המפתחים לסיוט זו הדרך לוודא שבסופו של דבר אף אחד לא יקבל את המשחק".

Return to Monkey Island. Terrible Toybox, Devolver Digital, אתר רשמי
המעריצים הותיקים לא מרוצים מהכיוון האמנותי והעיצוב החדש של סדרת Monkey Island/אתר רשמי, Terrible Toybox, Devolver Digital

תעשיית הגיימינג ואנשים בכירים יוצאים כנגד מעריצים "רעילים"

מאז שני המקרים האלה לא מעט חשבונות טוויטר של יוצרי תוכן, במאי משחקים, אושיות רשת ועוד שלל אנשים מהתעשייה התמלאו בפוסטים המביעים תמיכה במפתחות ויוצרי משחקים כמו ברלוג וגילברט. ברלוג בעצמו הביע זעזוע עמוק על המהלך: "אתם צוחקים עליי??? אני לא מאמין שאני בכלל אומר את זה, אבל אל תשלחו תמונות של הז** שלכם לאף אחד מהצוות, או לאף אחד מהתעשייה. הם קורעים את התחת שלהם בשביל שאתם תוכלו להנות. תראו קצת כבוד". וגם ביקש מהמעריצים של Monkey Island לא לשלוח תמונות דומות לרון גילברט.

גם ניל דרוקמן, המנהל של חברת Naughty Dog הצטרף להגנתו של עמיתו מסוני, וציין: "וואו, אפילו משחקי הרפתקאות תמימים כבר לא בטוחים ממתקפות של 'מעריצים' רעילים שחושבים שהם יודעים יותר טוב מהיוצרים המקוריים". דרוקמן מדבר מתוך כאב אישי ועמוק, לאחר שחטף גם הוא אש ממעריצים שלא היו מרוצים ממשחק ההמשך The Last of Us II כשיצא לפניי כשנתיים.

יוצרת התוכן אלנה פירס, שהתקבלה לאחרונה בתור כותבת לחברת Naughty Dog פירסמה: לצעוק על אנשים בגלל משחקי מחשב לא ישיג שום דבר". אלכס מן, מפתח בכיר בחברת EA ציין: "כשאתם תוהים מדוע חלק מהמפתחות לא מדברות על תtריכי ההשקה? או למה הם לא מתקשרים עם הקהילה? זה למה. 100%. זה לא שווה את המחיר האישי והפגיעה בבריאות המנטלית".

אין ספק שמדובר ברמה נמוכה חדשה מאוד של שיח ברשת, שלצערנו הולכת ומחריפה ככל שהזמן עובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully