וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סוני: "המחסור בפלייסטיישן 5 ייגמר ב-2024"

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 15:41

ג'ים ריאן מפרט בישיבת משקיעים על בעיות האספקה, ועל הפתרונות של החברה למשבר

אנחנו כבר בשנה השנייה בה תעשיית הגיימינג כולה סובלת ממחסור בשבבים, ושחקנים רבים עדיין חווים קשיים רבים במציאת קונסולה של הדור החדש כמו פלייסטיישן 5 או אקס בוקס Series X, ובמידה ואכן הצליחו להניח את ידם על קונסולה - המחיר הפך למופקע מכיוון וההיצע גובר על הביקוש.

מסתבר שלפי התחזיות של סוני, המחסור בקונסולות הפלייסטיישן 5 יתחיל להצטמצם לקראת שנת 2024, וזו תהיה השנה שבה הקונסולה החדשה תתחיל לתפוס תאוצה משמעותית במכירות.

Playstation 5. סוני, אתר רשמי
המחסור באספקה של הפלייסטיישן 5 צפוי להסתיים לקראת 2024/אתר רשמי, סוני

ג'ים ריאן, נשיא ומנכ"ל סוני, קיים בשבוע שעבר ישיבת משקיעים שבה נחשף שאמנם הפלייסטיישן 5 עקף במכירות את הפלייסטיישן 4 בשנה הראשונה להשקה שלו, אך כבר בשנה השנייה המכירות ירדו ושחקנים רבים חוו קשיים רבים בהשגת קונסולה עקב בעיות אספקה שונות. הציפיות של סוני הן שבשנה השלישית (שנה הבאה, 2023) הפעם יתחיל להצטמצם וכבר בשנת 2024 הפלייסטיישן 5 יתאזן וימשיך לעלות.

בפני המשקיעים הוסבר שהסיבות העיקריות היא מגיפת הקורונה שפרצה לפני כשנתיים, אך גם המלחמה באוקראינה בחודשים האחרונים לא הועילה, וגררה איתה בעיות לוגיסטיות רבות. חלק מהפתרונות שבסוני עובדים עליהם כוללים ייבוא של שבבים ממספר יצרניות, ותחל להתעסק באופן ישיר בהפצה העולמית על מנת שתוכל להבטיח שהסחורה תגיע אל החנויות בכמויות הנדרשות.

Playstation 5 Shortage. Sony, צילום מסך
המצגת מישיבת המשקיעים של סוני בשבוע שעבר/צילום מסך, Sony

חלק מהיצרניות שעליהן מדובר באותה מצגת שהוצגה בפני המשקיעים היא חברת TSMC, ולפני מספר חודשים סוני הצהירה כי תשקיע כ-800 מיליארד ין יפניים (כ-7 מיליארד דולר) ביצרנית החומרה הטייוואנית, על מנת שתוכל להקים מפעל לייצור שבבים. שעשוי להתחיל לפעול בשנת 2024. המפעל המדובר צפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2024, והוא לא מיועד לייצר ולספק חומרה רק עבור תעשיית הגיימינג, אלא גם עבור יצרניות הרכבים, המצלמות וכל שאר אלו שנפגעו מהמחסור בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully