וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך לטיפול": בכיר לשעבר בסוני במתקפה על מנכ"ל אקס בוקס

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 18:53

היוצר של God of War מגיב בחריפות נגד פיל ספנסר על הדחייה של המשחקים הבלעדיים של מיקרוסופט ובת'סדה

לפני כשבועיים חברת מיקרוסופט הכריזה על אירוע שיתקיים בחודש הבא בו היא תחשוף את כל המשחקים שהשחקנים יוכלו לצפות לקבל באקס בוקס וה-Game Pass בשנה הקרובה. מיקרוסופט ציינה כי חלק נכבד מהאירוע יוקדש עבור המשחקים של חברת בת'סדה, שגם נרכשה על ידי ענקית הטכנולוגיה לפני כשנתיים וכבר הוכרז שחלק מהמשחקים של המפתחת עשויים בעתיד להגיע באופן בלעדי לקונסולות והפלטפורמות שלה.

מאז אותה רכישה שחקנים רבים מחכים ומצפים לראות מה תספק חברת בת'סדה תחת מיקרוסופט, כאשר העיניים נשואות בעיקר אל שני המשחקים החדשים שבת'סדה החלה לפתח עוד לפני הרכישה: Starfield (שמתואר על ידי המפתחים בתור "Fallout בחלל") ו-Redfall, משחק יריות חדש מבית Arkane שישלב ערפדים וקו-אופ.

Starfield. Bethesda, אתר רשמי
"Fallout בחלל": אחד המשחקים הגדולים של בת'סדה ששחקנים ציפו לקבל השנה/אתר רשמי, Bethesda

גם Starfield וגם Redfall תוכננו לצאת במהלך השנה הנוכחית ובזמן שההייפ בשיאו, שחקנים רבים ציפו לקבל טריילרים ומידע נוסף בנוגע לגבי שני הכותרים הללו בכנס הקרוב, אך כבר בשבוע שעבר חברת בת'סדה הפילה את הפצצה והצהירה כי שני הכותרים הללו ידחו עד לשנת 2023 - ואיכזבה לא מעט שחקנים ברשת.

פיל ספנסר, המנכ"ל של אקס בוקס הגיב על העיכוב בטוויטר: "ההחלטות הללו קשות גם עבור המפתחים וגם עבור המעריצים שלנו. למרות שאני תומך באופן מלא בלתת לצוותים את הזמן על מנת שיוכלו לפתח את המשחקים עד שיהיו מוכנים, אנו גם קשובים למשוב מצד הקהילה. נמשיך לעבוד קשה ולספק איכות עקבית כפי שמצופה מאיתנו".

פוסט ההתנצלות של פיל ספנסר על הדחייה של Starfield ו-Redfall

מי שלא קיבל את ההתנצלות של ספנסר הוא יוצר הגיימינג הותיק דייוויד יאפה (שהיה אחראי על סדרת Twisted Metal ושני משחקי God of War הראשונים לפלייסטיישן 2) ויצא במתקפה חריפה כנגד ספנסר בפודקאסט בערוץ היוטיוב הרשמי שלו: "אתה על הפנים, פיל ספנסר".

"אתה מזכיר לי אותי כשהייתי בן 28. ידעתי שאני יודע לעצב משחקים, ידעתי שיש לי רעיונות מסחריים. זה לקח לי שבעה-שמונה-תשעה חודשים להבין שאני לא יכול להפיק בכלל משחק בעצמי, ועוד משחק שאני מביים אותו בנוסף". יאפה המשיך והסביר שבצעירותו הוא ניסה להפיק בעצמו משחק בשם Dark Valleys עבור סוני, אך הפרוייקט ביזבז לחברה 2 מיליון דולר ומעולם לא ראה את אור היום.

יאפה מציין שהכישלון של Dark Valleys כן העניק לו ניסיון והפגיש אותו עם מספר אנשים מוכשרים בתעשייה, כאלו שגם עזרו לו להפוך המשחק הבא שלו (God of War לפלייסטיישן 2) ללהיט היסטרי: "זה עזר לי להבין שיש דברים שאני טוב בהם, ויש דברים שאני לא. לך לטיפול פיל ספנסר, אתה לא טוב בתפקיד הזה".

"פיל ספנסר, אתה על הפנים"

יאפה המשיך עם ההתקפה שהחלה להרגיש לא נעימה ואישית מידי וציין שזו לא הפעם הראשונה שפרויקט בלעדי של מיקרוסופט נדחה וטען שהתנצלות בפוסט אחד לא פותרת את הבעיה: "אני לא צוחק, ההסבר היחידי להתנהגות הזו היא אגו. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. זה כרוני. זה כבר מעבר לשלב שבו אתה מפרסם התנצלות בפוסט ותבטיחו לעשות עבודה טובה יותר".

"אתה חושב שזה מספיק בשביל אדם במעמדך שמנהל את אחת מחברות המשחקים הכי גדולות בעולם? זה נחמד שבשנת 2022 הגעתם למסקנה שהלקוחות שלכם מצפים למשחקים" - אמירה שמכוונת על הדחיות המשחקים הבלעדיים של מיקרוסופט, כמו Halo Infinite ששוחרר בשנה שעברה והיה אמור לצאת במקור ב-2020.

Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite היה הכותר הבלעדי האחרון של מיקרוסופט שספג דחייה/אתר רשמי, 343 industries

יאפה סיכם: "אל תפטרו את פיל ספנסר. הוא איש בעל חזון. אני אוהב את החזון שלו של ה-Game Pass, ואם מישהו יצליח להפסיק לו לגרום להרוס לעצמו, הוא יכול להיות חוד החנית בהובלת התעשייה למקום טוב עבור גיימרים ויוצרים".

בת'סדה אמנם דחתה את Redfall ואת Starfield תחת הפיקוח החדש של מיקרוסופט, אך אצל המפתחת קיימות לא מעט בעיות פנימיות וביקורת על המשחקים עוד הרבה לפני שנרכשה ועברה לחסות של מיקרוסופט. גם אם אתם במחנה של פלייסטיישן וחושבים שספנסר באמת לא ראוי לתפקיד (שזוהי אמירה לגיטימית בפני עצמה), מדובר באמירה שחצתה את גבול הטעם הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully