וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת 300 מיליון ד': Square Enix מוכרת את טומב ריידר ומשחקים נוספים

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 15:36

המפיצה והמפתחת היפנית מוכרת את המפתחות המערביות שלה ואת הזכויות למשחקים כמו Deus Ex, Thief ושומרי הגלקסיה לחברת האחזקות השוודית Embracer Group

מפתחת ומפיצת המשחקים היפנית Square Enix מכריזה על עסקת מכירה לחברת האחזקות השוודית Embracer Groups, שכוללת את כל המפתחות הבלעדיות שלה תמורת 300 מיליון דולר. בין המפתחות שנמכרו לחברת האחזקות ניתן למצוא את Crystal Dynamics, Eidos-Montreal ו-Square Enix Montreal, שאחראיות על כ-50 מותגים מוכרים ואהובים כמו סדרת טומב ריידר, Deus Ex ואפילו את Guardians of the Galaxy.

התאריך למימוש העסקה יתקיים בספטמבר הקרוב ולפי ההודעה ששוחררה לתקשורת ב-Embracer Group רואים ברכישה הזו ההזדמנות להשקיע ולפתח משחקים חדשים עבור מותגים שקצת נשכחו עם השנים, כמו Thief או Legacy of Cain. חלק מהתכנון כולל גם פיתוח ובניית מותגים חדשים ואייקוניים לעתיד.

Deus Ex Guardians of The Galaxy. Sqaure Enix, עיבוד תמונה
טומב ריידר, Deus Ex ו-Guardians of the Galaxy: רק חלק מהמשחקים שעוברים לבעלות של Embracer/עיבוד תמונה, Sqaure Enix

סכום העסקה שכאמור עומד על 300 מיליון דולר מרים לא מעט גבות בתעשייה, במיוחד בהתחשב בסכומים העצומים שהושקעו רק בחודשים האחרונים: סוני רכשה את Bungie תמורת 3.6 מיליארד דולר, Take Two רכשה את Zynga תמורת 12.6 מיליארד דולר, ומיקרוסופט רכשה את בת'סדה תמורת 7.5 מיליארד דולר ואת אקטיוויז'ן-בליזארד תמורת 68.7 מיליארד דולר.

אנליסטים ברשת מסבירים כי Square Enix תכננה במשך תקופה ארוכה להפטר מכל המותגים המערביים שלה, בעיקר לאחר אכזבה במכירות וכישלונות של משחקים כמו Marvel's Avengers, והעובדה שאת רוב הצמיחה וההכנסות היא רואה דווקא מצד משחקי תפקידים יפניים במובייל, והרצון שלה לתכנן את העתיד סביב פיתוח טכנולוגיית ענן והטמעת בלוקצ'יין למשחקים.

מתחילת השנה נשיא יוסוקה מטסודה, נשיא Sqaure Enix, התבטא בנושא מספר פעמים וציין שהוא מעוניין שהחברה תשקיע יותר ב-NFT, ומכניקות שחק-כדי-להרוויח (play-to-earn) מבוססות בלוקצ'יין. אחת ההתבטאויות השנויות במחלוקת היה במכתב שפרסם לחברה לכבוד השנה החדשה בינואר האחרון שם ציין כי הוא מודע לביקורת המתמשכת על מכניקות משחק אלו, אך ,הוא בהחלט מקווה שהטכנולוגיות הללו יתפסו יותר תאוצה בעתיד.

השורה שבלטה במיוחד באותו מכתב הייתה: "אני מבין שהקהל שהביע את ההסתייגות כלפי הטרנדים הללו הם אותם אנשים אשר 'משחקים רק כדי להנות' והם אמנם מייצגים את הרוב, אך משחקים מסורתיים לא העניקו שום תמריץ מפורש לקבוצת אנשים שכן מעוניינים להפוך את המשחקים למרגשים יותר (על ידי פיתוח מכניקות חדשות), והם הונעו אך ורק על ידי רגשות אישיים". זה מראה את שינוי הגישה של Square Enix, ומדוע הייתה מוכנה למכור את החברות המערביות שלה תמורת מחיר זעום יחסית.

Embracer רכשו בעבר גם את Gearbox, המפתחת של משחקי Borderlands תמורת 1.3 מיליארד דולר, ובעבר גם את Deep Silver, Saber Interactive ,THQ Nordic ואפילו את חברת המובייל הישראלית CrazyLabs, אך סכומי העסקה הזו לא פורסמו. רכישת המפתחות של Sqaure Enix תוסיף לחברת האחזקות השוודית עוד כ-1,100 עובדים ותגדיל את רשימת הזיכיונות שבבעלותה ל-230.

בתחילת החודש הכריזה המפתחת Crystal Dynamic שהתחילה בתהליכי פיתוח על משחק חדש בסדרת טומב ריידר שיפותח במנוע המשחק Unreal 5 של חברת Epic Games, המפתחת של פורטנייט. זה אומר שאת ההרפתקה הבאה של לארה קרופט נזכה לראות תחת פיקוח של מפיצה חדשה, שככל הנראה מכינה את עצמה לעתיד ומתחמשת בלא מעט מפתחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully