וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה את חוקי המשחק: SCUF Instinct Pro

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 15:20

שלט פרו לאקס בוקס והמחשב האישי מעוצב אישית לפי בחירת השחקנים ומכיל מגוון אפשרויות שהופכות את הבקר לחובה עבור שחקני קונסולות הכבדים

עם הצמיחה של משחק המולטיפלייר התחרותיים במהלך השנים האחרונות, שחקני הקונסולות עלולים לסבול מתחושת נחיתות לא קטנה מול שחקני המחשב, שנהנים מלא מעט יתרונות מרכזיים: מקלדות מכאניות בעלות תגובה מהירה ומדויקת, מסכים בעלי קצב רענון גבוה במיוחד, וכמובן עכברי הגיימינג שמספקים תגובה מהירה בהרבה מאשר סחיטה מלאה של כפתורי הירי על גבי הקונסולות, מציבים את שחקני המחשב במעין נקודת יתרון בולטת למדי.

בשביל לתת מענה עם השנים נכנסו לתמונה בקרי ה"פרו" של חברות הגיימינג השונות. מייקרוסופט הייתה החברה הגדולה הראשונה שהוציאה עבור קונסולת המשחק שלה, בקרי משחק מקצועיים בדמות הפרו קונטרולר שלה לאקס בוקס וואן. מדובר בבקר משחק בעל מספר אפשרויות מגוונות למדי, גו'יסטיקים להחלפה בגבהים ובסגנונות שונים, והידוק והתאמה של רגישות הג'ויסטיקים עצמם היו חלק מן הפיצ'רים הבולטים שהשלט המעולה הזה הציג.

עם השקת דור הקונסולות הבא, פער קצב ריענון התמונה הצטמצם לא מעט עם תמיכתם של הקונסולות ב-120 פריימים לשנייה, ובתמיכה במקלדות ובעכברים ברוב משחקי היריות המרכזיים. אך עדיין, ישנו קהל לא קטן של שחקני קונסולות המשחק הביתיים, שהתרגלו לצורת המשחק בעזרת בקר המשחק המועדף עליהם, ולכן המעבר למקלדת ועכבר אינו נחשב לאפשרות עבורם. אז עבור אותם שחקנים, SCUF יצרו את הנשק המושלם.

בשבועות האחרונים זכיתי להשתמש בבקר המשחק האלחוטי והמתקדם מבית SCUF ו-Corsair, ה- Instinct Pro לקונסולות ה-אקס בוקס Series S/X, ואני חושב שמדובר בבקר המשחק הטוב ביותר שזכיתי להשתמש בו בחיי, ועל הדרך, ביצועיי בזמן אמת השתפרו לא מעט.

SCUF Instinct Pro. SCUF, אתר רשמי
SCUF Instinct Pro/אתר רשמי, SCUF

עיצוב

בשונה מחברות אחרות כמו רייזר או מייקרסופוט' שבקרי המשחק המקצועיים שלהם נראים שונים מן הבקר הנורמאלי אותו נקבל עם קונסולות המשחק שלנו, ב-SCUF אומרים, "אם זה לא שבור אז אל תתקן" ושומרים על צורת המקור של הבקר שהתרגלנו אליו עד היום.

ה- Instinct Pro זהה במידותיו ובצורתו לבקר המעולה והכה פופולרי של האקס בוקס אך עדיין מצליח להיות גרסה משופרת שלו בכל קנה מידה אפשרי: על גביו נוכל למצוא ארבעה כפתורים חדשים אותם אנו יכולים להתאים לבצע כל פעולה שרק נרצה, ללא צורך בשום תוכנה חיצונית (יאי SCUF). בנוסף, ה- Instinct Pro גם מוסיף כפתור Mute נחוץ והכרחי למדי לפני הבקר, ובאופן מפתיע למדי, התוסף האהוב ביותר עליי - גריפים אדירים המשפרים את האחיזה. בזכותם מדובר בשלט הנוח ביותר שזכיתי להשתמש בו בחיי.

SCUF Instinct Pro. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
SCUF Instinct Pro/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

אחד הדברים המגניבים ביותר שמבדיל את ה- Instinct Pro מהתחרות היא בפרט הוויזואלי והבולט ביותר לעין. כאשר הרוכש של הבקר יכנס לאתר SCUF, יעמדו בפניו שתי אפשרויות מרכזיות: אפשרות לבחור בחבילה "מוכנה" ומעוצבת מראש על ידי SCUF, במחיר של 219$, או האפשרות הייחודית והמעניינת ביותר - לעצב ולהרכיב את הבקר באופן אישי. (במחיר התחלתי של 209$).

ומדובר בשלט חבילה מותאם אישית במלוא מובן המילה: המשתמש בוחר את כל הלוק של הלוח (Faceplate), את צבעי הטריגר והג'ויסטיקים, את צבעי הכפתורים, סגנון ה-D-pad, ועוד ועוד. מדובר בחוויה מגניבה ביותר, שאני באמת לא חושב שיש שניה לה, והתוצר הסופי מרגיש הרבה יותר מיוחד עבור המשתמש שממש מקבל תחושת שייכות אישית. אני חושב שהלוק שאני הצלחתי ליצור עבור הבקר שלי, הופך אותו ליפה ביותר בקולקציה שלי, ולעקוף את ה-DUALSENSE של הפלייסטיישן 5 מבחינתי.

SCUF Instinct Pro. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
SCUF Instinct Pro/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

ביצועים

אז אחרי שדיברנו על הלוק של הבקר והתוספות החיצוניות שהוא מביא איתו, האם הוא מצליח לטשטש את הפער בין שחקני המחשב ולהעצים את חווית המשחק? התשובה היא חד משמעית כן. התוסף המשמעותי והחשוב ביותר שה-Instinct Pro מוסיף לארסנל המשתמש הוא הטריגרים הייחודים ביותר בעולם הגיימינג בעיניי, ועל גביו המשתמשים ימצאו שני סוויצ'ים קטנים שמשנים את כל פני המשחק.

בעזרת אותם סוויצ'ים המשתמש יכול לבחור האם הוא מעוניין לעצור את סחיטת כפתורי ההדק (RT/LT) כך שהם יספקו קליק מידי המרגיש זהה לחלוטין ללחיצת עכבר. בשונה מבקרי משחק מקצועיים אחרים בשוק, אשר מאפשרים למשתמש לבצע סחיטה חצי מלאה כדי לספק תגובה מהירה יותר, בעזרת הטריגרים הכה ייחודים של האלו המשתמש יכול לספק ביצועים הדומים לחלוטין לאלו שהיה מצליח להוציא מעכבר גיימינג.

SCUF Instinct Pro. SCUF, אתר רשמי
SCUF Instinct Pro/אתר רשמי, SCUF
SCUF Instinct Pro. SCUF, אתר רשמי
SCUF Instinct Pro/אתר רשמי, SCUF

מדובר בחוויה שהיא באמת Game Changer עבורי, ואני יכול להגיד שבתור שחקן (ולא מהטובים ביותר בעולם) במשחק כמו Halo, בעזרת ה- Instinct Pro הביצועים שלי השתפרו ביחד עם זמני והתגובה שלי בזירת הקרב. בנוסף לטריגרים המדהימים, המשתמש מקבל גם שני ג'ויסטיקים נוספים בצורת "כיפה", אחד ארוך מן הרגיל, ואחד בגובה סטנדרטי, כך שכל משתמש יוכל למצוא את הסגנון המתאים ביותר עבור סגנון המשחק שלו.

SCUF Instinct Pro. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
SCUF Instinct Pro/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

לסיכום

במחיר שמתחיל ב 209$ - בערך 687 שקלים (נכון לזמן הכתיבה) מדובר בחבילה זולה מזו של מיקרוסופט בדמות ה-Pro Controller הייעודי שלהם, שמתומחר באזור ה-800 שקלים חדשים, ומציג אפליקציה ייעודית, תיק נשיאה איכותי, ומגוון רחב יותר של אביזרים באריזה.

ולמרות זאת, אני חושב כי החבילה הייחודית והמותאמת אישית שה-Instinct Pro מספק למשתמש בדמות תוספת כפתור ה-Mute (שכה חסר בבקר המשחק הסטנדרטי) הגריפים המעולים, והטריגרים הטובים ביותר בשוק - יוצרים את כלי הנשק המושלם ביותר עבור המשתמש שמחפש את ה-בקר האולטימטיבי עבור המחשב/אקס בוקס שלו.

בקר משחק שלא רק נראה בדיוק כמו שהמשתמש רוצה, אלא גם משפר את ביצועי המשחק בזמן אמת ולחלוטין עולה כל הציפיות. אז אם אתם בשוק אחר הבקר שיהפוך אתכם לשחקנים טובים יותר, ה- Instinct Pro הוא לחלוטין הבקר בשבילכם.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully