וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את ההמתנה: הביקורת ל-Gran Turismo 7

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 4.3.2022 / 12:17

סדרת משחקי המרוצים של סוני חוזרת בכותר חדש ומספקת את החוויה הריאליסטית ביותר עבור השחקנים שמחפשים סימולטור מקצועי ואמין ככל שניתן

צפו בטריילר של Gran Turismo 7

Gran Turismo 7/סוני

לאחר 8 שנים (ומשחק ביניים אחד שלאו דווקא סיפק את הסחורה) סדרת משחקי המירוצים הפופולארית ביותר של ענקית המשחקים מיפן, Gran Turismo חוזרת ובענק עם כותר חדש שמספק את החבילה הויזואלית הטובה ביותר עד כה של ה-PS5, שאמנם עונה על כל הציפיות של חובבי משחקי המירוצים, אך עדיין לא עושה מספיק כדי למשוך את הקהל הרחב.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

גרפיקה

נתחיל מהדבר הראשון שיוצג על מסך השחקן כשידליק את המשחק לראשונה, הגרפיקה ואיכות התמונה. GT7 הוא משחק המרוצים הראשון של סוני שרץ לחלוטין על רזולוציית 4k אמיתית לאורך כל מצבי המשחק שלו, ומדובר במנוע גרפי שבאמת מצליח לספק תמונה מציאותית ברמה שהיא די מפחידה, במובן החיובי ביותר.

המכוניות נראות מציאותיות מתמיד, עם ירידה לדקויות המינוריות ביותר מאבזור הפנים של הרכב, עד כדי סוג העור של המושבים, לדרך בה כל חלקי הרכב מספקים הישתקפויות מציאותיות ביותר בדומה לעולם האמיתי. גם מסלולי המירוצים והסביבות השונות נראים בדיוק כמו שאנחנו מכירים אותם מהמציאות, וגם תנאי התאורה ומזג האוויר נראים מרשימים מאי פעם.

לדעתי האישית, GT7 הוא המשחק המרשים ביותר של פלייסטישן עד כה בדור הקונסולות הנוכחי, והוא באופן חד משמעי נחשב לתצוגת העוצמה המרשימה ביותר של ה-PS5.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

לצערי הרב, למרות כל המחמאות על האופן בה המנוע הגרפי של המשחק מתעלה על כל מה שזכינו לחוות עד כה בדור הקונסולות הנוכחי, המשחק עדיין מצליח להשאיר אותנו עם טעם של עוד. טכנולוגיית ה-Ray Tracing שנכנסה לחיינו עם דור הקונסולות החדש אינה מופעלת בזמן המרוצים אלא רק בזמן שיוט בתפריטי המשחק, במוד ה-GT Café החדש, קאטסינים כאלו ואחרים, ובשידורים חוזרים של מרוצי המשחק.

מדובר בהחלטה קשה שמפתחי המשחק היו צריכים לקחת, שעלתה עקב העובדה כי GT7 נבנה על המנוע שנוצר עבור משחק הביניים בסדרה (GT Sport מ-2017) ושילוב של הטכנולוגיה המסקרנת היה מחייב את השחקנים לאבד מרזולוציית התמונה או מקצב הפריימים לשנייה, ולכן החליטו לוותר על האפשרות לחלוטין.

אני לא אשקר ואגיד שאכן אני קצת הופתעתי והתאכזבתי מן החיסרון של הפיצ'ר, אך יש לציין שאחרי מספר שעות של משחק זה רק עזר להדגיש עבורי כמה המשחק מרשים, ושהוא מצליח להשאיר אותי פעור פה באופן כה משמעותי למרות החיסרון ה"כה משמעותי" על הנייר.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

משחקיות

אז אחרי שהתרשמנו כל כך מהאספקט הויזואלי, איך המשחק עצמו? ובכן, סדרת המשחק של Gran Turismo תמיד שמה בראשה את החשיבות של לספק לשחקן את חווית המשחק הריאליסטית ביותר, ואפשר לומר בביטחון שהמשחק החדש עומד ביעד.

כל רכב במשחק מרגיש שונה לחלוטין מקודמו, והדרך בה רכבים מסוימים מתאימים למירוצים וקטגוריות שונות, מורגש לחלוטין. המשחק מספק מגוון אפשרויות התאמה כך שכל סוג של שחקן, מהמנוסה ביותר לחדש ביותר, יכולים למצוא ולכוונן את דרגת הקושי עבור היכולות שלהם.

המשחק החדש מביא איתו גם כמה אפשרויות חדשות לחלוטין בסדרת המשחקים האייקוניית, שמטרתם להשלים את חווית המשחק של המשתמש.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

מוד ה-GT Café החדש שהזכרנו קודם משמש למעשה בתור הקמפיין הראשי של המשחק, והוא מספק הכוונה וסוג של "מטרה" שתעזור לשחקנים קזואלים למצוא את עצמם בתוך מגוון התפריטים ואפשרויות המשחק המרובות שהמשחק מציע.

השחקנים יוכלו לזכות ולפתוח רכבים ופרסים נוספים לקולקציית הרכבים הגדולה שלהם, ועל הדרך ללמוד גם על תרבות הרכב ועל ההיסטוריה של הענף. תוספת חשובה ומהנה ביותר לחובבי הז'אנר.


השלמה של כל "תפריטי" GT Café מספקת עבור השחקנים פרסים שווים למדי ואחרי שהשלמנו את כל המשימות שהמוד מספק לנו, אנחנו נפתחים לשלב הבא שכולל בתוכו את מרוצי האונליין, ואת אפשרויות העיצוב וההתאמה האישית של מכוניות ברמות המתקדמות יותר, שם GT7 בעצם מראה את הלופ המרכזי ביותר שלו: קנייה של רכבים ועיצובם בהתאם לרצונם של השחקנים, כך שכל שחקן יכול ליצור את רכב חלומותייו בעזרת השקעה אמיתית של זמן משחק, ומציאת ורכישת הרכיבים הטובים ביותר.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

למרות התוספת המרשימה של המוד החדש, והלופ המרכזי הקיים עוד מהמשחקים הראשונים בסדרה, אני עדיין מרגיש כי למרות העובדה שמדובר במשחק כל כך מתקדם מבחינה טכנית ולמרות העובדה שמדובר במשחק סימולציה מהמרשימים ביותר שהז'אנר ידע - המשחק אינו מספק מספיק סיבות לחזור ולשחק עבור השחקן הממוצע שרק מתחיל להכנס לעולם משחקי המירוצים.

המשחק מציג שלל אתגרים, ומשימות מיוחדות שמספקות אתגר מהנה ולעיתים די קשה יש לומר, שכל אחת מן אותם המשימות, ממחישה עבור השחקן כמה כל טעות קטנה יכולה לעשות את ההבדל בין מדליית ארד לבין הזהב.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

סאונד

גם בגזרת הסאונד, GT7 מספק חוויה מרשימה ביותר. כל רכב נשמע ייחודי ושונה מקודמו, וכולם מספקים את חתימת הסאונד הדומה ביותר לאופן בה הם היו נשמעים בעולם האמיתי. הדרך בה גלגלים נשחקים על המסלולים השונים, הרחובות, והסביבה שמשתנה בכל מירוץ, משנה גם את רעשי המירוץ והרכבים, כך שאם נכנס לתוך מנהרה לדוגמא, הסאונד של מנועי הרכבים והצמיגים משתנים לחלוטין כדי להתאים לאופן בה הסאונד היה עובר באופן זהה במציאות, כך שגם במרחב הסאונד, GT7 מספק חוויה לא פחות ממרשימה ואמינה.

Gran Turismo 7. סוני, אתר רשמי
Gran Turismo 7/אתר רשמי, סוני

לסיכום

החדש הוא לדעתי משחק הסימולציה הטוב ביותר שז'אנר מירוצי המכוניות ידע. מדובר בכותר המרשים ביותר מבחינה טכנית עד כה בדור הקונסולות החדש, בעל גרפיקה שגורמת לשחקן לתהות האם הוא עדיין משחק מדובר או שאכן מדובר במירוץ אמיתי.

מצבי משחק חדשים עוזרים להכניס שחקנים חדשים אל תוך עולם המרוצים המרשים והרחב להפליא שיש לסדרת המרוצים האייקונית להציע, אך עדיין מדובר במשחק שמתאים לקהל שחקנים שמחפש סימולטור ריאליסטי ככל שניתן, ושחקנים קז'ואלים שמחפשים סגנון משחק ארקיידי כמו Forza Horizon 5 מאקס בוקס המתחרה לא בהכרח ימצאו כאן את מה שהם מחפשים.

ולמרות זאת, אם אתם מחפשים את המשחק הטוב ביותר שתוכלו להגשים באמצעותו את החלום שלכם ולהרגיש כמו נהג מירוצים מקצועי - GT7 הוא באופן חד משמעי המשחק בשבילכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully