וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם למתחילים וגם למתקדמים: הביקורת ל-Lenovo G27q-20

דודי קריחלי

28.2.2022 / 19:55

מסך הגיימינג של לנובו מספק מפרט וביצועים מרשימים ומיועד לשחקני המחשב והקונסולות שמעוניינים במוניטור מקצועי מבלי לשחוק את הארנק

 בשנים האחרונות עולם הגיימינג עבר מהפכה די גדולה. אחרי שנים ארוכות של חיפוש אחר הרזולוציה המקסימלית בזמן משחק, עם צמיחת המשחקים התחרותיים, החשקנים מחפשים את הכלים הטובים ביותר לנסות ולהשיג כל יתרון אפשרי על פני המתחרים שלהם. ישנם שני אלמנטים חשובים ביותר עבור כל שחקן, הכלים בהם הוא משתמש על מנת לפעול בזירת המשחק - המקלדת והעכבר או בקרי המשחק, והכלי בו הוא משתמש על מנת לראות את זירת המשחק - המסך/

בזכות עליית הדרישה במסכי "גיימינג" בעלי קצב רענון גבוה בקרב יצרני מסכי המחשב' ועם תמיכתן של קונסולות הדור הבא בקצב רענון גבוה של עד 120 פריימים לשנייה, בשנה האחרונה התווספו לשוק מסכי הגיימינג המון מוצרי "ביניים" שלא קורעים את הכיס אך עדיין מספקים ביצועים גבוהים למדי. בחודש האחרון זכיתי להשתמש באחד ממסכי הגיימינג החדשים של ענקית המחשבים לנובו, ה- G27q-20, ולדעתי מדובר בחבילה המושלמת עובר מי שמי מחפש מסך מעולה לכל שימוש אפשרי, במחיר די נוח לכל כיס.

Lenovo G27q-20. לנובו, אתר רשמי
Lenovo G27q-20/אתר רשמי, לנובו

העיצוב

צערי הרב, כל מוצר או אביזר נלווה המצומד לשמו המונח "גיימינג" משום מה מחייב לוק בסגנון מסוים. אני כמובן מדובר על מקלדות שמציגות תאורות חג מולד בבהירות גבוהה להחריד, עכברים זוהרים בכל צבעי הקשת, אוזניות עם תאורה אחורית, ולרוב הם מלווים במעטפת פלסטיק שאמורה לדמות לוק של שריון קרב/מתכתי המתקשר לזירת הקרב. לצערי, גם ה-G27q-20 של לנובו ממשיך באותו טרנד, אבל בכל זאת מצליח להרשים מבחינה אסתטית ופרקטית.

ה-G27q-20 הינו מסך בגודל של 27 אינץ' (ה-גודל המושלם לרוב עמדות המשחק/עבודה/מחשוב), שמתעטף בפלסטיק על רוב חלקיו, ובעל רגליים מתכתיות המשלבות אלמנטים של פסים כחולים על גבי הלוק המתכתי השחור. למרות הדקיקות הדי מרשימה יש לציין של המסך, רגליו די ארוכות, ובגלל צורתן הן גם מספקות מעין עומק שמונע מדקיקות המסך לזרוח ועבור אנשים בעלי שולחן די קטן או צר, מדובר בעיצוב שתופס לא מעט מקום.

למרות זאת, רגלי המחשב איכותיים באופן די מרשים ביחס למחיר המחשב. עקב היותם עשויים ברזל ומתכת הם מייצבים את המסך באופן די מרשים, כך שגם המקלידים הכבדים והמגזימים ביותר לא יצליחו להזיז את המסך בעת שימוש במחשב, ומבנה המעמד מספק למשתמש את האפשרות להזיז ולהטות את זווית המסך, ואף לכוונן את גובהו באופן די חלק ונוח לשימוש פלוס קליפס למען סידור וניקיון הכבלים הנמצאים מאחורי המסך.

חוץ ממעמד ורגלי המחשב, המסך עצמו הוא גולת הכותרת כאן. מדובר במסך ששומר על דקיקות נפלאה לאורך כל פינותיו (למעט חלקה התחתון של המסגרת שמציג מעין "סנטר" קטן), והפאנל עצמו מציג שוליים דקיקים ביותר בעובי של מספר מ"מ בודדים בלבד, כך שגם מי שמחפש לוק פחות גיימרי, יכול לחלוטין להציג את המסך באופן שמתחרה ראש בראש עם מוניטורים מעוצבים בעזרת שינוי המעמד וחיבורו לרגל מתכווננת פשוטה, כך שלחלוטין מדובר בחבילה המושלמת עבור המשתמש הממוצע.

Lenovo G27q-20. לנובו, אתר רשמי
Lenovo G27q-20/אתר רשמי, לנובו

איכות התמונה וביצועים

אחרי שנגענו בעיצוב ולבלוק המוניטור, הגענו לחלק המרכזי והטוב ביותר של המסך, התועלת למחיר. ה-G27q-20 הוא פשוט סוס עבודה מטורף. בדרך כלל במסכי הגיימינג בטווח המחיר של מסך כמו ה- G27q (עד 1700 שקלים בערך) אנו נמצא מגוון די רחב של מסכים: המחשב הממוצע שנמצא בטווח המחיר הזה יספק לנו פאנל Full HD, בעל קצב רענון גבוה שנע בין 120 ל240 פריימים לשנייה, אך כנראה מדובר על פאנל ללא HDR, בעל בהירות לא גבוהה במיוחד, תמיכה בטווח צבעים עד 8-Bit, וכנראה שגם לא כויל וכוונן במפעל על מנת להציג צבעים ברמה גבוהה למדי.

בשנה האחרונה, עקב העלייה בביקוש של מסכי ה-QHD (רזולוציית 1440x2560), שנובע מהרצון למצוא את נקודת האיזון המושלמת בין רזולוצייה גבוהה לביצועים מהירים למדי, חלק מן יצרניות מסכי המחשב נענו לביקוש והשיקו מספר דגמים שאמור לענות על הביקוש למסך שכזה, אך גם כאן ברוב המקרים אנו נמצא מסכים שלא תומכים במספר פיצ'רים חושבים לעין, או כאלה שכן תומכים בכל הפיצ'רים החשובים אך מחירם עובר את תג ה-1600 שקלים. לשמחתי הרב, בלנובו עלו על נוסחה מנצחת, כי ה- G27q-20 עונה על כל פיצ'ר אפשרי, ועדיין שומר על מחיר אטרקטיבי במיוחד.

ה-G27q-20 הינו מסך בעל רזולוציית QHD, ובעל קצב רענון מסך של עד 165(!) פריימים לשנייה (כאשר אנחנו משתמשים בכבל DisplayPort, ב-HDMI אנו נוכל למקסם את קצב הרענון ל144). בנוסף הפאנל תומך בטווח צבעים של עד 10-Bit, ועבר כיוונון כבר במפעל כך שגם ללא תמיכה ושימוש במכשירי כיול תמונה מתקדמים, הפאנל מציג תמיכה ב-99% בתקן ה-sRGB, כך שהצבעים שהמסך מספק למשתמש הינם המדויקים והמציאותיים ביותר לעין.

Lenovo G27q-20. לנובו, אתר רשמי
Lenovo G27q-20/אתר רשמי, לנובו

עוד בונוס ענק(!) של המסך עבור גיימרים שמשתמשים גם בקונסולות המשחק החדשה של מייקרוסופט, ה-Series X, וגם עבור שחקני המחשב שמשתמשים בכרטסי המסך החדשים של NVIDIA ו-AMD, הוא שה-G27q-20 תומך בטכנולוגיות סנכרון התמונה למסך גם של AMD בדמות Freesync וגם ב-G-Sync של NVIDIA, כך שמדובר במסך המושלם עובר שחקני ה-Series X שתומך ב-Freesync, וגם VRR (רצב רענון מסך משתנה באופן דינאמי) - שני פיצ'רים מתקדמים למדי שאינם שכיחים בכלל בקרב מסכי גיימינג בקטגוריה של ה-G27q, ובעזרתם ניתן למקסם את חווית התמונה בזמן משחק, לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים.

אני יכול לומר שאת רוב זמני עם המסך העברתי על גבי קונסולה המשחקים של מייקרסופוט, ומדובר בחוויה לא פחות ממדהימה. אמנם המסך לא תומך ברזולוציית 4K, לא ב-Dolby Vision, אך ה-G27q לחלוטין מציג תמונה מעולה גם במשחקים בעלי קצב רענון גבוה במיוחד וגם כאשר נעבור למשחקים מעט איטיים יותר ששמים דגש גבוה במיוחד על הגרפיקה ובעזרת תמיכה בתקן HDR 400, ה-G27q מצליח לספק את הסחורה גם בהיבט הזה.

אז איך זה יכול להיות שהמסך מצליח לסמן וי על כל כך הרבה קופסאות ועדיין להיות יחסית נוח לכיס? מהו הקאטץ'? ובכן לצערי הרב המסך מספק שני חיבורים בלבד, HDMI אחד ו-DisplayPort אחד, כך שעבור אנשים שרוצים לחבר מספר מחשבים/קונסולות למסך גיימינג אחד, ללא מפצל איכותי, לא ניתן לעשות זאת עם ה-G27q. בנוסף, למסך אין רמקולים כך שאם נחבר אליו קונסולות משחק בדמות ה-Series X, עלינו יהיה להשתמש באוזניות או ברמקולים חיצוניים על מנת לשמוע את המתרחש.

Lenovo G27q-20. לנובו, אתר רשמי
Lenovo G27q-20/אתר רשמי, לנובו

לסיכום

ה-G27q-20 הוא מסך גיימינג מושלם עבור כל סוג של משתמש. בין אם אתם מחפשים מסך בעל רזולוציה גבוהה למדי בעל ביצועי גיימינג גבוהים במיוחד, ובין אם אתם מחפשים את מסך הגיימינג בעל הביצועים הטובים ביותר בהשוואה למחיר שעל הדרך ידע גם לספק תמונה איכותית וצבעים מציאותיים ביותר, ה-G27q הוא לחלוטין המסך עבורכם. זהו מסך שיכול בקלות להיחשב כמסך "כניסה" במידה ותרצו מוניטור מקצועי, ובמחיר מומלץ לצרכן של 1349 שקלים, מדובר באופציה מעולה לאלו שמעוניינים לרכוש ציוד מקצועי מבלי לקרוע את הכיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully