וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת'סדה סוגרת את Bethesda.net וחוזרת ל-Steam

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 14:04

שחקני המחשב האישי יוכלו לסנכרן ולהעביר את ספריית המשחקים והשמירות בין הפלטפורמות

חברת בת'סדה מכריזה כי היא נוטשת את הפלטפורמה הביתית שלה Bethesda.net, והחל מחודש מאי הקרוב היא את תשבית את ספריית המשחקים והחנות הדיגיטלית שלה. החל מחודש מאי שחקני המחשב יוכלו לגשת לחשבון שלהם בפלטפורמת Steam ולבצע סנכרון עם חשבון ה-Bethesda.net.

הסנכרון יאפשר לשחקנים לקבל גישה לכל המשחקים שלהם שרכשו באמצעות Bethesda.net ישירות לחשבון הסטים שלהם, ביחד עם השמירות השונות למשחקים. המטבעות הדיגיטליים במשחקים כמו Fallout76 יועברו גם הם לחשבון הסטים של השחקנים.

רשימת החברים של השחקנים במשחקים השונים תישמר גם היא, אך חשוב לציין שהסנכרון יתאפשר רק עבור שחקני המחשב האישי, ושחקנים לא יוכלו להעביר שמירות ומשחקים לקונסולות כמו האקס בוקס או הפלייסטיישן.

עוד חשוב לציין שחשבון ה-Bethesda.net לא ימחק לצמיתות, והשחקנים עדיין יצטרכו להתחבר באמצעותו למשחקי Live Service כמו Fallout 76 גם כאשר ישחקו דרך Steam.

האם חברות נוספות בשוק יוותרו על הפלטפורמה האישית ויחזרו לחיקה של Steam?

בשנת 2016 חברת בת'סדה החליטה לצאת לדרך חדשה ולהפיץ את משחקיה באופן עצמאי ללא הצורך בפלטפורמת Steam, והשיקה את פלטפורמת Bethesda.net הביתית. גם חברה כמו EA השיקה את Origin ו-EA Play עבור שחקני המחשב, אך כבר בשנת 2020 היא החזירה את המשחקים שלה ל-Steam.

החברות שעדיין מתחזקות פלטפורמת הפצת משחקים משלהן הן אקטיוויז'ן-בליזארד עם ה-Battle.net, רוקסטאר עם ה-Rockstar Game Launcher, יוביסופט עם ה-Uplay ו-Connect. החזרה של בת'סדה ו-EA לחיקה של סטים יוצרת מצב מעניין ואי אפשר שלא לתהות האם שאר החברות יבצעו מהלכים דומים ויחזירו את המשחקים שלהם ל-Steam כבר ביום ההשקה, ולא מספר חודשים לאחר שכבר שוחררו.

לא מדובר בתסריט מנותק מהמציאות, במיוחד במקרה של אקטיוויז'ן-בליזארד לאחר שנקנתה על ידי מיקרוסופט - שדוגלת בנגישות עבור השחקנים: שני משחקים בלעדיים שלה הופצו לא רק דרך ה-Game Pass או ה-Windows Store, אלא גם דרך Steam כבר ביום ההשקה.

המתחרה הגדולה הרצינית של Steam בשוק היא דווקא חברת Epic Games שמתחזקת את ה-Epic Games Store, ומשלמת סכומים נכבדים עבור בלעדיות למשחקים עבור המחשב האישי בפלטפורמה הפרטית שלה. לפני כמספר שנים היא רכשה את המפתחת Psyonix והפכה את משחק הכדורגל-מכוניות "רוקט ליג" לבלעדי עבור הפלטפורמה שלה, אך הוא עדיין זמין עבור שחקני סטים שכבר רכשו את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully