וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפר ביצועים: Steelseries Apex 7 TKL

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 18:11

מקלדת מכנית שמספקת חווית הקלדה ומשחק חלקה ומהירה, ומגוון פיצ'רים שהופכים את השימוש בה לפינוק של ממש

עם הצמיחה של קהילת חובבי המקלדות המכניות הניתנות להרכבה עצמית, ולאחר שנים ארוכות של תלונות מצד הצרכנים כי המקלדות "הבנויות מראש" של חברות אביזרי הגיימינג הגדולות לא מצדיקות את מחירן הגבוה. לכן בשנים האחרונות חברות ענק כמו SteeleSeries, Logitech ו-Razer החלו להקשיב לצרכנים והוציאו מקלדות מעולות, איכותיות ואף תחרותיות במחיר המשתווה למקלדות מעוצבות.

בשבועות האחרונים בחנתי את המקלדת של ענקית מוצרי הגיימינג Steelsries Apex 7 TKL, ואני יכול לומר שמדובר במקלדת הטובה ביותר עבור הסט אפ הביתי שלי, למרות כמה חסרונות.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
ה-Steelsries Apex 7 TK/אתר רשמי, Steelseries

עיצוב

ה-Apex 7 TKL היא מקלדת מרשימה בנראות שלה כבר מהרגע הראשון שנוציא אותה מהקופסא. מדובר במקלדת די נקייה למראית העין, עם סיומת של מעין אלומיניום בעל תחושת "מט" למגע, כפתורים נעימים במיוחד לשימוש, ללא רעידות בלתי רצויות, תאורה אחורית מרשימה ביותר (הטובה ביותר שראיתי עד כה), כפתורי מדיה + גלגלת ווליום, ומסך OLED קטן הנמצא על צידו הימני של המקלדת. היא מרגישה איכותית למדי, ולוח המקלדת עצמה מרגישה איכותית וחזקה מספיק כך שאין שום סיבה שהמסגרת תיהרס מכל סיבה שהיא.

על גב המקלדת אנו נוכל למצוא ידיות הגבהה הניתנות לשימוש רק עבור גובה אחד בלבד, ומסילות התאמה אישית עבור הכבלים של המקלדת, כך שניתן לתכנן את מיקום הכבל עבור צרכיו של כל משתמש, ועל הדרך גם תורם לניקיון עמדת העבודה. הכבל עבה וחזק למדי, ובקצהו נמצא שני חיבורי USB רגילים: אחד המשמש להפעלת המקלדת, והשני הוא חיבור USB שקיים כבר על המקלדת עצמה, וניתן להמיר חיבור ישיר מן המחשב למקלדת לגישה נוחה למדי.

לצערי הרב למרות הנוחות של חיבור ה-USB על גבי המקלדת, מדובר בחיבור איטי ביותר בעל תקן USB 2.0 , כך שאני יכול להמליץ עליו אך ורק לחיבור אביזרי USB נוספים, ולא להעברת נתונים.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
Steelseries Apex 7 TKL/אתר רשמי, Steelseries

בנוסף למקלדת עצמה, אנו נמצא גם משענת כף יד העטופה בשכבה של סיליקון שמספקת נוחות מקסימלית בזמן ההקלדה ובזמן משחק, ואני אישית חושב שההחלטה ללכת עם סיומת סיליקון במקום העור הפופולרי בקטגוריה, צברה עוד נקודות זכות ל-Steelsries, מכיוון שאני אישית חושב שסיומת הסיליקון יוצרת תחושה מעט פחות "מחממת" שמובילה לפחות זיעה בזמן שימוש ממושך.

למרות המחמאות על השימוש בסיליקון כמעטפת משענת היד, המשענת תופסת לכלוך ואבק בצורה הכי מוגזמת שראיתי, כך שאם אתם לא מקפידים לשמור על סביבת העבודה שלכם נקייה, המקלדת תדאג להזכיר לכם את זה, ובגדול.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
Steelseries Apex 7 TKL/אתר רשמי, Steelseries

מסך ה-OLED הייחודי של המקלדת, מספק לשחקנים מספר אפשרויות והגדרות היישר מן המקלדת: הגברת בהירות התאורה האחורית, שינוי סגנון התאורה והצבעים, החלפת פרופיל המקלדת, הקלטת כפתורי מקרו (קיצורי דרך) ובזמן משחק במשחקים נתמכים, המסך גם יכול להציג נתונים מסוימים בזמן אמת, למשל בקאונטר סטרייק, המסך יכול להציג נתונים כמו מצב ה-Kill-Death שלכם בכל רגע נתון, וכדומה.

בונוס קטן ונחמד: ניתן גם להחליף את התמונה המוצגת על גבי המסך כאשר אנחנו לא בזמן משחק, לכל גיף שנרצה ועונה על הקריטריונים הנתמכים של המסך. באופן אישי חוץ מהלוק של מסך ה-OLED, אני לא מרגיש כי הוא תורם באופן משמעותי לחווית השימוש שלי במקלדת, ומדובר בגימיק/בונוס נחמד.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
Steelseries Apex 7 TKL/אתר רשמי, Steelseries

ביצועים

אחרי שנגענו בלוק ובעיצוב המקלדת, גם בתחום הביצועים ה-Apex 7 TKL, לא מפספסת: המקלדת שאני קיבלתי היא המקלדת בעלת הסוויצ'ים האדומים והלינירים. בתור אדם שהתנסה בכמה מקלדות מכאניות שונות בחייו, עד כה חשבתי כי הסוויצ'ים החומים והטקטיליים הם האהובים עליי ביותר, אך אחרי שהשתמשתי ב- Apex 7 TKL, ובעוד מקלדת עליה תשמעו ממש בקרוב, אני נחשפתי לעולם חדש לחלוטין.

הסוויץ' של המקלדת מספק חווית הקלדה מהירה וקלילה ביותר, כאשר אני יכול להגיע לקצב כתיבה גבוה יותר מכל מקלדת שניסיתי בעברי, ובזמן משחק, העובדה כי הסוויצ'ים האדומים הליניריים מספקים חווית הקשה "חלקה" ביותר, הרגשתי זריז יותר מאי על זירת הלחימה, וקלות ההקשה תרמה ליכולתי להמשיך מבלי לעייף את אצבעותיי גם בזמן משחק ממושך למדי.

גם כאשר אני משתמש במקלדת לעבודה יומיומית בבית או במשרד, היכולת לשלב קצב הקלדה גבוה במיוחד בזכות גובה ההקשה הנמוך למדי (שני מילימטרים) בשילוב עם תחושת הקלילות שלא מעייפת אותי לאורך זמן ממושך. תוסיפו לזה טווח רעש די מינימלי עם כל הקלקה, והחוויה לא פחות ממושלמת עבור מי שלא מחפש את הרעש הכה ייחודי הזה.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
Steelseries Apex 7 TKL/אתר רשמי, Steelseries

השילוב של הסוויץ' האדום וגובה נקודת ההקשה הנמוך של המקלדת, הוביל אותי לקצב הקלדה כה מהיר שמוביל להקשות כפולות וטעויות כתיבה שאם מקלדות "איטיות יותר" אני חווה לעיתים רחוקות יותר. אין ספק שצריך תקופת הסתגלות למהירות החדשה.

כאשר נעבור לתוכנה הנלווית של המקלדת, ה-Steelseries GG, אנו נמצא מספר אפשרויות די רחב: התוכנה מאפשרת למשתמש להתאים את התאורה האחורית של המקלדת עבור כל כפתור באופן בודד או לכוון את כל 84 הכפתורים באופן אחיד, ניתן לשנות את תפקוד על אחד מכפתורי המקלדת, וניתן להלקיט את כפתורי המקרו (קיצורי הדרך) גם באופן ישיר דרך התוכנה עצמה. התוכנה מאפשרת ליצור כמות בלי נגמרת של פרופילים שונים ומגוונים, אך על גבי הזיכרון הפנימי של המקלדת ניתן ניתן לשמור עד חמישה פרופילים להחלפה מהירה ומידית.

יתרון אחד עצום (עבורי) שניתן למצוא רק במקלדות של Logitech ושל Steeleseries, מתאפיין בעובדה ששתי היצרניות תומכות במחשבי המק של אפל עם תוכנות אביזרי הגיימינג הנלוות שלהן. מנוע הגיימינג של SteeleSeries, ה-GG, עובד באופן מלא לחלוטין ובצורה די חלקה גם על גבי Mac וגם על ווינדוז, גם שאם אתם עובדים על מחשבי מק, ומשחקים על ווינדוס ורוצים מקלדת אחת לשני העולמות, ה- Apex 7 TKL לחלוטין מסמנת עוד וי עבורכם.

Steelseries Apex 7 TKL. Steelseries, אתר רשמי
Steelseries Apex 7 TKL/אתר רשמי, Steelseries

לסיכום

ה- Apex 7 TKL היא מקלדת גיימינג מהטובות ביותר שזכיתי להשתמש, ומדובר במקלדת שהפכה לקבועה שלי בעמדת העבודה הביתית שלי, ומדובר במקלדת מרשימה לחלוטין שעונה על כל הדברים שאני מעוניין: היא נראית טוב ומספקת תאורה אחורית מרשימה למדי, מספקת את חווית הקלדה מהירה ביותר שמגבירה את הספק העבודה שלי, וגם מאפשרת לי להגיע ביצועים מהשורה הראשונה בזירת הקרב ובכל סגנון משחק שאני משחק.

המחיר הממוצע לצרכן עומד על 649 שקלים חדשים ,ומדובר בחבילה די מושלמת ביחס למחיר: אם אתם רוצים להשקיע במקלדת שתסמן וי על כל אחד מהקריטריונים שלכם (ואינה צריכה להיות אלחוטית) ובמקביל לא תקרע לכם את הארנק לחלוטין, אני חושב שזו המקלדת שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully