וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הלאה? עסקת מיקרוסופט ואקטיוויז'ן-בליזארד

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 19:45

ההכרזה המטלטלת השאירה את עולם הגיימינג בהלם ועם כל כך הרבה שאלות ותהיות. ננסה לענות על העיקריות שבהן

ממש לפני מספר שעות נחשפו אחת הידיעות המטלטלות ביותר בעולם הגיימינג: מיקרוסופט רכשה את אקטיוויז'ן-בליזארד. עזבו רגע שמדובר ברכישה הגדולה ביותר בתעשיית הגיימינג עד היום (68.7 מיליארד דולר. לא צחוק).

אחת מחברות הגיימינג הגדולות ביותר בתעשייה נרכשה על ידי התאגיד הענק שמחזיק בין השאר גם את חטיבת האקס בוקס ויהיה כפוף לו. אז איך הגענו לפה, מה בעצם העסקה הזו אומרת ואיך היא תשפיע על תעשיית הגיימינג, שאם לומר בלשון המעטה, עברה חתיכת רעידת אדמה בגלל ההכרזה?

אקטיוויז'ן-בלזיארד מצטרפת למשפחת מיקרוסופט וחטיבת אקס בוקס

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

נתחיל מההתחלה

זה לא סוד שאקטיוויז'ן-בלזיארד נמצאת בצרות במשך כבר תקופה ממושכת. החברה מתמודדת עם האשמות כבדות וכתבי אישום על הטרדות מיניות, אפליות על רקע מגדרי והטרדות מיניות בחברה. בסופו של דבר הסתבר שכל הדרג הבכיר בחברה היה מודע לכל הבלגן שהתנהל, ודאג לטייח ולהצניע את המצב, ואם כל זה לא הספיק - העובדים דרשו מבובי קוטיק, המנכ"ל, להתפטר מתפקידו.

על אקטיוויז'ן-בליזארד קיים לחץ מתמשך כבר תקופה: בין אם מדובר בנזק התדמיתי, בתביעות השונות ובביקורת המתמשכת על ההתנהלות שלה כחברה. ועוד לא דיברנו בכלל על כך שגם המותגים שלה מאבדים מהתשבוחות שספגו לאורך שנים. השקות בעייתיות לקול אוף דיוטי או לחידוש של World of Warcraft, הכרזה לדיאבלו לפלאפון - רק תבחרו. ביקורת שלילית נשמעת על החברה כבר כמה שנים טובות.

נדחקת לפינה

הלחץ והביקורת בתעשייה הגיע לא רק מבתי המשפט, מאיגודי העובדים, מהעיתונות או מהשחקנים. הוא הגיע גם מבעלי המניות של קוקה קולה, שדרש מלהסיר את בובי קוטיק מתפקידו כדירקטוריון של חברת קוקה קולה העולמית. כן, למי שלא יודע, קוטיק חילטר בשני תפקידים כל כך מהותיים במקביל. בסופו של דבר הגענו למצב שכל כך הרבה רשויות פדרליות וארגונים בוחנים את אקטיוויז'ן-בליזארד תחת זכוכית מגדלת.

מדובר בצעד מאוד הגיוני עבור מיקרוסופט, שמצידה רואה את המצב שאליו נקלעה החברה, והיא קופצת על ההזדמנות. מהצד של אקטיוויז'ן-בליזארד מדובר בהזדמנות לנסות להציל את עצמה ולהצליח לשקם את השם שלה בעתיד. אולי אחרי שמיקרוסופט תבצע "ניקוי אורוות" - מהלך שחייב להילקח בחשבון בעתיד אם מיקרוסופט רוצה למתג מחדש את אקטיוויז'ן בליזארד. ומי יודע? אולי קוטיק יודיע על עזיבה בעצמו בעוד מספר חודשים.

פיל ספנסר התייחס בעצמו לפני מספר חודשים לאישומים וההטרדות השונות ואף הוציא מייל לעובדי מיקרוסופט שם נטען כי החברה תשקול את צעדיה העתידיים עם אקטיוויז'ן-בליזארד. ספנסר טען בין היתר שהוא אמנם לא יכול למתוח ביקורת על אקטיוויז'ן-בליזארד בגלל שגם מיקרוסופט עמדה בפני האשמות דומות - אך הם "שינו את אופן ההתנהלות העסקית עימם".

אין שום ספק שתהליך המשא ומתן הזה מתקיים כבר מספר חודשים, וככל הנראה אותם אמירות נועדו ליצור נקודות לחץ נוספות על אקטיוויז'ן-בליזארד ולדחוק אותם לפינה - רק כדי שיוכלו לבצע את הרכישה. אקטיוויז'ן-בלזיארד יכלה בקלות לבצע "מכירת חיסול", למכור את המותגים שלה, ולקפל את העסק וללכת הביתה. אבל הרכישה של מיקרוסופט מאפשרת לכל המותגים של החברה לעבור לתאגיד גדול בהרבה יותר, שבשנים האחרונות החל לבצע מהפך רציני והפך להיות ה-ר-ב-ה יותר נגיש עבור השחקנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיל ספנסר. אקס בוקס, אתר רשמי
דחק את אקטיוויז'ן-בליזארד לפינה? פיל ספנסר, מנכ"ל חטיבת אקס בוקס במיקרוסופט/אתר רשמי, אקס בוקס

שחר של יום חדש בתעשייה

דוגמאות בולטות הן נגישות לשחקני המחשב, תאימות לאחור, שירותי ענן מתקדמים, ובואו לא נשכח כמה שירות ה-Game Pass שינה את הפנים של התעשייה, והוכיח שהכוח של החברות הגדולות הוא לאו דווקא במספר יחידות הקונסולה שמכרו, אלא בכמות המשתמשים שגם צורכת את השירותים השונים באופן קבוע. עובדה שסוני עובדת על שירות מתחרה משלה שלפי שמועות בתעשייה, אמור להחשף בחודשים הקרובים.

משמעות הדבר היא שמיקרוסופט יכולה להפוך את כל המשחקים של אקטיוויז'ן-בליזארד, שכוללים מותגים מוצלחים ופופולאריים במיוחד כמו קול אוף דיוטי, דיאבלו, World of Warcraft, Overwatch ועוד כל כך הרבה - לבלעדיים. זה אומר שכל אותם משחקים יהפכו לאקסקלוסיביים עבור מיקרוסופט והשירותים שהיא מציעה, ביניהם גם ה-Game Pass, שמוצע עבור שחקני האקס בוקס והמחשב האישי.

Game Pass. מיקרוסופט, אתר רשמי
שירותים שמיקרוסופט החלה לספק בשנים האחרונות שינו את התעשייה/אתר רשמי, מיקרוסופט

תוסיפו את העובדה שמיקרוסופט רכשה בשנה שעברה את בת'סדה, ומדובר בחתיכת מכה לסוני. בסופו של יום מדובר בכמה מהכותרים הפופולאריים ביותר בעולם הגיימינג. אתם באמת יכולים לדמיין עולם שבו קול אוף דיוטי לא זמין יותר על הפלייסטיישן? זה פשוט מטורף.

ההשלכות האמתיות של העסקה הזו ימשיכו להתגלות עבורנו בשבועות והחודשים הקרובים, ומדובר באחת הידיעות המרעישות בתעשייה עד היום. לא כל יום קורה שתאגיד ענק רוכש חברת ענק שעד היום חשבנו שאין לה מחיר והיא תישאר "עצמאית". דבר אחד בטוח: זה יום חדש לתעשיית הגיימינג, ויתכן מאוד שרגע היסטורי לצרכנים ולעובדים שהתאגדו והציפו את הבעיות בהנהלה שככל הנראה הובילו לרכישה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully