וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nuraphones: חווית השמע שמותאמת אישית עבורכם

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 11:52

האזניות האלחוטיות החכמות שבוחנות את הרגלי השמיעה של כל משתמש בנפרד ומתאימות לכל סיטואציה: בחוץ, במשרד, ובזמן משחק

למרות הפופולריות ההולכת והגוברת של אוזניות הגיימינג של חברות הטכנולוגיה הגדולות והתקדמות באיכות המוצרים תחת הקטגוריה הזאת, עדיין קיימת מעין סטיגמה כזו בקרב קהילת חובבי האודיו שאוזניות גיימינג הן אוזניות נוחות, בעלות גימיקים מעניינים, וכחבילה הן אמורות לספק חווית All-In-One.

אולי במקרים של הקלטה ושמיעת סאונד הם אולי יספקו את הסחורה, אך אי אפשר להתווכח שאוזניות איכותיות "רגילות" יספקו חווית סאונד טובה בהרבה גם כאשר נרצה לשמוע מוזיקה וגם כאשר נרצה להשיג יתרון תחרותי בזמן משחק במשחקים תחרותיים כאלה ואחרים.

אחרי מספר שנים של חשיפה הולכת וגדלה בקרב קהילת מבקרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם היוטיוב כמו Unbox Therapy, Flossy Carter, ומספר אתרי טכנולוגיה, בשבועות האחרונים חברת הטכנולוגיה האוסטרלית Nura ומוצרי הסאונד המסקרנים שלה הגיעו לארץ לראשונה באופן רשמי.

לשמחתי הרבה, זכיתי לבדוק את סט הגיימינג הייחודי שלה הכולל את האוזניות החכמות בעולם (ככל הנראה), ה-Nura וכבל הגיימינג המיוחד שלהם, ואני יכול רק לציין שהאוזניות קלקלו אותי, כי למרות כמה דברים לא אופייניים שבדרך כלל עלולים להוריד מחוויית השימוש באוזניות שכאלו, אני פשוט לא יכול להפסיק להשתמש במוצר. וזה פשוט הגיע למצב שבת הזוג שלי רוצה להרוג אותי.

Nura. Nura, אתר רשמי
Nura/אתר רשמי, Nura

קודם כל, הסבר קצר

אוזניות ה-Nuraphone הן אוזניות מאוד מוזרות ומיוחדות. הן פותחו כקיקסטארטר (המצליח ביותר באוסטרליה) שהקימו רופא ומהנדס סאונד אוסטרלים שלקחו את מנגנון בדיקת השמיעה מעולם הרפואה ואיכשהו הצליחו להכניס אותו בתוך סט אוזניות אלחוטיות.

האוזניות שולחות גלי קול בתדרים שונים שנכנסים אל תוך אוזני המשתמש, ועל קצה האוזניות קיימים מיקרופונים קטנים שקולטים בחזרה את תדרי הסאונד שחזרו מאוזני המשתמש, ועל פי חתימתם של אותם תדרים, האוזניות יודעות לקבוע איך אוזני המשתמש אוהבים לשמוע מוזיקה.

נכון, זה נשמש סופר גימיקי, ונורא "עתידני" אבל אני יכול להגיד שאני בחיים לא חוויתי חוויית סאונד כל כך כיפית בעבר, ועל כך ארחיב בהמשך.

הנקודה השנייה הכה מוזרה באוזניות, היא הדרך בה המשתמש עונד את האוזניות, והן האוזניות ההיברידיות הראשונות שאני נתקלתי בהן בחיי. זה אומר שהן גם קשת מעל האוזן (Over Ear) וגם בתוך האוזן (In Ear) בו זמנית.

מהנדסי האוזניות הלכו על המבנה ההיברידי על מנת לשלב את מנגנון בדיקת השמיעה שחייב לעבור במכשיר היושב בתוך אוזני המשתמש, וגם באופן שמשפר את חוויית הסאונד, מכיוון שהעיצוב מאפשר ל-Nuraphone להפריד את הדרייבר של האוזניות לשני רמקולים נפרדים, אחד לתדרים הגבוהים והבינוניים (טוויטר), ואחד לתדרים הנמוכים ולבסים (סאבוופר), ושני הרמקולים נפגשים ביחד בתוך תעלת הסיליקון שנכנסת לתוך האוזן, מה שיוצר חווית סאונד פשוט עוצמתית לחלוטין.

עיצוב האזניות

מבחינה אסתטית האוזניות נראות פשוט מעולה, האוזניות משלבות מתכת ברוב חלקי האוזניות עם סיליקון איכותי, כך שאין שום פלסטיק הנראה לעין, וטוב שכך עקב מחירן הגבוה למדי של האוזניות. כריות האוזניות עשויות מסיליקון איכותי נורא, שמרופד בתוכו במעין כריות גמישות ונוחות למדי לאוזן.

למרות החומרים האיכותיים של האוזניות, כשנעבור לחלק הפנימי של כריות האוזן, שם נמצא את טיפ הסיליקון שנכנס אל תוך האוזן שלנו, אני חייב לומר שהפעמים הראשונות שענדתי את האוזניות על ראשי, לקח לי זמן למצוא את הנקודה המושלמת בה האוזניות יושבות כמו שצריך.

מתאם הסיליקון שמגיע מחובר אל האוזניות באופן די מוזר הוא המתאם הגדול ביותר שנמצא באריזה, וגם מתאם המדיום גדול באופן משמעותי מכל מתאם במידה "מדיום" שניסיתי בחיי. לבסוף הלכתי על המידה הקטנה ביותר, ולאחר כמה ניסיונות והתאמות הצלחתי למצוא את הנקודה בה אני מצליח להתעלם מאפקט ה"חדירה" הכה ייחודי (אפילו מוזר), וכעת אני יכול לשים את האוזניות ללא הפרעה.

מבחינת אריזת האוזניות אנו נקבל קייס בד אלקנטרה נעים למגע, אך די עדין ולא שומר במיוחד (למעט שריטות), כבל הטענה + כבל AUX על מנת לחבר את האוזניות באופן אנלוגי לכל מקור סאונד שנבחר, וכמובן באריזה נפרדת (ובתוספת תשלום) נוכל למצוא את כבל הגיימינג המצוין.

אז אחרי שנגעתי בעיצוב האוזניות, הגיע הזמן להרחיב למה האוזניות האלה הפכו להיות האוזניות האהובות עליי, למוזיקה, לסרטים, לגיימינג ולכל השאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Nura. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
Nura/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

האזניות שמתאימות את עצמן אליכם

ברגע שהמשתמש שם את האוזניות על ראשו בפעם הראשונה, עליו לחבר את האוזניות למכשיר סלולרי בעזרת בלוטות', ואז לפתוח את האפליקצייה הייחודית של ה- Nuraphone. על גבי המסך אנחנו נקבל הסבר על מבחן הסאונד שעלינו לבצע על מנת להתאים את האוזניות לאוזן שלנו. אחרי שהמשתמש מכוון את מיקום האוזניות על ראשו, מבחן השמיעה יתחיל, וייקח לו בערך שתי דקות על מנת להסתיים.

בסיומו, המשתמש שומע שיר כלשהו שהחברה בחרה, ותחילה השיר יתנגן תחת הגדרת חתימת הסאונד הניטרלית של האוזניות, שנשמעת גנרית לחלוטין (ואפילו משעממת ולא כזאת איכותית) אך לאחר 15 שניות בערך נחשף בפני המשתמש כפתור ההגדרה המותאמת אישית, ואני חייב להגיד לכם, שלמרות הציניות שניגשתי איתה למבחן, ואחרי לא מעט סרטונים שראיתי שממחישים את הפתעת המשתמשים - גם אני פשוט נדהמתי.

פתאום השיר נשמע אחרת לחלוטין, הכל נשמע הרבה יותר צלול, הצלילים הבינוניים נשמע כל כך נעימים ולא חורקים, והבס, אוי הבס, פשוט לא מהעולם הזה. אם אתם חובבי בס, אלא האוזניות הכי מטורפות שתשמעו. פשוט כך.

אחרי שהאזנתי לשיר שמתנגן בסיום, עברתי לשמוע כמה שירים בפלייליסט שלי, ושוב פשוט לא האמנתי למה שאני שומע. בנוסף, אם אתם משתמשי אנדרויד, האוזניות תומכות בקידוד הבלוטות' המתקדם - APTX HD שמאפשר לכם להזרים לאוזניות קבצי סאונד HI-RES באופן כמעט מלא, שמצליח לספק חווית סאונד הקרובה כמעט לחלוטין להאזנה עם כבל.

Nura. דודי קריחלי, אתר רשמי
Nura/אתר רשמי, דודי קריחלי

אז איך כל זה מתקשר לגיימינג אתם שואלים?

ב-Nura עיצבו את האוזניות כך שהגדרות המשתמש המתבצעות באפליקציה נשמרות על גבי האוזניות גם במצב האזנה אנלוגי (עם כבל), כך שכשנחבר את כבל הגיימינג הייחודי, נוכל לקבל את חוויית הסאונד הכה עוצמתית וייחודית, גם בזמן המשחק. ותנו לי להגיד לכם, שכאשר חיברתי את ה- Nuraphone למחשב עם כבל הגיימינג, חתימת הסאונד המדהימה והכה ייחודית הורגשה במלואה.

כל פיצוץ נשמע כאילו הוא יצא מסרט של מייקל ביי, כל כדור, וכל צעד נשמעים כה ברורים וצלולים, וחברים טוענים שהם בחיים לא שמעו את הקול שלי באופן כה צלול וברור, עד כדי כך שהם שאלו אם קניתי מיקרופון חיצוני.

למרות שהאוזניות לא מספקות אפשרות להפעיל מצב סראונד תוכנתי כמו אוזניות הגיימינג האחרות בשוק, ה- Nuraphone מתעלות על כך בעזרת במת האזנה מרשימה למדי, ודרייברים כה איכותיים שהם פשוט מספקים את חוויה נקייה ואיכותיות שמתאימה את עצמה מחדש עבור האוזניים של כל משתמש שעונד אותם על ראשו.

אם נשלב את זה עם האפשרות להפעיל את מצב בידוד הרעשים המרשים למדי שפשוט מבטל כל סאונד חיצוני שעלול להפריע לחוויית המשחק, מדובר בחוויית סאונד שממש מכניסה אותך לתוך זירת הקרב.

אז אחרי כל הפרגונים, גם ה-Nuraphone הן לא מוצר מושלם, ולמרות שהצלחתי למצוא את נקודת הנוחות עם אני עדיין חושב שהן מצריכות תקופת הסתגלות. בנוסף, האוזניות אינן נטענות עם כבל USB-C, או אפילו חיבור מיקרו USB, אלא האוזניות משתמשות בחיבור מותאם אישית, כך שאם במקרה איבדנו את כבל ההטענה, אנחנו מחויבים לקנות כבל נוסף.

Nura. דודי קריחלי, אתר רשמי
כבל הגיימינג שישלים לכם את החוויה/אתר רשמי, דודי קריחלי

ולקינוח, המחיר

ה-Nuraphone אינן אוזניות זולות בכלל. 1475 שקלים, וביחד עם כבל הגיימינג שעולה 249 שקלים, החבילה כולה עולה 1750 שקלים. האוזניות אמורות לספק את חווית הסאונד הטובה ביותר, וטכנולוגיה מרשימה, ואני יכול לומר בפה מלא שהן אכן האוזניות האיכותיות ביותר שיצא לי להשתמש בהן (בהשוואה לסוני XM3 המפורסמות, או ל-ARCTIS PRO + DAC המעולות).

אז כשאני לוקח את כל זה בחשבון, האוזניות אכן מצדיקות את מחירן הגבוה מאוד, ומדובר בהשקעה של ממש שמיועדת למי שמחפש זוג אוזניות אחד שישמש אותו לכל הצרכים שלו: בדרך לעבודה, במשרד, במטוס, בזמן משחק, ובזמן שיחות זום לעבודה.

Nura. דודי קריחלי, אתר רשמי
Nura/אתר רשמי, דודי קריחלי

לסיכום

ה-Nuraphone העבירו אותי חוויה רגשית של ממש. האוזניות פשוט היממו אותי באיכות הסאונד שהן מספקות, העובדה שהן משמשות אותי כאוזניות אלחוטיות בזמן האזנה למוזיקה, בדרכים, או כשאני לוקח אותם איתי למשרד, ואז הופכות למפלצות גיימינג ברגע שאני מחבר אותן למחשב או לקונסולות המשחק שלי. זה הפך אותן לכלי בלתי נפרד מחיי היום יום שלי, ואני לא רואה את עצמי מצליח לחזור לאוזניות הקודמות שלי (מישהו מעוניין לרכוש סוני XM3 מיד שנייה?).

נכון שמדובר בהשקעה של ממש, שאמנם לא מתאימה לכל כיס, אך אם אתם מחפשים את האוזניות הטובות ביותר שמתאימות את עצמן לכל סוג של מאזין והאזנה, אלו חד משמעית האוזניות עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully