וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתחת PUBG תובעת את אפל, גוגל ו-Garena על משחק מתחרה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 14:18

מפתחת הבאטל רויאל מאשימה את החברות בהעתקה בוטה ובהפצת משחקי המובייל Free Fire ו-Free Fire Max, ומגישה מכתב תביעה

חברת KRAFTON שיצרה את משחק הבאטל רויאל Player Unknown's Battlegrounds (או בקיצור, PUBG) הגישה במהלך השבוע כתב תביעה נגד המפתחת הסינגפורית Garena, שאחראית על המשחקים Free Fire והמשכו Free Fire Max למובייל, ומאשימה אותם בהעתקת המשחק באופן בוטה.

KRAFTON ציינה בכתב התביעה גם את חברות אפל וגוגל על כך שהפיצו את המשחקים למרות כי ידעו שמדובר בחיקוי והעתקה בוטה, והן מצידן סירבו להסיר את המשחקים מהפלטפורמות שלהן. גם פלטפורמת יוטיוב שבבעלות גוגל מוזכרת בכתב התביעה, על כך שאיחסנה סרטוני משחקיות ופרסום של Free Fire ומשחק ההמשך שלו.

הטענה היא שמשחקי Free Fire מבוססים על אותו מודל חינמי הכולל רכישה בחנות הדיגטלית ולכאורה "הרוויחה על גב ההצלחה של PUBG כמאות מיליוני דולרים במשך השנים".

בכתב התביעה נכתב: "שני המשחקים המדוברים, Free Fire ו-Free Fire Max מעתיקים באופן בוטה היבטים רבים הלקוחים ישירות מתוך PUBG. זה כולל את תחילת המשחק הייחודית שבה השחקנים קופצים ממטוס, מבנה המשחק, אפשרויות כלי הנשק השונים, חפצים, מיקומים, והבחירות הויז'ואליות הכוללות טקסטורות במשחק."

היבטים נוספים שלטענת KRAFTON מועתקים הם תפריטי המשחק והאייטמים השונים המוצגים בחנות הדיגיטלית כמו המחבת המפורסמת, או השימוש במשפט "Winner Winner Chicken Dinner" שמזוהה עם PUBG.

במידה ובית המשפט יפסוק לטובת KRAFTON בתביעה זה עלול לגרום למצב בו גוגל ואפל יצטרכו לבחון לעומק משחקים ואפליקציות שעולות לחנויות הדיגיטליות שלהן, ולבדוק שלא מדובר בחיקויים או העתקות בוטות.

PUBG LAWSUIT. KRAFTON, אתר רשמי
משחק בהשראת PUBG או העתקה בוטה?/אתר רשמי, KRAFTON

המשחק PUBG זכה בשבוע שעבר להשקה מחודשת והוא הפך לראשונה למשחק חינמי עבור שחקני הקונסולות והמחשב, וכתוצאה מכך לעלייה משמעותית במספר השחקנים במהלך סוף השבוע האחרון.

מהצד השני היו קיימים גם מספר שחקנים שזעמו על ההחלטה להפוך את המשחק לחינמי לאחר ששילמו עליו מחיר מלא, ושלחו ל-KRAFTON בקשות להחזר כספי. חשוב לציין שהחברה מצידה לא הזניחה את אותם שחקנים ששילמו במקור, והם יקבלו גישה חודשית לבונוסים ואייטמים בתוך המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully