וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיובר יצר אביזר שמאפשר לשחק ב-PS5 עם יד אחת

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 9:19

מתחבר לשלט ה-DualSense ומסוגל להנגיש את חווית המשחק גם עבור שחקנים קטועי גפיים

במהלך השנים האחרונות החברות הגדולות עושות כל שביכולתן על מנת להנגיש את הקונסולות עבור שחקנים בעלי מוגבלויות. סוני לדוגמא, החלה לאפשר לחלק מהמשחקים הבלעדיים שלה, (כמו The Last of Us) לשחק עם מבחר עצום של אפשרויות בתפריט הנגישות שלה (Accessibility Menu) שיכול לאפשר גם לשחקנים לקוי ראייה לשחק וליהנות באמצעות התאמות שונות. ויש עוד דוגמאות ואפשרויות רבות.

The Last of us 2. סוני, אתר רשמי
המשחק The Last of Us Part II הציג נגישות שלא הייתה זמינה בעבר עבור שחקנים בעלי מוגבלויות/אתר רשמי, סוני

אז למרות שסוני עוד לא פיתחה אביזר רשמי שיעזור לשחקני קטועי גפיים לשחק בקונסולה שלה, יוטיובר בשם Akaki Kuumeri החליט להרים את המושכות: הוא לקח את שלט ה-DualSense של הפלייסטיישן 5 ויצר אביזר המאפשר לשחקנים לשחק בקונסולה עם יד אחת בלבד.

האביזר למעשה מתלבש על שלט ה-DualSense ומציע מנגנון תמיכה שעוזר לשחקנים לשלוט בסטיק, בנוסף לכפתורי החצים ב-D-pad ואפילו כפתורי ה-L1\L2. היוצר אפילו הדגים בסרטון כיצד ניתן לבצע מהלכים מסובכים במשחקי יריות שדורשים מהשחקנים ללחוץ על L2 ואז על R2 על מנת לירות.

Kuumeri מדגים בסרטון כיצד ניתן לשחק משחקים כמו GTA V, יאקוזה, It Take Two ורוקט ליג באמצעות האביזר השימושי ומסביר כיצד ניתן להלביש אותו על השלט. Kuumeri הדפיס את האביזר באמצעות מדפסת תלת מימדית, וגם העלה את העיצוב לרשת שזמין להורדה חינמית לנוחיות המשתמשים.

one hand controller. Akaki Kuumeri, צילום מסך
one hand controller/צילום מסך, Akaki Kuumeri
one hand controller. Akaki Kuumeri, צילום מסך
Kuumeri משחק ב-GTA V באמצעות האביזר/צילום מסך, Akaki Kuumeri

מיקרוסופט מצידה פיתחה את ה-Adatpive Controller - בקר שליטה מיוחד לקונסולות האקס בוקס המאפשר לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, מוגבלויות וחסרי יכולת לשחק וליהנות ממשחקיה.

xbox adaptive controller. מיקרוסופט, אתר רשמי
ה-Adaptive Controller של מיקרוסופט/אתר רשמי, מיקרוסופט

אז למרות שהמתאם לא נחשב למוצר רשמי של סוני, אביזרים שכאלו הם בדיוק מה שנדרש מהחברות הגדולות על מנת שיוכלו להתגבר על המכשולים ולהנגיש את הקונסולות והמשחקים שלהם עבור כולם, כולל לשחקנים בעלי מוגבלויות שונות.

כאמור, תפריט הנגישות של The Last of Us איפשר לראשונה גם לשחקנים כבדי ראייה לשחק במשחק AAA של סוני, ומדובר בצעד חשוב שאיפשר נגישות שלא הייתה זמינה בעבר עבור אותם גיימרים. אתם מוזמנים לצפות בתגובה של סטיב סיילור, גיימר כבד ראייה, ולראות כמה התמיכה הזו חשובה עבור אותם שחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully