וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גבול לחוצפה: הצ'יטרים בקול אוף דיוטי מתגרים באקטיוויז'ן

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 14:59

קבוצת שחקנים שהצליחה לפרוץ את מערכת האנטי צ'יטים (RICOCHET) ב-Warzone החליטה להתגרות במפתחים והשחקנים בצורה ישירה

תופעת הצ'יטרים (רמאים) במשחקי רשת כמו קול אוף דיוטי היא אחת מהתופעות המכוערות ביותר שקיימות במשחקי רשת, והם משתמשים בתכנות שונות המאפשרות להם לרמות במגוון דרכים המעניקים להם יתרון לא הוגן בזמן משחקי הרשת השונים.

במהלך החודשים האחרונים חברת אקטיוויז'ן שיחררה לא רק את המפה החדשה לקול אוף דיוטי וורזון, אלא גם את "RICOCHET", תכנת האנטי-צ'יטרים שפועל ברמת הקרנל (Kernel) של המחשב שנועדה למגר את התופעה. ברובה היא צלחה במשימה ומרבית הצ'יטרים נעלמו משרתי המשחק מאז ששוחררה, אך עדיין קיימים כמה שחקנים שהצליחו להשתחל בין הפרצות ולהמשיך ולהרוס את החוויה של השחקנים.

אותם צ'יטרים כבר לא מנסים להשפיע ולהרוס רק את חוויית המשחק של השחקנים הפשוטים, וחלקם מנסים לתפוס את תשומת ליבם של אקטיוויז'ן ו-Raven (שאחראיות על הפצת ופיתוח המשחק) ולהתגרות בחברות באופן ישיר בשלל דרכים על כך ש-RICOCHET לא סיפקה את התוצאות והם עדיין מצליחים להכנס לשרתים של קול אוף דיוטי Warzone.

RICOCHET החלה לפעול בתחילת דצמבר 2021

משתמש ברדיט בשם JimShirls פירסם פוסט ברשת בו הוא נתקל בקבוצה שחקנים שהזדהתה באופן ישיר בתור קבוצת צ'יטרים, ואפילו לא ניסתה להסתיר זאת. השחקנים בקבוצה נתנו לעצמם כינויים כמו "YesImHacking" (כן-אני-פורץ-למשחק) ו-"ITz-NoT-LUCK" (זה-לא-מזל), בזמן שהשחקן השלישי שינה את סמל הקלאן שלו ללוגו של חברת Raven Software. נראה שהצ'יטרים לא רצו שרק השחקנים בשרת ידעו שהם נוכחים ומרמים, אלא גם המפתחים עצמם.

call of duty cheaters. JimShirls, צילום מסך
קבוצת השחקנים שזוהתה כצ'יטרים בפוסט ברדיט/צילום מסך, JimShirls

JimShirls פירסם גם את הסטטיסטיקות במהלך המשחק של קבוצת הצ'יטרים, ומספר ההריגות שלהם הגיע לכ-70 הריגות, ושחקנים ששיחקו בקול אוף דיוטי יודעים שזהו מספר כמעט בלתי אפשרי לביצוע בלי שימוש בצ'יטים.

הפוסט הוסר ברדיט במהלך כתיבת שורות אלו, בזמן שהאדמין של הקבוצה מסר: "הפוסט הוסר. אנו לא מעוניינים שרדיט תעניק פרסום חינם לכל מי שיש לו יותר מידי זמן פנוי. דווחו על אותם שחקנים כדי שקבוצות המפתחים יוכלו לבדוק את הנושא".

call of duty cheaters. reddit, צילום מסך
הפוסט ברדיט הוסר לאחר מספר שעות/צילום מסך, reddit

עד היום שחקנים שזוהו כצ'יטרים הורחקו, אך מכיוון ומשחקים כמו קול אוף דיוטי Warzone נחשבים למשחקים חינמיים, דבר לא עוצר את הצ'יטרים מלפתוח חשבון משתמש נוסף תחת מייל חדש שנפתח במיוחד. זה למעשה מציב את המפתחות במין משחק של "חתול ועכבר" בו הם אמנם חסמו משתמש אחד, אך חמישה חשבונות נוספים המזוהים כצ'יטרים נפתחו במקום.

מערכת ה-RICOCHET היא תכנת האנטי צ'יטים של אקטיוויז'ן רצה ברמת ה-Kernel של המחשב, זה למעשה אומר שהשחקנים מאפשרים לאקטיוויז'ן גישה למפרט המחשב של השחקנים. גישה כזו לנתונים מאפשרת לאקטיוויז'ן לבודד את השחקנים שמרמים לפי מפרט המחשב שלהם, החל ממעבד, כרטיס מסך ופריטים שלא בהכרח יוכלו לזייף או להחליף. עד היום אקטיוויז'ן ציינה כי השביתה כ-900,000 חשבונות שתוייגו כצ'יטרים.

נראה שלמרות המערכת החדשה עדיין קיימים מספר צ'יטרים בודדים ברשת שהצליחו לעקוף אותה ולהריץ תכנות צ'יטים בקול אוף דיוטי. מדובר בתופעה שככל הנראה לעולם לא תוכל להעלם באופן מוחלט מהרשת, מכיוון ובכל מערכת שנבנית ומפותחת קיימות פירצות אבטחה שהאקרים וצ'יטרים יודעים לנצל.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully