וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום נפלא לנשים בתעשיית הגיימינג": התביעה של Riot

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 12:57

פיצויים בסך: 100 מיליון דולר: זהו הסכום שאותו תשלם Riot Games לעובדות החברה בהסכם פשרה בתביעה בגין הטרדות מיניות ואפליה מגדרית

חברת Riot Games, המפתחת של משחקי League of Legends ו-Valorant הודיעה השבוע כי היא חתמה על הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה עוד בשנת 2018 על ידי עובדות החברה בייצוג של רשויות מדינת קליפורניה, בגין הטרדות מיניות אפליה מגדרית. כחלק מאותו הסכם Riot תשלם כ-80 מיליון דולר פיצויים לכ-2500 עובדות החברה בעבר ובהווה בגין אפליה מגדרית, הטרדות מיניות ועידוד סביבת עבודה רעילה, בנוסף לעוד 20 מליון דולר על הוצאות המשפט השונות.

הפרשה החלה בשנת 2018 כאשר תחקיר של אתר הגיימינג "קוטאקו" חשף את ההתנהלות והאווירה במשרדי Riot, שקידמה אווירה של סקסיזם והטרדות מיניות, בנוסף לתרבות "אחוות גברים" שעודדה אפליה מגדרית. שנה לאחר פרסום הפרשה ב-2019, הגיעה Riot לפשרה עם חלק מאותן עובדות שתבעו את החברה ופיצתה אותן בעשרה מיליון דולר, אך הייתה זו המחלקה לדיור והעסקה הוגנת במדינת קליפורניה שטענה כי לתובעות מגיע פיצויים גדולים בהרבה - בסך 400 מיליון דולר.

ג'יני האריסון, פרקליטה המייצגת את התובעות מסרה: "זהו יום נפלא עבור הנשים שעובדות בחברת Riot Games ועבור נשים בתעשיית הגיימינג בפרט, שראויות לעבוד בסביבת עבודה ללא הטרדות או אפליה. אנו מעריכים את בדק הבית ש-Riot מבצעת והנכונות שלה לשתף פעולה ולקחת אחריות על אירועי העבר, בנוסף להתחייבות שלה לקדם שוויון בחברה בעתיד".

זו לא הפרשה הראשונה בתעשייה בה נחשף כי חברת גיימינג מתנהלת באופן מחפיר כלפי העובדות שלה: גם בכירים בחברות בליזארד ויוביסופט עומדות בפני האשמות דומות במהלך החודשים האחרונים, ונראה שלאט לאט הבועה בתעשייה מתנפצת בזמן שאנו נחשפים לשינוי שמתבצע מול עיננו, בו החברות כבר אינן יכולות להסתיר את הכביסה המלוכלכת והן נאלצות להתמודד עם ההשלכות.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully