וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסננות רעשים ואלחוטיות: Razer Opus X

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 16:14

אזניות הגיימינג שמספקות חוויה מהנה ומספקת לשחקני המובייל, אך פחות מתאימה לשחקנים המחשב או הקונסולות

עם הצמיחה הדי משמעותית בפופולריות של משחקי וידאו מרובי משתתפים על גבי הסמאטרפונים שלנו, גיימרים רבים שהפכו את הטלפון הנייד שלהם לקונסולת המשחק העיקרית שלהם, העלו את רמת הביקוש של החברות הגדולות להוציא מוצרי גיימינג שיעבדו עם המכשירים הסלולאריים שלהם.

חברת אביזרי הגיימינג הפופולרית, רייזר, שמעה את קריאות קהל שחקני המובייל, והשיקו לאחרונה את אוזניות הגיימינג האלחוטיות החדשות שלהם, ה- Razer Opus X.

ה- Razer Opus X אמורות לסמל את האוזניות עבור כל סוג משתמש, מדובר באוזניות בלטות' בעלות לוק סולידי עליו ארחיב בהמשך, בעלות תקן הבולטות' העדכני 5.0, תמיכה בבידוד רעשים אקטיבי, דרייברים בגודל של 40 מ"מ, אפליקצייה לסמארטפון. בסה"כ נשמע כמו החבילה המושלמת, לא?

ובכן, למרות רשימת הפיצ'רים הדי מפציצה, אני יכול להגיד שלאחר מספר שבועות עם האוזניות, אני חושב שמדובר באוזניות שאמנם כן מספקות את כל אותם הפי'צרים שציינתי מעלה, אך אינן מצטיינות באף אחד מהם.

Razer Opus X. razer, אתר רשמי
Razer Opus X/אתר רשמי, razer

עיצוב

מבחינת עיצוב האוזניות, רייזר לקחו השראה קטנה (בעצם, אולי די גדולה) לדעתי כבר בדגם הקודם והיקר יותר של הסדרה, ה-Razer Opus, מאוזניות מבודדות הרעשים בפופולאריות ביותר אולי היום בעולם, הסוני XM4, וה- Razer Opus X שומרות על אותו לוק באופן כמעט זהה לחלוטין.

גוף האוזניות עשוי מפלסטיק בעל נקודות מעט חזקות יותר שמתוגברות עם אלומיניום, כריות האוזן מעוצבות במעין אליפסה שאמורה להתאים לכמעט כל סוגי האוזניים, קשת האוזניות בעלות אפשרות להתאמה וכוונון גם לאנשים בעלי ראש גדול למדי, ובקצה קשת האוזניות אנו נמצא כרית ריפוד די דקיקה למדי לצערי הרב.

אני חושב שהלוק של האוזניות מתעלה על רוב האוזניות בעלות התווית הנקראת "אוזניות גיימינג", ואני לחלוטין הייתי מרגיש בנוח להסתובב איתם על ראשי בכל מקום אליו אלך, באוטובוס, במטוס, בבית וגם במשרד.

למרות הנוחות שכריות האוזן מצליחות לספק ולמרות הקלילות המפתיעה למדי של האוזניות, אחרי מספר שעות קצה ראשי (הדי גדול יש לציין) החל לסמן את אותותיו, והאוזניות היו חייבות לרדת למעט זמן על מנת לתת לראשי לנוח. מדובר באוזניות שנראות לא פחות ממעולה, ועבור שחקני המובייל, שבדרך כלל לא נכנסים לרצף משחקים ארוך למדי מדובר באוזניות שלחלוטין יספקו את העבודה.

Razer Opus X. razer, אתר רשמי
Razer Opus X/אתר רשמי, razer

ממשק משתמש

מבחינת ממשק האוזניות, ה- Razer Opus X מספקות גישה לכל הפונקציות המשמעותיות ביותר עבור המשתמש: על גבי אוזן ימין של האוזניות אנו נמצא כפתורי ווליום ייחודיים, כפתור פעולה בעל מספר פקודות בהתאם למצב הסמארטפון (שיחה/האזנה למוזיקה) וכפתור ההפעלה של האוזניות משמש גם ככפתור המעביר את האוזניות בין מצבי בידוד הרעשים שלהן.

האוזניות עצמן נטענות בחיבור USB-C (ישׁ!), ומתחברות אך ורק בעזרת חיבור בלוטות', כך שהן מיועדות בעיקר לשחקני המובייל, אך מניסיוני אפשר גם להשתמש בהן גם עם הנינטנדו סוויץ', אך לצערי הרב דיליי הסאונד על גבי הקונסולה של נינטנדו די בולט, כך שלא מדובר בחוויה אופטימלית. אני חושב שלמרות שקהל המיועד של המוצר נמצא בקרב שחקני המובייל, דונגל USB נוסף היה הופך את האוזניות לחבילה מעניינת ומושכת הרבה יותר.

Razer Opus X. razer, אתר רשמי
Razer Opus X/אתר רשמי, razer

ביצועים

מבחינת הביצועים, אני יכול לומר שהאוזניות מצליחות לספק חוויית סאונד די "מפוצצת" (תרתי משמע): ה- Razer Opus X כוונו בצורה שלמרות השמירה עם פרופיל סאונד די נקי ו"פלאטי" בטונים הגבוהים והמרכזיים, הבאס שהדרייברים בגודל ה-40 מ"מ מספקים, הם ההפך הגמור מ"פלאט".

סאונד היריות, הפיצוצים ואירועי אקשן מסיביים סיפק לי מספיק בום כדי להעשיר את חוויית המשחק שלי, אך במקביל מכיוון שהאוזניות הן אכן אוזניות עבור משתמש המובייל, כשנעבור למוזיקה, הבאסים הכה עוצמתיים יכולים להאפיל על החלקים הגבוהים והבינוניים של השירים להם הקשבתי. אם אתם אוהבים שירי ראפ, טראפ, EDM, טראנסים וכו', אלא אוזניות שלחלוטין יעצימו גם את חוויית ההאזנה למוזיקה שלך.

על מנת להפיק את המיטב מבחינת ההתאמה של האוזניות למשחקים עלינו להשתמש באפליקציה הנלווית של האוזניות, שבעזרת הפעלת מצב הגיימינג הייחודי הזה הוא מצמצם את הדיליי עד לרמה שהוא מרגיש כלא קיים.

Razer Opus X. razer, אתר רשמי
Razer Opus X/אתר רשמי, razer

אחת הנקודות היותר החזקות של האוזניות לדעתי נמצאת בחיי הסוללה הלא פחות ממדהימים שהן יודעות לספק למשתמש. רייזר מציינים במפרט האוזניות 30 שעות סוללה עם ווליום די גבוה ומצב בידוד הרעשים האקטיבי (ANC) מופעל, מניסוינו האישי אני יכול להגיד שלדעתי רייזר די לא העריכו את חיי הסוללה כמו שצריך, כי מניסיוני האישי הגעתי לרף ה-40 שעות שימוש, ואני חייב לציין שהופתעתי למדי. כל הכבוד.

אם כבר ציינתי את מצב בידוד הרעשים האקטיבי, לדעתי מדובר בנקודה החלשה ביותר של האוזניות. למרות שהמצב עוזר לבודד את המשתמש מרעשים חיצוניים קטנים בזמן המשחק, אם המשתמש נמצא בביתו או במקומות לא רועשים למדי, מצב בידוד הרעשים לא באמת מצליח לנטרל רעשים חזקים כמו רעשי רכבים, רעשי המנוע של אוטובוסים, ורעשים משתנים חזקים ככלל. מנקודת המבט שלי, עצם העובדה שרייזר הכניסו את הפיצ'ר לאוזניות הזולות והדי נגישות האלו, זה בונוס נחמד, אך לא יותר מזה.

לצערי הרב, גם איכות המיקרופונים של האוזניות לא מספקות ביצועים משכנעים למדי. כאשר השתמשתי באוזניות בזמן ביצוע שיחת (גם בוידאו וגם בשיחה קולית), המיקרופונים אמנם הצליחו יחסית לבודד את רעשי הרקע, כל עוד לא מדובר ברעשי חזקים למדי, אך מבחינת היכולת של האוזניות "לתפוס" את הקול שלי, האנשים איתם ניהלתי את השיחות התלוננו על כך שאני לא ברור במיוחד, הסאונד לעיתים נשמע "לא נקי" ולעיתים אף די חלש.

Razer Opus X. razer, אתר רשמי
Razer Opus X/אתר רשמי, razer

לסיכום

ה- Razer Opus X הן אוזניות מעולות עבור כל אדם שמחפש אוזניות גיימינג טובות עבור הסמארטפון שלו, מדובר באוזניות שמספקות חתימת סאונד מפוצצת למדי שמתאימה למגוון די רחב של אנשים וסגנונות מוזיקה, האוזניות נוחות למדי, ואף נראות טוב מאוד לדעתי, ומשקלן הנמוך בלמדי דואג לכך שהן לא יהוו מטרד לנשיאה בתיק או על גבי הצוואר.

למרות כל הנקודות החזקות, האוזניות אינן מצטיינות באף קטגוריה, והעובדה שהן לא יכולות להתחבר לאף קונסולה משחק בעזרת מתאם USB הופכת אותה ללא רלוונטית לחלק גדול למדי של אנשים שמחפשים אוזניה אחת עבור כל מוצרי הגיימינג שלהם. למרות זאת אם אתם מחפשים אוזניות טובות גם ליום-יום, וגם לסשן קול אוף דיוטי עם החברים או כל משחק מובייל אחר, במחיר מומלץ לצרכן של 449 ש"ח, מדובר באוזניות שיספקו עבורכם חוויה מהנה ואיכותית.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully