וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחברת EA ביטלה משחק רשת מרובה משתתפים של הארי פוטר

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 14:11

עובדת לשעבר חושפת כיצד משחק MMO לא זכה לראות את אור היום בגלל שבכירים בחברה לא האמינו במותג

בזמן שמעריצי הארי פוטר והשחקנים מחכים למשחק Hogwarts Legacy שאמור להשתחרר לקראת סוף שנת 2022, אנחנו מקבלים כעת מידע חדש לגבי משחק ישן שבוטל עוד בתחילת שנות ה-2000, בימים שהזכויות למותג הארי פוטר בעולם הגיימינג היו אצל חברת EA, והיא זו שהפיצה ופיתחה משחקים באותה התקופה.

המידע החדש מגיע מצד קים סאלזר, מי שהייתה אחראית שיווק מותגים בחברת EA בין השנים 2000-2003, שהתראיינה בתכנית הטוויץ' של הסטרימר The Real Brandolorian.

משחקי הארי פוטר בתקופה ש-EA החזיקה בזכויות למותג

Harry Potter Games. EA, צילום מסך
Harry Potter Games/צילום מסך, EA

הסטרימר שאל את קים אילו פרויקטים ניהלה בזמנה שהיא התרגשה לעבוד עליהם אך לא זכו לראות את אור היום, והיא השיבה שאחד מהם היה משחק רשת מרובה משתתפים (Massively multiplayer online game, בקיצור MMO) של הארי פוטר: "פרויקט גדול שאני באופן אישי הייתי מאוד שקועה בו הוא משחק רשת מרובה משתתפים שמבוסס על הארי פוטר. ביצענו את המחקרים ואפילו בנינו בטא. החוויה הייתה אמורה להוות שילוב בין האונליין לעולם האמיתי, ורצינו לשלוח פרסים בדואר לשחקנים שהתקדמו במשחק".

משם המשיכה קים והסבירה כי הפרויקט בוטל בגלל שחברת EA עברה שינויים פנימיים והדרגים הבכירים לא האמינו כי מותג כמו הארי פוטר ימשיך להחזיק ולהיות פופולארי: "ביצענו את המחקרים בשוק והיינו בטוחים בהצלחה של הפרוייקט, אבל הוא בוטל. לטוב או לרע, EA עברה שינויים באותה תקופה והם לא היו בטוחים שהמותג ישמר את ההצלחה שלו מעבר לעוד שנה-שנתיים".

כמובן שזהו לא המצב, ומותג כמו הארי פוטר ממשיך להיות מצליח גם כ-20 שנים לאחר ביטול משחק התפקידים. משחקי MMO מפורסמים כוללים את World of Warcraft, Guild Wars 2 ואפילו New World החדש של אמאזון, ובהתחשב בכך שקים סלאזר עבדה בין השנים 2000-2003 ב-EA, כשנה לפני שהמשחק WOW ראה אור ושלט בשוק (שנת 2004), משחק בז'אנר המתקיים בעולם של הארי פוטר יכול היה להיות מסקרן ומעניין, ולהקדים את זמנו.

מאז אותם הימים הזכויות לפיתוח והפצת המשחקים של הארי פוטר עברו לחברת האחים וורנר וחטיבת מפתחות המשחקים שלה, שעובדת בימים אלו על משחק האקשן-תפקידים Hogwarts Legacy, וישוחרר לקראת סוף שנת 2022. Hogwarts Legacy יגיע למחשב האישי, לקונסולות הפלייסטיישן 4 ו-5, והאקס בוקס וואן וה-Series X\S.

Hogwarts Legacy. WB Games, אתר רשמי
מתוך Hogwarts Legacy/אתר רשמי, WB Games

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully