וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטל: "מחסור השבבים העולמי יימשך עד שנת 2023"

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 18:32

הביקוש ממשיך לעלות ולמרות שמפעלים חדשים יוקמו, ייקח זמן עד שהצרכנים יוכלו לשים את ידיהם על קונסולות הדור הבא או כרטיסי מסך במחיר סביר

אנחנו נכנסים לשנה השנייה בה התעשייה כולה סובלת ממחסור בשבבים, וכל השחקנים שרצו להניח את ידם על קונסולות הדור הבא או כרטיסי מסך חדשים במחיר סביר נאלצים או להמשיך לחכות לירידת מחירים, או להתפשר ולשלם, ולצערנו הרב המצב לא הולך להשתנות בקרוב.

מנכ"ל תאגיד אינטל, יצרנית מערכות המחשוב הענקית, פט גלסינגר, התראיין לאחרונה לאתר Nikki-Asia שם הוא פירט תחזית פסימית במיוחד בו לדעתו המחסור בשבבים ימשך עד לשנת 2023, ובקרוב מאוד יגיע גם השלב בו הוא ישפיע לא רק על תעשיית הגיימינג, אלא על תעשיית הרכב ותעשיות נוספות.

"המחסור בשבבים משמעותי, והוא גדל בכ-5% עוד לפני התפרצות הקורונה, ששיבשה את שרשראות האספקה. הביקוש התפוצץ ל-20% בשנה האחרונה והשיבושים בשרשרת האספקה יצרו פער עצום". בשביל לעמוד בביקוש, באינטל כבר הכריזו כי יקימו מפעלים חדשים בארה"ב ואירופה שיתמקדו ביצור, אך המנכ"ל הוסיף "ייקח זמן להקים את המפעלים הללו בשביל לעמוד בדרישות".

מעבר למחסור בקונוסלות ולמחירים הגבוהים של אלו שכן קיימות בשוק, המחסור משפיע לא רק על הצרכנים אלא גם על החברות הגדולות. רק לאחרונה חברת מיקרוסופט לא הצליחה להשיג קונסולות אקס בוקס Series X חדשות בשביל תחרות Esports של המשחק היילו שארגנה, ונאלצה לתת לשחקנים לשחק בקונסולות פיתוח (Development kit) שמשמשות בדרך כלל רק את המפתחים.

גורמים נוספים בתעשייה כמו ליסה סו, מנכ"לית AMD ופיל ספנסר, מנכ"ל אקס בוקס ציינו בעבר כי המחסור יימשך גם אל תוך שנת 2022 וככל הנראה מעבר. גם סוני הכריזה שהיא תצטרף למאבק והיא תפתח מפעל לייצור שבבים אך הוא יחל לפעול רק בשנת 2024, ואמנם לא מספק פתרון מידי לבעיה, הוא בהחלט יקל על התהליך בהמשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully