וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאסטר צ'יף חזר בייבי: הביקורת ל-Halo Infinite

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 10:46

הבלעדי החדש של מיקרוסופט מחזיר את הסדרה למסלול ומעניק יותר חופש פעולה לשחקנים בזמן הקרב, בנוסף לאקשן מהנה בעולם פתוח שלא מרגיש מאולץ

צפו בטריילר ההשקה של Halo Infinite

Halo Infinite/343 industries, Microsoft Xbox

את סדרת Halo ואת כל ההייפ סביבה פספסתי לאורך השנים ובפועל נכנסתי לכל האקשן רק כשפרצה מגיפת הקורונה והסגר הראשון נכנס לתוקף. היה מבצע נהדר בסטים על המאסטר צ'יף קולקשן, ובדיוק חיפשתי משחק סינגל חדש להעביר איתו את החודש וחצי המאוד ארוך הזה.

פחות או יותר מהרגעים הראשונים של המשחק הראשון התאהבתי בסדרה ובמכניקת הקרב שלה, בסיפור המדע בדיוני שמתאר מלחמה בין בני האדם וה-Covanent שהולך ומתפתח ממשחק למשחק ונהיה יותר ויותר אפי, וכמעט שלא מצאתי תלונות עבור סדרת המשחקים שאני מתבייש לומר, גיליתי את גדולתה באיחור ענק. אבל תבינו אותי, רוב החיים (33) אני שחקן PC עם קונסולת פלייסטיישן כ-Backup לבלעדיים שלה, ומה שאני יכול לשחק עם עכבר ומקלדת - עדיפות בשבילי.

סיימתי את הטרילוגיה המקורית של Bungie כולל ODST (חבילת ההרחבה של HALO 3) ו-Reach (הפריקוול לסדרה המקורית), ופשוט התאהבתי בכל מה שחברת Bungie פיתחה בסדרה הזאת. כשהמושכות עברו לחברת 343 industries דברים קצת השתנו (ואני מניח שאני ממש לא היחיד) ומבחינתי השתעממתי ממשחק כמו Halo 4 והתקשיתי מאוד לסיים אותו, ואת Gaurdians שאחריו החלטתי לדלג.

כשמיקרוסופט הצהירה לראשונה על משחק חדש בסדרה לראשונה מזה שנים וחשפה על הדרך גם גיימפליי טריילר, די התרגשתי ושמחתי לראות ש-Infinite חוזר לנוסחא מבחינת העיצוב, כלי הנשק, האויבים, וכל מה שהפך בעצם את Halo לסדרה כל כך מוכרת ואהובה. הבעיה הגדולה שלאורך השנתיים האחרונות פקדו את המשחק גם לא מעט ידיעות שדיווחו על קשיים בפיתוח ואנשי מפתח שעזבו, אז השאלה הגדולה היא האם הציפייה השתלמה?

Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, 343 industries

עלילה

העלילה של Infinite מציבה את מאסטר צ'יף והשחקנים מול ה-Banished - קבוצת חייזרים מהמשחקים המקוריים שערקה מאימפריית ה-Covanent והחליטה למרוד כנגדה. כבר בסצינת הפתיחה אנחנו צופים במנהיג שלהם, אטריוקס (Atriox), מביס את צבא ה-UNCS על ספינת ה-Infinite ואת המאסטר צ'יף ללא כל מאמץ, ואנחנו מבינים שמדובר באיום רציני על בני האדם ברחבי הגלקסיה.

משם, עלילת המשחק תקפוץ בזמן מספר חודשים קדימה, ואנחנו נחשפים לדמותו של טייס קרב ששרד את אותה מתקפה על ספינת ה-Infinite, שמוצא את גופתו המעולפת של מאסטר צ'יף מרחפת בחלל, ולאחר שהגיבור שלנו יחזור לחיים, הוא יתקל באינטילגנציה המלאכותית החדשה בשם "הנשק" (The Weapon) שמזכירה באופן מחשיד את קורטנה. משם השלושה ימצאו את דרכם אל Zeta Halo, טבעת היילו חדשה שמכילה טכנולוגיות וסודות חדשים שה-Banished מעוניינים להניח את ידם עליהם ולהשיג שליטה בגלקסיה, וכמובן שמטרת המשחק שלנו היא להביס ולעצור את אסטריוקס והצבא החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, 343 industries

אחת מהבעיות הגדולות של Infinite היא ההיסטוריה הארוכה של המשחקים הקודמים בסדרה, ולמרות שמדובר בכותר חדש שעשוי לפתוח דלת עבור שחקנים חדשים שלא מכירים את הסדרה, בפני 343 industries עמדה מטלה לא פשוטה. אי אפשר פשוט ללחוץ על כפתור הריבוט בלי לספק תשובות לשאלות ממשחקים קודמים, והם נאלצו לפתור גם כמה חורי עלילה שנשארו פתוחים מ-Halo 4 ו-Gaurdians - ודווקא במשחקים הללו העלילה התחילה להפוך ליותר מסובכת ומסועפת, ופחות מהנה וקלילה.

שחקנים חדשים לסדרה שזהו משחק ההיילו הראשון שלהם עשויים להפיק הנאה מהמשחק ולהנות מהסיפור, הוא אמנם לא מסובך במיוחד, אבל לא חסרים חלקים במשחק שמתרכזים בכל מה שהתרחש בכותרים הקודמים בסדרה, ואלו החלקים שעשויים לגרום לשחקנים חדשים לתהות על מה הדמויות מדברות או מה בעצם קורה. למרות הכל, העלילה מצליחה כן לעמוד בזכות עצמה, וככל שהיא תתקדם יותר ויותר חלקים יתבהרו ותשובות יחשפו, ונקבל הבנה יותר עמוקה למניעים של הטייס, של קורטנה, של מאסטר צ'יף ומה מחבר בין השלושה.

אולי לא מדובר בעלילה או הסיפור העמוקים שאפשר לקבל ממשחקים כמו The Last of Us או Red Dead Redemption, אבל עדיין מדובר במשחק שהעלילה שלו סיקרנה אותי ודירבנה אותי להמשיך הלאה, ובהחלט לא חסרים לו לב ונשמה, או רגעים מרגשים ומהנים. המהות של דמות כמו מאסטר צ'יף ביקום של HALO היא להציג את החייל האולטימטיבי שנחשב לתקווה ואור עבור המין האנושי במלחמה שלא נגמרת, ואני חושב שהמשחק הצליח להעביר את המהות הזו בצורה נהדרת.

Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, 343 industries
Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

משחקיות: חזרה לנוסחה הקלאסית

חלק מהתכנונים של 343 industries היה להחזיר את הסדרה למסלול, וזה בדיוק מה שהיא עשתה. הגיימפליי ב-Infinite מרגיש מאוד נאמן למה שהוצג עבורנו במשחקים כמו Halo 3 ו-Reach, ושודרגה והותאמה במקומות המתאימים בלי לשנות את הנוסחה ואת מה שהופך אתה לכיפית ומיוחדת. היופי במערכת הקרב של משחקים כמו Halo (ואני מדבר באופן נקודתי על מצבי הסינגל פלייר) היא העובדה שהמשחקיות לא מסתכמת ב"לכוון ירייה לראש" ולעבור למטרה הבאה - שדה הקרב כולו מורכב מיריבים בדרגים שונים עם יכולות והתנהגויות שונות והוא דורש מהשחקנים להבין את המתרחש ולהגיב בהתאם.

הכל כל כך דינאמי בכל רגע נתון, וקרבות זהים יכולים להתרחש כל פעם בצורה שונה רק בגלל שהשחקנים ביצעו מהלכים והגיבו באופן שונה והם יכולים לגשת לסיטואציה במגוון דרכים. ב-Infinite המצב נשאר זהה ושודרג בכמה היבטים לדעתי, וגם לאחר כמה שעות משחק המשחק עדיין הצליח להפתיע אותי ברגע בו Brute זורק עליי חייל קטן שמחזיק שני רימונים ולחסל אותי, ורגעים כאלה הם מה שמצליחים לגרום לכל קרב להרגיש שונה מקודמו.

חלק מהשינויים שהלחיצו שחקנים רבים הייתה העובדה שהמשחק החדש הופך להיות עולם פתוח, אך אל דאגה, ממש לא מדובר בדיל ברייקר. שחקנים שמעוניינים בחוויית היילו קלאסית ורוצים לחוות את עלילת הסינגל פלייר ללא כל התוכן הצדדי עדיין יוכלו לעשות זאת, ולקבל זמן משחק של 7-8 שעות בערך. זמן משחק היילו קלאסי. אלו שיחליטו לבצע את כל שאר התוכן ככל הנראה יסיימו את המשחק תוך 18-20 שעות.

Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

עוד עולם פתוח, אבל לא כזה שמרגיש מאולץ

התוכן הצדדי של העולם הפתוח כולל שיחרור חיילי מארינס שנלקחו בשבי, כולל השתלטות על מצברים וחיסול מטרות - שמציגים רגעי אקשן מעט ארוכים וקשוחים יותר בעולם הפתוח - ואלו האלמנטים שלדעתי הצליחו לחזק את הנוסחא ולתת יותר ביטוי לחופש הפעולה של השחקנים. ככל שנבצע יותר משימות צדדיות ונשחרר יותר חיילי מרינס, אנחנו נקבל יותר כוח אדם, ציוד, כלי נשק ורכבים שיסייעו לנו לחקור ביעילות את Zeta Halo, והם יוכלו לסייע לכם גם בביצוע כל אותם מטלות צדדיות שנשארו, או להצטייד בהתאם למשימה הבאה שלכם.

שחקנים שיחקרו את המפה יוכלו למצוא הקלטות שירחיבו את הסיפור ואת היקום על המשחק (בדומה למה שנעשה ב-ODST) והם ימצאו לא מעט שידרוגים שיסייעו להם במהלך הקרבות ועשויים גם להשפיע על הדרך שבה ישחקו ויקבלו החלטות בקרב. אין שאחת ממהתוספות היותר מבורכות היא וו התפיסה (Grappling Hook) שהתווסף לארסנל של מאסטר צ'יף, ומעניק לשחקנים יכולת לנווט את עצמם במהלך הקרבות ביעילות ולנצל אותו בשביל לתפוס כלי נשק או מכלים מתפוצצים ממרחק, לשתק אוייבים ועוד כל כך הרבה אפשרויות מהנות. באמת, עוד מהימים של Titanfall אני לא מבין איך זה לא הפך לסטנדרט בכל משחק שיוצא.

Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, 343 industries

חופש פעולה מגוון ומהנה לשחקן

הנה דוגמא אישית שהתרחשה לי ומדגימה כמה המשחקיות ב-Halo שודרגה והפכה למהנה פי כמה: צלף שהיה ממוקם במיקום גבוה הצליח לתקוע אותי מאחורי מחסה בזמן שגם על הקרקע היו לא גם לא מעט חיילים שיורים בצרורות, ולא יכלתי להוציא את הראש בלי למצוא את המוות שלי מעבר לפינה (מילולית). כל מה שעמד לרשותי היה רובה פלזמה לטווח קצר, וחרב. הצלחתי "לדלל מעט את העדר" עם רימון, לצאת מהמחסה, לשלוח את וו התפיסה על עץ שממוקם ליד הסנייפר הארור, להעיף את עצמי באוויר מעליו, לנחות עליו עם החרב שלי, ולסיים את העבודה על הקרקע עם הסנייפר שלו.

עבורי, זה לחלוטין היה אחד הרגעים הכי מהנים והכי Badassיים שהיו לי אי פעם בכל משחק יריות ששיחקתי בו, והוא לא מהיחידים שבהם השחקנים יוצרים לעצמם "סיפורים אישיים" שכאלו. היופי הוא שהמשחק לא אמר לי לעשות את זה. הוא הציג בפניי מכניקות משחק דינאמיות שאני ידעתי לנצל בתור שחקן ברגע הנכון, וזו לדעתי הגדולה של משחק כמו היילו מול שלל משחקי היריות השונים ששולטים כיום בשוק. חבל שמשחקים בז'אנר לא לומדים ממנו, או אפילו מ-Doom Eternal, שגם הצליח לבצע קאמבק מרשים ומהנה באותה המידה.

Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

אבל לא הכל מושלם

אחת הטענות העיקריות שנשמעות היא ש-Zeta Halo היא בעצם עולם פתוח משעמם ולא יחודי, והאמת לא רחוקה מידי. רוב מפת העולם מציגה כמה נופים יפייפים ומבנים מרשימים, אבל הבעיה שהם חוזרים על עצמם מהר מאוד, והייתי שמח לראות קצת יותר גיוון. גם המשימות הצדדיות לא מחדשות יותר מידי: השתלטות על מבצרים לא כוללת הרבה מעבר למספר קרבות וביצוע פעולות פשוטות שמסתכמות בלחיצת כפתור, או מטרות לחיסול שנמצאות על המפה ונחשבות לקרבות מיני בוסים קצת יותר קשוחים. אמנם אין חדש בחזית הזאת, אבל התוכן שכן נמצא מצליח להפיק הנאה, ולא הרגיש עבורי כמו רשימת מטלות כמו (משחקים של יוביסופט, לדוגמא), אולי בעיקר בגלל שמערכת הקרב פשוט מהנה ודינאמית.

לא היו חסרות ידיעות שנחשפו במבלך שנתיים האחרונות ודיווחו כי לא מעט אנשי מפתח עזבו את הפרוייקט בשלבים כאלו או אחרים, ושכשני שליש מהמשחק נחתכו לפני השיחרור. הרבה היו בטוחים ש-Infinite הולך להכשל, ובכנות, אפשר להרגיש שבמקומות מסויימים המשחק מרגיש קצת "מפוזר" מבחינת התוכן והקוהרנטיות שלו, ואלמנטים כמו העולם הפתוח יכלו לעמוד בסטנדרטים יותר מודרניים ולהרגיש מעט חי יותר (ולא, זה לא אומר בהכרח עוד פעילויות על המפה). אבל בתוצאה הסופית אני חושב ש-343 Industries הצליחו לעמוד במשימה שהם הציבו לעצמם - וזה להחזיר את הסדרה למסלול שלה, ולהבטיח לה עתיד טוב יותר. וגם אם הוא לא מושלם, הוא בהחלט עשוי טוב ומהנה ביותר, והכי חשוב: מאוזן.

Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

מולטיפלייר: השקה מבטיחה, דרוש שיפור

מצב הרשת של Infinite שוחרר ממש מספר שבועות לפני שהקמפיין הראשי הושק, ובכלליות מדובר בהתחלה לא רעה בכלל, אך היא דורשת שיפור. אני לא שחקן רשת אדוק, אך מהשעות הספורות שיצא לי לשחק נראה שמערכת ההתקדמות של השחקנים די איטית ולא מפוקסת, והמשחק לא מאפשר לשחקנים לבחור באילו מצבי משחק הם ישחקו, ומדובר בעניין של רולטה רוסית. גם המחירים בחנות הדיגיטלית מוגזמים ומנופחים, ולמרות שבאופן אישי אני לא שחקן שמתקרב לחנויות הדיגיטליות, אני באמת לא חושב ששחקנים שכן משלמים צריכים לשלם את המחירים הללו.

בעיה שאני נתקלתי בה בתור שחקן מחשב היא שסגנון המשחק של היילו מותאם הרבה פחות למקלדת ועכבר, ושחקנים שמשחקים במשחק בסטים או ב-Game Pass (כמוני) עשויים לשים לב שבמהלך "קרבות ההתשה" של המשחק, ה-aim assist נותן יתרון משמעותי לשחקני האקס בוקס שמשתמשים בשלט. זה פשוט חלק מהדרך שבה היילו פועל כמשחק, מכיוון והשחקנים צריכים בעצם "להתיש" את היריב במקום לתת לו ירייה אחת בראש ולסיים את העבודה, וזה איזון שמאוד קשה לשמור עליו.

מעבר לטענות האלו, המולטיפלייר הצליח לספק לי כמה שעות משחק מהנות, ולא נתקלתי בבעיות בחיבור או בלאגים רציניים או באגים, ומדובר באחת מההשקות היותר חלקות ומוצלחות שחווינו. בטח אם נשווה אותו למשחק יריות מתחרה אחר, כמו באטלפילד 2042. באמת שעם כמה שיפורים בעדכונים עתידיים, אני חושב ש-343 Industries יכולים לייצב את המשחק ולשמור על קהל שחקנים יציב. אבל כמו שציינתי, אני לא שחקן רשת אדוק.

Halo Infinite. 343 industries, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, 343 industries
Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

גרפיקה

היילו נחשב למשחק הדגל של מיקרוסופט, ממש כמו המשחקים הבלעדיים של סוני. אחד הדברים שמעריצי סוני אהבו לציין היה פריים ספציפי מסרטון המשחקיות כאשר המשחק הוכרז לראשונה, בו הופיע חייל Brute מפורסם שקיבל את הכינוי "צ'אד", ולטענתם הוכיח כמה איכות המשחקים של מיקרוסופט ירודה לעומת הבלעדיים של סוני. אז אני יכול להרגיע את כולם ולומר שכל הבעיות הללו תוקנו, והיילו משחק יפייפה. עברו שנתיים מאז אותו סרטון חשיפה, ואין ספק שבמיקרוסופט ו-343 industries הקשיבו לביקורת ולטענות.

כל האנימציות והפרטים של הדמויות במשחק כולל חיילי ה-Banished השונים קיבלו שיפוץ ושידרוגים, ורואים שנעשה עבודה קשה מצד המפתחים לתת לדמיוית האנושיות ריאליזם ואמינות, ותחושה של פחד ואימה מצד החבר'ה הרעים. מידי פעם האנימציות של הטייס או "הנשק" יכולות להיות אקספרסיביות מידי, אבל לא מדובר בבעיה עקבית אלא בכמה פריימים בודדים, ולמרות שלא מדובר במשחק שמתחרה ראש בראש מול האנימציות של משחקים כמו Last of Us של סוני, עדיין מדובר בבלעדי שנראה פשוט טוב.

למרות שטענתי קודם שהמפה לא מגוונת, זה לא אומר שהיא לא מרשימה ויפה. הגרפיקה בהיילו לא צריכה להיות ריאליסטית, ויש לה את הסגנון שלה שמשאיר אותה יחודי, והנופים שהמפה מציגה פשוט יפייפיים. יש משהו מאוד מהנה ומרגיע לטפס לנקודת תצפית גבוהה שמשקיפה על המפה בעזרת וו התפיסה, ופשוט להנות מהנוף של Zeta. ברגעים כאלה אגב, המפתחים הכניסו לרקע גם את הנעימה המפורסמת של המשחק בשביל להכניס אתכם לחוויה. תענוג.

Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

ביצועים ופלטפורמות

Halo Infinite זמין לכל הפלטפורמות של האקס בוקס, וזה לא כולל רק את קונסולות הדור החדש, ה-Series X\S, אלא גם את האקס בוקס וואן S\X. אני הרצתי את המשחק (בעיקר) על המחשב האישי שלי באמצעות חשבון ה-Game Pass שלי (הוא זמין גם בפלטפורמת סטים ובחנות של מיקרוסופט) ועם כרטיס RX 5700 XT הרצתי את המשחק בצורה חלקה על הגדרות יחסית גבוהות (לא מקסימליות) ללא תקלות או תקיעות מיותרות תחת 60 פריימים. כשמנסים לשבור את מחסום ה-60 פריימים, אז יחלו הקרטועים והסטאטרים, אבל זה קורה בעיקר כשנמצאים במפת העולם הפתוח והמשחק עמוס בפרטים.

ניסיתי לשחק את המשחק גם על קונסולות האקס בוקס Series X\S שברשותי, ובמצב quality mode ה-Series X מסוגלת להריץ את המשחק על 4K ב-60 פריימים לשנייה, וב-Series S ב-1080P על 30 פריימים לשנייה. במידה ונבחר ב-performance mode, ה-Series X יריץ את המשחק על 60 פריימים ברזולוציה של 1080P, וב-Series S הרזולוציה דינאמית ושומרת גם היא על 60 פריימים. לא נראה לי שיש צורך לציין שה-Series X זוכה גם ליתרון משמעותי בזמני הטעינה ואיכות התמונה לעומת ה-Series S, שלמרות הכל הצליחה להפתיע אותי בביצועים שלה.

Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט
Halo Infinite. מיקרוסופט, אתר רשמי
Halo Infinite/אתר רשמי, מיקרוסופט

לסיכום

Halo Infinite אמנם יצא בשלב מאוחר יחסית השנה, וזו הסיבה שהוא לא התמודד בטקס פרסי הגיימינג למשחק השנה. אבל מבחינתי, הוא לא רק מועמד ראוי הוא גם זוכה בתואר עבורי לשנת 2021 (Deathloop, במקור). מבחינתי הוא משחק היילו מושלם וההמשך הראוי לאחר שני המשחקים הקודמים בסדרה, שמצליח להחזיר את הסדרה למסלול חיובי, ונהניתי לשחק בו לא פחות מכל כותר בלעדי שסוני הציעו. זה אומר הרבה לדעתי.

הוא לא ממציא את הגלגל מחדש, מה שהוא עושה אבל הוא מבצע בצורה טובה ומהנה. העולם הפתוח מצליח להטיב עם הנוסחה של היילו ומעניקה אפילו עוד יותר חופש פעולה לשחקנים מבעבר. מדובר בעוד כותר בלעדי שמיקרוסופט יכולה להתגאות בו בדור הנוכחי, ואני מקווה לראות את הדגשים הללו גם המשחקים הבאים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully